Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby
24.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Francouzská národní železniční společnost SNCF vlastněná státem nacpala do vývoje malých elektromobilů asi 40 milionů korun. Tohle je jeden z výsledků.
Značná francouzská averze vůči SUV a obecně opulentním automobilům dala vzniknout celému odvětví vývoje a výroby sociálně akceptovaných miniaturních vozítek jako jsou Aixam, Ligier, Chatenet, Microcar, Grecav nebo Bellier. Obvykle si jejich existenci uvědomíte až cestou do Francie anebo při pohledu na fotky ze zastrčenějších koutů pařížského výstaviště. Pokud tam letos někdo zamíří, zcela jistě mezi nimi objeví také nový model Neoma tamní značky Lumeneo, který se dočká sériového provedení.
Neoma koncepčně vychází z typové řady Smera, dvoumístného stroje se sedadly umístěnými za sebou a svými jen 96 centimetry na šířku připomínajícího kapotovaný skútr. Novinka je v podstatě to samé v „bledě modrém“, akorát roztažené do stran na 1,66 metru. Francouzi tvrdí, že při délce 2,69 m (což přesně odpovídá Smartu ForTwo) a výšce 1,48 m lze do tohoto prostoru narvat čtyři cestující a ještě najít místo pro zavazadla o objemu 100 litrů.
Pasivní bezpečností se Lumeneo patrně chlubit nebude, bateriový pohon naopak zdůrazňuje. Neoma vážící 850 kg je poháněná synchronním elektromotorem o výkonu 46 koní, což podle výrobce stačí na nejvyšší rychlost 110 km/h. Jednotka je napájená sadou lithium-iontových akumulátorů michiganské značky Dow Kokam o kapacitě 14,2 kWh - ekvivalent cirka 3,6 litru nafty. Lumeneo uvádí dobu nabíjení 4 hodiny a dojezd 140 kilometrů. Teoreticky to asi možné je, při plném zatížení a zapnutém topení ale považujeme takový akční rádius v městském provozu spíše za pohádku pro zákazníky.
Francouzská firma zřejmě podle výše příplatku poskytuje na vůz záruku v trvání dvou, tří nebo čtyř let, přičemž ta se nevztahuje na akumulátory. Na ně Lumeneo dává garanci pět let anebo 50 tisíc kilometrů, což je v průměru přibližně 27 kilometrů na den. Pro městský automobil to asi bude v pořádku, o ceně se ale něco podobného říci nedá. Za Neomu bude automobilka žádat 14 700 Eur (cca 370 tisíc) a to v částce není započtena suma potřebná na pronájem akumulátorů. To na velkou sérii nevypadá...
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.






Sklopením zadních sedaček se Neoma změní na dvousedadlové vozítko se zavazadelníkem o objemu 400 litrů
Zdroj: Blog Automobile
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
před 2 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 3 hodinamiVěříte Mercedesu aspoň slovo, když říká, že se jeho tragicky přijatá novinka prodává jako housky na krámě?
před 5 hodinamiFiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včera
Živá témata na fóru
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan
- Cyklistické vlákno 07.04. 13:49 - HondaMan
- Dříve M135i, nyní ///M2 07.04. 13:31 - Vrooom
- Výběr navigace do auta 07.04. 11:40 - Josef1
- Policejní kontroly a měření 07.03. 16:53 - řidičBOB