Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise Cup 250 je nejrychlejší Elise všech dob. Přidal koně, ubral kila
17.2.2016 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Další z mnoha verzí Lotusu Elise přidává k původním 220 koním verze Cup dalších 26. Je také o 21 kg lehčí, a je tak nejrychlejší na trati v Hethelu.
Pokud vám na konci minulé sezóny přišel váš vloni nový Lotus Elise S Cup slabý a pomalý a celou zimu jste pracovali na zlepšení jeho výkonů, asi vás moc nepotěšíme. Naopak pokud jste si Elise S Cup z jakéhokoliv důvodu nekoupili a po podobném autě se díváte až nyní, přinášíme dobrou zprávu - Lotus přichází s verzí Elise Cup 250.
Tato novinka nahrazuje verzi 220 Cup, která měla 220 koní a 250 Nm z přeplňovaného 1,8litrového čtyřválce, umístěného uprostřed napříč a pohánějícího zadní kola. Elise Cup 250 ovšem nemá 250 koní, nýbrž 246. Točivého momentu tu je 250 Nm, motor je stejná osmnáctistovka s kompresorem a spolupracuje s manuálním šestikvaltem s diferenciálem s elektronickou simulací uzávěrky.
Oproti Elise 220 Cup má Cup 250 ještě méně tuku - zhubl o 21 kg na finálních 931 kg mimo jiném díky nové baterii (10 kg dolů), karbonovým sedačkám (6 kg dolů) a lehčím kolům (1,5 kg dolů). Po aerodynamické stránce vypadá Cup 250 stejně jako 220 Cup, což znamená zejména přední lízátko, ohromný difuzor pod zadním nárazníkem a velké křídlo o kus výš.
Výsledkem je zrychlení na stovku za 4,3 vteřiny a maximálka 248 km/h s nataženou střechou, resp. 240 km/h bez střechy. Chcete-li v nabídce je i hardtop nebo karbonový aerodynamický paket, který vymění standardní lízátko, difuzor, křídlo a nástavce prahů za karbonové kousky, čímž ušetří dalších deset kilo. Určitě ale nebude zadarmo.
Lotus říká, že Elise Cup 250 je nejrychlejší verze Elise, která kdy vyjela z jeho bran. A časem na okruhu v Hethelu to podpírá - vůz dosáhl 1:43, což je prý nejlepší ze všech dosud postavených Elise. Pokud se ptáte na spotřebu, nemůžeme sloužit, ani na webu Lotusu ještě není uvedena. Pokud vás ale zajímá cena, tu známe - v Německu bude Elise Cup 250 za 61 100 eur základní ceny, tedy asi 1,65 milionu korun. Prodeje začnou v dubnu tohoto roku.
Lotus Elise Cup 250 je lehčí a silnější než 220 Cup, který nahrazuje
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
včera - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
včera - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Test Yamaha Niken GT: Všechno na Mars! 08:00
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
Nejčtenější články
- Auto roku 1988, legendární Peugeot 405 definitivně končí. Do poslední chvíle prodejně válel i díky pohádkovým cenám
28.2.2024 - Toyota ukázala nové řešení, které má zachránit spalovací motory, vzduch od CO2 dokonce čistí
28.2.2024 - Ruská Volha se skutečně vrátí, toto bude její první nový model
28.2.2024 - Red Bull vyvinul nejrychlejší kamerový dron světa pro úchvatné letecké záběry F1, jen ten stačí Maxi Verstappenovi
28.2.2024 - Dacia si dál nechává od elektrifikace odstup, Sandero nebude ani trochu elektrické, dokud nebude muset
28.2.2024
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva