Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus chystá extrémní 4-Eleven, Evoru 400 Roadster a hlavně své první SUV
9.7.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britové se s novinkami jaksepatří rozjeli. První spatříme záhy, okruhový model do dvou let. SUV je pak spojeno s koncem dekády a výrobou v Číně.
Ještě loni touto dobou se osud britské automobilky Lotus zdál být zpečetěn. Nicméně příchod nového šéfa Jeana-Marca Galese se ukázal být dobrým krokem, alespoň v rámci těch, s jakým mohl nový vlastník, firma DRB-Hicom, přijít. Bývalý šéf PSA sice zpočátku musel propustit čtvrtinu zaměstnanců, nicméně restrukturalizace firmy se mu povedla. Aktuálně tedy Lotus opětovně prodává několik tisíc exemplářů ročně a co víc, začíná představovat i zcela nové modely.
A tak jsme si na ženevském autosalonu mohli představit výrazně faceliftované kupé Evora 400, s Festivalem rychlosti v Goodwoodu je spojena premiéra modelu 3-Eleven. Oba vozy jsou přitom jen počátkem chystané expanze. V nejbližší době bychom se přitom měli dočkat otevřeného Lotusu Evora 400 Roadster, který do vínku dostane dva karbonové střešní panely, z nichž každý váží pouhé 3 kilogramy.
Dá se tedy předpokládat, že celková hmotnost chystané novinky naroste oproti kupé jen minimálně, velmi lehce se tedy pozmění i jízdní dynamika. Jelikož za sedadly opětovně najdeme 3,5litrový šestiválec produkující stejných 406 koní, dá se očekávat, že zrychlení z klidu na stovku se odehraje za nějakých 4,3 sekundy (o dvě desetiny pomaleji než u kupé), zatímco maximálka poklesne z 300 km/h.
Do dvou let by se měla ukázat také ještě ostřejší verze zmiňovaného Lotusu 3-Eleven. Detaily sice Gales nezmínil, počítat ovšem můžeme s ještě vyšším výkonem a nižší hmotností než u stávající verze. Ta přitom dává k dobru 456 koní při necelých 900 kilech, což jí napomáhá ke zrychlení z klidu na stovku pod 3 sekundy. Novinka má být ještě rychlejší, přičemž do produkce dorazí pod názvem 4-Eleven.
Zatímco obě zmíněné novinky se budou prodávat v menším množství, v roce 2019 nebo 2020 by měl dorazit skutečný bestseller. Tedy dlouho zvažované SUV, se kterým Lotus poprvé koketoval již před devíti lety. Na konci dekády by se tento model měl konečně stát realitou, přičemž do prodeje zamíří nejprve v Číně. Posléze by ovšem měl dorazit do Evropy, a dokonce prý i s dieselem.
Jelikož verzi určenou pro Starý kontinent uvidíme až na počátku příští dekády, budeme se nyní zabývat jen čínským provedením. To by se mělo postavit Porsche Macan, přičemž spárovat má čtyřválcový motor (nejspíše 1,8litrový přeplňovaný agregát od Toyoty) s hmotností 1 600 kg. To na první pohled nevypadá na úchvatná kombinace, zaručit však má nejlepší hbitost a rychlost v segmentu. To je od Galese vskutku odvážné tvrzení, zvláště ve světle parametrů zmiňovaného německého SUV. Ale nezapomeňme - bavíme se o poměrně vzdálené budoucnosti, kdy podobné kombinace mohou být něčím docela obvyklým.
Tím nám dostupné informace víceméně končí, zmínit již můžeme snad jen fakt, že ke schválení výroby v Číně je třeba sepsaný obchodní plán a postavený prototyp. Z toho důvodu již nyní vznikají v Hethelu dva hliněné modely. Gales přitom dodává, že dostanou příď stávajících modelů, z boku však budou odkazovat na čtyřmístný Elise z roku 1974.


Otevřená Evora se ukázala na neoficiálních ilustracích již před třemi roky. Do reality se však podívá až v nejbližší budoucnosti
Během dvou let by měla dorazit také extrémnější verze Lotusu 3-Eleven, která dostane název 4-Eleven
Nejvíce si však britská automobilka slibuje od příchodu SUV...
...se kterým koketovala již před devíti lety
Zdroj: Top Gear
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejčtenější články
Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.29. 20:30 - řidičBOB
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha