Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lexus UX plně odhalen, jako předzvěst nástupce hatchbacku CT
29.9.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Koncept UX kombinuje použitelnost crossoveru a vzhled drsného offroadu. Zadní sedačky tvoří pohodlný gauč, který se táhne až přes výplně dveří.
Předzvěst nového kompaktního crossoveru od Lexusu, zatím označeného jako koncept UX, jsme si mohli prohlédnout na první fotce už začátkem září a později se ukázalo i pracoviště řidiče. Že tedy novinku nemáme v produkci očekávat nijak brzo, už je známo nějakou dobu. Nyní se v rámci autosalonu v Paříži ukázal UX celý a velké překvapení nepřipravil.
Design vznikal ve studiu Lexusu ED2 na jihu Francie a cílem bylo zkombinovat vzhled drsného offroadu s použitelností crossoveru - a samozřejmě s šílenou vřetenovou přední maskou, která je všem Lexusům vlastní už nějakou dobu. Lexus nazývá designový jazyk použitý na UX „Inside-Out” a údajně je mu vlastní silné provázání zevnějšku a vnitřku auta.
Jak vypadá zvenčí, nejlépe ukážou fotografie, zmiňme ale některé klíčové prvky. Zboku vyniknou kola a blatníky, která se skutečně snaží připomenout drsný offroad nebo sci-fi buginu. A také tu vidíme, že karoserie postrádá tradiční B-sloupek; zadní dveře se otvírají proti směru jízdy, ne nepodobně Mazdě RX-8 nebo BMW i3.
V interiéru je místo pro čtyři cestující a prostor pro ty vpředu je úplně jiný než pro ty vzadu. Přední část kabiny má působit sportovně a tomu odpovídají i sedačky, ve kterém vám sice nikdy nebude chybět ventilace, ale pohodlí asi moc neposkytnou. Zadní část je naopak orientována na pohodlí a dva pasažéři tu sedí na širokém gauči, který sahá přes zadní dveře až na přední a tvoří tam jejich výplně.
Přístroje jsou soustředěny do několika displejů a holografické koule pod volantem, která má prý kombinovat analogové a digitální zobrazení informací. Ovládací prvky jsou elektrostatické a mají průhledné kryty, centrální displej nahoře na palubní desce je ne zcela prakticky posunut dál k čelnímu sklu pro dojem, že je kabina větší. Spolujezdec má vlastní ovládání některých systémů na dveřích; napadá nás pravá zóna klimatizace, což ale není nový nápad.
Lexus nezveřejnil, co by mělo být pod kapotou, ale víme, že produkční verze konceptu UX přijde jako náhrada za hatchback CT. To znamená, že můžeme očekávat napříč umístěné čtyřválce a pravděpodobně i hybridní technologie. Přesný časový rámec neznáme, hovoří se jen o „příštích letech” a nutno zopakovat, že UX Concept má do výroby skutečně daleko.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2016.

















Koncept Lexus UX má být předzvěst nástupce hatchbacku CT
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 32 minutami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 2 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 5 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 13:02 - Stepan
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
