Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus RC F GT500: nový závodní stroj doluje 500 koní z dvoulitru
29.1.2014 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Lexus představil závodní verzi kupé RC F, která dle regulí série Super GT dostane čtyřválec. Představení v Tokiu vypadalo jako zastávka v boxech říznutá Daft Punkem.
Lexus bude se svým novým kupé RC F také závodit, a sice v sérii Super GT. Závodní verzi říká GT500 a prvně ji ukázal na autosalonu v Tokiu v první půlce ledna. Ten, kdo navrhoval stánek, se patrně nechal inspirovat u dvou francouzských muzikantů, kteří nosí helmy a říkají o sobě, že jsou roboti. Na stánku mají figuríny oblečeny bílá dvouřadá saka a barevné zrcadlové brýle a tváří se, že jsou mechanici a zrovna jim přijelo jedno RC F GT500 do boxů v průběhu závodu.
Lexus ukázal tenhle vůz jako koncept LF-CC už vloni v létě. Až Tokio však mohlo vidět tento vůz v plné polní. Třída GT500 je omezena maximálním výkonem 500 koní a RC F GT500 ve stáji Lexusu nahrazuje model SC 430 GT500. Pod kapotou nového stroje je přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který produkuje zmíněných pět stovek koní.
Ve třídě GT500 šampionátu Super GT nedávno přibyly další dvě novinky - Honda NSX Concept-GT a Nissan GT-R. Třída GT500 prochází velkými změnami, pro tuto sezónu se sjednocují pravidla s německým šampionátem DTM. Hlavní rozdíl zůstává pod kapotou - zatímco GT500 používají již zmíněné přeplňované dvoulitry, pod kapotami vozů DTM najdeme atmosférické čtyřlitrové osmiválce.
Šampionát Super GT letos začne svou osmou sezónu, první závod se pojede na okruhu v japonské Okayamě 8. dubna. Přeplňovaný čtyřválec na papíře moc dobře nevypadá, jeho zvuk se ale dá poslouchat - přesvědčit se můžete na přiloženém videu ze zářijového testování RC F GT na závodním okruhu.
Tokijské představení závodního Lexusu RC F GT500 se neslo v duchu pitstopu.
Lexus RC F GT500 se už v září podrobil testům na závodním okruhu.
Zdroj: Autoblog
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera - Zbrusu nové Bugatti s motorem V16 bylo poprvé nafoceno při testech, značka odhaluje jeho pravý původ
27.4.2024 - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
25.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Souboj dvou titánů vyhrál úřadující šampion včera 15:11
- V Moto2 vyhrál Aldeguer, 11. Salač včera 12:57
- Vítězem Moto3 v Jerezu Colin Veijer včera 11:32
- Warm Up ukončen předčasně po crashi Acosty včera 10:07
- Sprintérské drama = festival pádů: Vyhrál Martin před Acostou 27.4.2024
Nejnovější články
- Firmy rozvážející balíky zjistily, že přechod ze spalovacích dodávek na elektrické bude složitější, než čekaly
včera - Dvě nejexkluzivnější SUV světa od Ferrari a Lamborghini si to konečně rozdala ve sprintu, o vítězi rozhodly centimetry
včera - Lotus zajel třetí absolutně nejrychlejší čas nejnáročnějšího okruhu světa, celý výkon je ale tak trochu levá
včera - První majitel ročník 1926 schoval nejetou legendu Opelu, kterou téměř do jedné sežrala rez, teď ji docela levně prodává
včera - 81letý muž si vyjel s ceněným Porsche 911. Sjel z mostu, skončil v potoce a může být rád, že žije
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva