Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Elise S Cup R 2014: čistě okruhová lahůdka pro začínající závodníky
5.1.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Tenhle Elise nadělí běžné verzi na 3,5kilometrovém okruhu čtyři sekundy a slouží těm, co by se rádi naučili závodit. Základní vstupenka vyjde na 1,3 milionu.
Lotus naživo shodí plachtu ze svého traťového ďábla už za pár dní na autoshow v Birminghamu, který se koná od 9. do 12. ledna. Kromě tohoto vozu pro nadšence okruhového dovádění bude po jeho boku vystavovat výkonnější model Exige v provedení V6 Cup, ještě ultimativnější Exige V6 Cup R a nakonec i model Evora GT4. Posledním přídavkem do stáje oddělení Lotus Motorsport bude ale právě Elise S Cup R postavený na základech silničního Elisu S.
Novinka, která se jinde než na okruzích neprojede, bude podle dřívějších zpráv skutečně poháněna uprostřed uloženým přeplňovaným čtyřválcem Toyota 2ZR-FE s objemem 1,8 litru a výkonem 220 koní, který zvládne její zadní kola roztáčet točivým momentem až 250 Nm. I modul řídicí jednotky bude údajně namapován velmi specificky jen pro závodní účely. Zajímavější je zpráva o použití manuální šestistupňové převodovky a také údaj o hmotnosti. Vykuchané základní provedení totiž na váze neukáže více než 924 kilogramů.
Že to s tímhle kouskem na okruhové dovádění myslí u Lotusu opravdu vážně, svědčí i fakt, že ho osadili pečlivě aerodynamickými prvky vypiplanými na počítači a ve větrném tunelu. Ve srovnání se standardním Elisem je bodykit závoďáku příznačný přepracovaným předním nárazníkem se specifickým lízátkem, výraznými nástavci prahů, celou řadou křidélek, difuzorem a macatým spoilerem na zádi. Proudění vzduchu obtékajícího kolem vozu lze údajně stejně jako sportovnější tlumiče a pružiny nastavovat.
Uvnitř kabiny je bezpečnostní klec vyhovující požadavkům FIA, závodní sedadlo kompatibilní pro ochrannou pomůcku HANS a možnost rychlého uvolnění volantu. Mezi volitelnými prvky se objevují ultralehká kola, FIA kompatibilní palivová nádrž, klimatizace a závodní sedadlo spolujezdce se čtyřbodovým bezpečnostní pásem.
Už v základní konfiguraci je však jasné, že je aerodynamikou karoserie zajištěn daleko větší přítlak, což spolu se stavitelnou geometrií všech kol přispěje k jednoznačně rychlejším časům. Daleko propracovanější bude celá chladicí soustava vozu s větším chladičem. Šestnácti nebo sedmnáctipalcová kola dostanou extrémně lepivé pneumatiky Yokohama Advan Neova AD07 LTS a do svých středů pak výkonnější brzdy. Elise S Cup R je podle automobilky na jejich testovacím okruhu s pomocí všech zásahů o čtyři sekundy rychlejší. Velice zajímavé je, že takového náskoku dosáhne na trati dlouhé pouhé 2,2 míle (3,54 kilometru).
Lotus Elise S Cup R poslouží začínajícím závodníkům a nadšencům do motorsportu, je prý jedno, zda chtějí rovnou přímo závodit, nebo se jen bavit a vylepšovat svoje řidičské schopnosti. Vůz prý nabídne jednoduchou obsluhu, nedostižnou přilnavost, a tedy velmi snadnou ovladatelnost. Trumfem v rukávu mají být údajně minimální provozní náklady. Zdá se, že to bude něco podobného jako třeba BMW M235i Racing.
Tenhle Lotus je prý způsobilý pro letošní šampionát Lotus Cup series, který sestává z Lotus Cup UK, Lotus Cup Europe, Lotus Cup Italia, Lotus Cup USA, Lotus Cup Japan, Lotus Cup Thailand, Lotus Cup China a dámského Lotus Ladies Cup. Závodní Lotus Elise S Cup R bez silniční povolenky vyjde zájemce minimálně na 39 125 liber, tedy zhruba na 1,3 milionu Kč.








Další salva oficiálních fotografií ukazuje vůz i z jiných pohledů. Závodní kladivo schopné nadělit svému sourozenci na 3,5 kilometrech čtyři sekundy? To nás vážně láká
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Přelomový Jaguar nachytali při testech, jak si hraje ne něco, čím není, bude to jen další hřebíček do jeho rakve
včeraUnikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
2.9.2025Zapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025
Nejnovější články
Majitel elektromobilu od nové automobilky pravidelně zažívá noční můry, ze spirály selhání auta i servisu nedokáže uniknout
před 10 hodinamiDalší tradiční evropský dodavatel automobilek skončil a odevzdává se Číňanům. „Už se tady nedá nic vydělat,” říká šéf
před 11 hodinamiBMW dál nesází vše na jednu kartu, do tří let začne svá auta osazovat neobvyklým typem pohonu
včeraRusové ukázali nový všudychod jako z dob SSSR. Stroj zvaný Hvězda nezastaví nic, ujede až 1 000 km v kuse klidně i bažinami
včeraKombíky Volva končí bez nástupce, tento je další v řadě. Z klasických aut značky zbývá jen poslední mohykán
včera
Živá témata na fóru
- Politický koutek 09.03. 21:01 - Stepan
- BMW Divize 09.03. 15:06 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 09.03. 14:05 - pavproch
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.03. 12:27 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 09.03. 12:26 - řidičBOB
- Mercedes - auto pro masy 09.03. 10:56 - M.Z.
- Onboard videa 09.02. 20:22 - řidičBOB
- Chlubítko univerzální 09.02. 16:16 - Carrert93