Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lotus opět zvažuje výrobu SUV a sedanu, dorazit by měly až za pár let
21.8.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Praktické modely by mohly zvýšit zisk Lotusu, díky nim ale přijdeme o nový Esprit. Navíc musíme počkat, než značka modernizuje stávající portfolio.
Britská automobilka Lotus je sice známa svými lehkými a špičkovou ovladatelností se vyznačujícími sporťáky, čas od času však zatouží proniknout také do ostatních segmentů. Již v roce 2006 tak spatřil světlo světa koncept APX, který bychom mohli považovat za praotce všech současných či budoucích crossoverů. Postaven byl totiž na celohliníkové platformě, díky čemuž i navzdory užití pohonu 4x4 dosahoval hmotnosti pouze 1 570 kg. Na délce 4,7 metru pak nabízel sedm sedadel, zatímco v motorovém prostoru jsme mohli najít přeplňovaný třílitrový šestiválec produkující 304 koní.
Tyto základy měla použít celá řada dalších modelů, jenže ještě ve zmiňovaném roce 2006 došlo ve vedení Lotusu k velkému zemětřesení, které sebou vzalo veškeré budoucí plány. Ty byly znovu oprášeny až v Paříži 2010, kdy britská automobilka již pod vedením Danyho Bahara představila pětici zcela nových konceptů. SUV či crossover mezi nimi sice chyběly, luxusní sedan s názvem Eterne však již opomenut nebyl.
Tento koncept se přitom pod kapotou již chlubil pětilitrovým osmiválcem, jehož výkon narostl na 620 koní. Stovku tak sedan zvládal za 4 sekundy a jeho nejvyšší rychlost byla omezena magickou hodnotou 300 km/h. Podle Bahara měl přitom dorazit do prodeje v roce 2015, ani tohoto cíle ovšem Lotus nakonec nedosáhne. Jak totiž dobře víme, bývalý šéf dostal padáka a samotná značka změnila majitele.
Společnost DRB-Hicom však zjevně veškeré předchozí aktivity nepovažuje za tak úplně liché. Nově jmenovaný ředitel značky Jean-Marc Gales totiž podle malajsijského webu Utusan již předestřel správní radě plány, které právě s příchodem sedanu a SUV počítají. A to především kvůli aktivitám automobilky na čínském trhu, kde je po těchto karosářských verzích největší hlad.
Zatím ovšem není vůbec jisté, zda a případně kdy by se tyto novinky měly objevit. Lotus totiž již několikráte zmínil, že jeho nejbližší budoucnost je spojena s modernizací stávajícího portfolia. Na zcela nové modely tedy přijde řada nejdříve za pár let. S ohledem na výše zmíněné přitom asi musíme zapomenout na novodobý Esprit, neboť na vývoj tří modelů značka nemá kapacity.









Koncepční Lotus APX se představil v roce 2006, přičemž pod kapotou nabízel 304 koní...





...zatímco sedan Eterne dorazil o čtyři roky později a jeho výkon narostl na 620 koní. Do výroby však nezamířil ani jeden z těchto dvou konceptů
Zdroj: Utusan Online přes Motor Authority
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
20.12.2025
Zakázaná reklama Toyoty ukazuje, v jak absurdním světě žijeme. Co takhle nás všechny přestat vodit za ručičku?
20.12.2025
Automobilka začala jako vánoční ozdobu prodávat model auta, které zařízla před začátkem výroby
18.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Budou závody superbiků na silničních okruzích brzy zakázány? včera 13:14
- Petr Pavel fotografuje kvůli charitativním účelům. 20.12.2025
- Nový standartní program víkendu MS-Superbike 20.12.2025
- Startovní listina 24 startujících žen WorldWCR 2026 20.12.2025
- Královské pocty pro MM a AM: přijetí u krále Filipa VI. 19.12.2025
Nejčtenější články
AUDI odhalilo své první SUV a sál ztichl, vypadá ještě víc jako mihule na kolech
23.11.2025
Na první pohled ještě nikdo neuhodl, jakému autu patří tento interiér, zcela se vymyká dosavadním zvyklostem
23.11.2025
Srovnejte si nové Porsche Cayenne s tím předchozím, ušlo cestu od nepřesvědčivosti k zapomenutelnosti
23.11.2025
Řidič natočil, jak mu cestu zkřížilo stádo tisíců kusů „vysoké”. Ani nedohlédl na konec „fronty zvířat”, která chtěla přejít silnici
23.11.2025
Počet lidí pracujících v automobilovém průmyslu v Německu padl nejníž za posledních 15 let, tolik k oné cestě k prosperitě
23.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
