Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem

Limitované edice modelu Exige má zlatá kola s lepivými pneumatikami Pirelli a vysokovýkonné brzdy. 81 majitelů k němu dostanou ještě několik benefitů.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem

9.6.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek

Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Limitované edice modelu Exige má zlatá kola s lepivými pneumatikami Pirelli a vysokovýkonné brzdy. 81 majitelů k němu dostanou ještě několik benefitů.

Britská automobilka zabývající se puristicky laděnými modely urovnala spor s Danym Baharem a může pokračovat v krasojízdě. Lépe řečeno si vzpomněla na svoje slavná léta ve Formuli 1 a rozhodla se je připomenout svým fanouškům speciální verzí modelu Exige. Nové limitované vydání s názvem LF1 vychází po technické stránce z verze Exige S, což znamená poměrně slušný základ. Je však obohaceno o prvky, které zpříjemní každé řádění za jeho volantem.

Limitovaná verze je od ostatních rozeznatelná především podle černého laku s červenými akcenty a také podle zlatých kol. Pokud však začínáte nabývat dojmu, že jde jen o optické úpravy, je toho skutečně víc. Vůz je totiž vybaven závodním paketem složený ze systému Dynamic Performance Management, který umožní lépe přizpůsobit nastavení některých komponent pro dravý jízdní styl nebo naopak pro pohodlí. Ti, kteří s ním budou jezdit na traťové dny, ocení také výkonnější brzdovou soustavu s červenými brzdiči a lepivé pneumatiky Pirelli P-Zero Trofeo.

Černo-zlatá tématika pokračuje i v interiéru, což je poznat hlavně díky dvoubarevnému koženému čalounění. Určitý nádech exkluzivity dodá 81 vyrobeným kusům také speciální prošívání opěrek hlavy, klimatizace a individuálně číslované karbonové plakety. Opravdu jen lehkým zklamáním může být pouze nezměněná pohonná jednotka, která disponuje shodnými 350 koňmi.

Kdo by nevěděl, o co se jedná, pod zadním oknem se nachází 3,5litrový vidlicový šestiválec, který dokáže na zadní kola dostat 400 Nm a prohnat se po Severní smyčce Nürburgringu za méně než osm minut a zvládl by i víc. Vůz osazený samosvorným diferenciálem s touto výbavou umí stovku atakovat za rovné čtyři sekundy a rozjet se na 274 km/h, což nemůže být k zahození.

Kromě toho s edicí LF1 dostanou kupci členství v programu Exige LF1, které je opravňuje k prohlídce továrny Hethel a také samotného ústředí týmu Lotus F1 v Enstone. Kromě toho dostanou jako dárek zmenšenou repliku závodní helmy Romaina Grosjeana, přívěsek Lotus F1 na klíč k autu, USB podobného ražení a také slevu na nákup doplňků originálního příslušenství. Finální cena asi nízká nebude, ale i tak bychom čekali asi o něco víc. Novinka bude dostupná údajně na všech trzích, kde Lotus prodává své modely vyjma USA.


Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 1 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 01Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 2 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 02Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 3 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 03Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 4 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 04Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 5 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 05Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 6 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 06Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 7 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 07Lotus Exige LF1 vzpomíná na kořeny v F1, nejen černo-zlatým hávem - 8 - Lotus Exige LF1 2014 oficialne 08
Lotus Exige LF1 poznáte podle kol, interiéru s plaketou a klimatizací a také dle závodního paketu s traťovou výzbrojí

Adam Šrámek

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.