Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby

Francouzská národní železniční společnost SNCF vlastněná státem nacpala do vývoje malých elektromobilů asi 40 milionů korun. Tohle je jeden z výsledků.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby

24.9.2012 | Miro Mihálik | 2 příspěvky

Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Francouzská národní železniční společnost SNCF vlastněná státem nacpala do vývoje malých elektromobilů asi 40 milionů korun. Tohle je jeden z výsledků.

Značná francouzská averze vůči SUV a obecně opulentním automobilům dala vzniknout celému odvětví vývoje a výroby sociálně akceptovaných miniaturních vozítek jako jsou Aixam, Ligier, Chatenet, Microcar, Grecav nebo Bellier. Obvykle si jejich existenci uvědomíte až cestou do Francie anebo při pohledu na fotky ze zastrčenějších koutů pařížského výstaviště. Pokud tam letos někdo zamíří, zcela jistě mezi nimi objeví také nový model Neoma tamní značky Lumeneo, který se dočká sériového provedení.

Neoma koncepčně vychází z typové řady Smera, dvoumístného stroje se sedadly umístěnými za sebou a svými jen 96 centimetry na šířku připomínajícího kapotovaný skútr. Novinka je v podstatě to samé v „bledě modrém“, akorát roztažené do stran na 1,66 metru. Francouzi tvrdí, že při délce 2,69 m (což přesně odpovídá Smartu ForTwo) a výšce 1,48 m lze do tohoto prostoru narvat čtyři cestující a ještě najít místo pro zavazadla o objemu 100 litrů.

Pasivní bezpečností se Lumeneo patrně chlubit nebude, bateriový pohon naopak zdůrazňuje. Neoma vážící 850 kg je poháněná synchronním elektromotorem o výkonu 46 koní, což podle výrobce stačí na nejvyšší rychlost 110 km/h. Jednotka je napájená sadou lithium-iontových akumulátorů michiganské značky Dow Kokam o kapacitě 14,2 kWh - ekvivalent cirka 3,6 litru nafty. Lumeneo uvádí dobu nabíjení 4 hodiny a dojezd 140 kilometrů. Teoreticky to asi možné je, při plném zatížení a zapnutém topení ale považujeme takový akční rádius v městském provozu spíše za pohádku pro zákazníky.

Francouzská firma zřejmě podle výše příplatku poskytuje na vůz záruku v trvání dvou, tří nebo čtyř let, přičemž ta se nevztahuje na akumulátory. Na ně Lumeneo dává garanci pět let anebo 50 tisíc kilometrů, což je v průměru přibližně 27 kilometrů na den. Pro městský automobil to asi bude v pořádku, o ceně se ale něco podobného říci nedá. Za Neomu bude automobilka žádat 14 700 Eur (cca 370 tisíc) a to v částce není započtena suma potřebná na pronájem akumulátorů. To na velkou sérii nevypadá...

Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby - 1 - Lumeneo Neoma 01Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby - 2 - Lumeneo Neoma 02Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby - 3 - Lumeneo Neoma 03Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby - 4 - Lumeneo Neoma 04Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby - 5 - Lumeneo Neoma 05Lumeneo Neoma: další elektrické mini míří do „sériové” výroby - 6 - Lumeneo Neoma 06
Sklopením zadních sedaček se Neoma změní na dvousedadlové vozítko se zavazadelníkem o objemu 400 litrů

Zdroj: Blog Automobile

Miro Mihálik

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.