Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus opět zvažuje výrobu SUV a sedanu, dorazit by měly až za pár let
21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktické modely by mohly zvýšit zisk Lotusu, díky nim ale přijdeme o nový Esprit. Navíc musíme počkat, než značka modernizuje stávající portfolio.
Britská automobilka Lotus je sice známa svými lehkými a špičkovou ovladatelností se vyznačujícími sporťáky, čas od času však zatouží proniknout také do ostatních segmentů. Již v roce 2006 tak spatřil světlo světa koncept APX, který bychom mohli považovat za praotce všech současných či budoucích crossoverů. Postaven byl totiž na celohliníkové platformě, díky čemuž i navzdory užití pohonu 4x4 dosahoval hmotnosti pouze 1 570 kg. Na délce 4,7 metru pak nabízel sedm sedadel, zatímco v motorovém prostoru jsme mohli najít přeplňovaný třílitrový šestiválec produkující 304 koní.
Tyto základy měla použít celá řada dalších modelů, jenže ještě ve zmiňovaném roce 2006 došlo ve vedení Lotusu k velkému zemětřesení, které sebou vzalo veškeré budoucí plány. Ty byly znovu oprášeny až v Paříži 2010, kdy britská automobilka již pod vedením Danyho Bahara představila pětici zcela nových konceptů. SUV či crossover mezi nimi sice chyběly, luxusní sedan s názvem Eterne však již opomenut nebyl.
Tento koncept se přitom pod kapotou již chlubil pětilitrovým osmiválcem, jehož výkon narostl na 620 koní. Stovku tak sedan zvládal za 4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost byla omezena magickou hodnotou 300 km/h. Podle Bahara měl přitom dorazit do prodeje v roce 2015, ani tohoto cíle ovšem Lotus nakonec nedosáhne. Jak totiž dobře víme, bývalý šéf dostal padáka a samotná značka změnila majitele.
Společnost DRB-Hicom však zjevně veškeré předchozí aktivity nepovažuje za tak úplně liché. Nově jmenovaný ředitel značky Jean-Marc Gales totiž podle malajsijského webu Utusan již předestřel správní radě plány, které právě s příchodem sedanu a SUV počítají. A to především kvůli aktivitám automobilky na čínském trhu, kde je po těchto karosářských verzích největší hlad.
Zatím ovšem není vůbec jisté, zda a případně kdy by se tyto novinky měly objevit. Lotus totiž již několikráte zmínil, že jeho nejbližší budoucnost je spojena s modernizací stávajícího portfolia. Na zcela nové modely tedy přijde řada nejdříve za pár let. S ohledem na výše zmíněné přitom asi musíme zapomenout na novodobý Esprit, neboť na vývoj tří modelů značka nemá kapacity.









Koncepční Lotus APX se představil v roce 2006, přičemž pod kapotou nabízel 304 koní...
...zatímco sedan Eterne dorazil o čtyři roky později a jeho výkon narostl na 620 koní. Do výroby však nezamířil ani jeden z těchto dvou konceptů
Zdroj: Utusan Online přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před hodinouNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Hybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Chtěl nové BMW řady 7 a neměl na něj, tak si ho nechal udělat z toho 15 let starého
31.3.2025Korejci ukázali nový palubní systém svých aut. Vypadá jako kopie přes 10 let starého systému Tesly
31.3.2025Čínské Ferrari za cenu Škody se ukázalo na nových fotkách. To bude teprve hit, nabídne 26 typů litých kol
31.3.2025Evropské automobilky chtějí zpátky do Ruska. Renault má šanci, VW tam rozprodávají díly za pakatel. Převodovky za 12, motory za 17 tisíc
31.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva