Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus Exos T125: je libo formuli?
11.8.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Jméno Lotus se v letošním roce vrátilo do seriálu Formule 1, ale nedá se říci, že by se mu nějak dařilo. Přesto, nebo možná právě proto nabídne Lotus jakožto automobilka skupině vyvolených formulové auto, které určitě dokáže zprostředkovat pocity jezdce F1. A přitom zvládne 4 500 km mezi návštěvami servisu.
Na celém světě přibývá příznivců tzv. „track days”, neboli okruhových dní. Ty spočívají v tom, že si vezmete vlastní auto, navštívíte některý z okruhů a jdete si pořádně zajezdit. Známe to i u nás z okruhů v Brně a Mostu. Asi největší popularity má tato zábava ve Velké Británii, kde si také můžete zakoupit celou řadu aut pro ni přímo určených. Jedním z výrobců je i Lotus a jeho Elise a Exige patří mezi stálice.
Nyní ovšem přichází se zcela jinou nabídkou, vyvinul model Exos T125. Jeho základem je monokok z uhlíkových vláken, ze kterých je i podvozek. To umožnilo udržet váhu na kouzelných 650 kg. Pohon zajišťuje 3,5 litrový osmiválec od firmy Cosworth V8 o výkonu 650 k při 10 300 1/min. Na něj navazuje sekvenční převodovka s řazením pádly pod volantem. A zpomalování mají na starost karbon-keramické brzdy.
Jedná se tedy o vůz ve stylu Formule 1, včetně volantu s mnoha ovládacími a informačními prvky, který ale může řídit i „normální smrtelník”. Tedy normální, na pořízení Exosu bude potřeba cca milion euro, žádné drobné. Výhodou je, že si ho pak budete moci odvézt domů, což je něco, o čem majitelé Ferrari 599XX mohou jen snít. Navíc má být jeho provoz velmi jednoduchý, a tak nebude při každém použití potřeba týmu mechaniků.
Majitelé, kterých bude jen 25, budou pozváni do exkluzivního klubu založeného pro ně přímo automobilkou, který bude organizovat různé akce. Nejatraktivnější asi bude možnost zlepšení řidičských schopností pod vedením bývalých pilotů F1 Miky Häkkinena a Jarna Trulliho.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
před 2 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včera
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejčtenější články
Škoda končí se svým dlouholetým sloganem, Simply Clever jsou její auta stále míň
1.4.2025Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
1.4.2025Zlobil? Šéf Seatu po kritických slovech na adresu elektromobilů a EU náhle s okamžitou platností skončil
1.4.2025Uniklý ceník příplatků Bugatti Tourbillon ukazuje, jak moc jsme všichni chudí, kupec Ferrari by neměl ani na lepší lak
1.4.2025Tohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
1.4.2025
Živá témata na fóru
- S větrem ve vlasech.... 05.01. 14:44 - pavproch
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1