Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu

Luxgen transformoval koncept elektromobilu Neora na moderní a elektronikou nabitý sedan střední třídy. Evropskou premiéru bude mít v Moskvě.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu

13.8.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Luxgen transformoval koncept elektromobilu Neora na moderní a elektronikou nabitý sedan střední třídy. Evropskou premiéru bude mít v Moskvě.

Luxgen Motor existuje necelé čtyři roky, ale její výrobní program a poměrně zajímavý výčet technologií v jejich vozech naznačuje, že jde o poněkud pokročilejší stroje, než jsme zvyklí vídat u automobilů čínských značek. Portfolio společnosti zahrnuje dvojici velkých vanů s názvem Luxgen 7 CEO a Luxgen 7 MPV, nadto firma vyrábí crossover Luxgen 7 SUV a nejčerstvější novinkou je sedan Luxgen 5 poprvé představený přibližně před rokem.

Právě pětka se jako první z modelů objeví v evropském regionu - stane se tak v rámci moskevského autosalonu, který začíná koncem srpna. Luxgen Motors se netají tím, že by chtěl prodávat svá auta i dále směrem na západ, jeho expanzi však prozatím brzdí nevalné ekonomické vyhlídky evropského regionu a vědomí, že síla jména Luxgen je prakticky nulová.

Pětisedadlový automobil vychází z konceptu elektromobilu Neora a v produkční podobě absolvoval veřejnou výstavní premiéru na posledním tchajpejském autosalonu. Karoserie má zajímavý koeficient aerodynamického odporu jen 0,28, a přestože Luxgen 5 může z některých úhlů připomínat vozy jiných značek, jako celek vypadá docela svébytně.

Pod přední kapotou se nachází jeden ze dvou zážehových čtyřválců o objemu 1,8 a 2,0 litru, přičemž oba využívají elektroniku Delphi, turbodmychadla Garrett a výlučně automatické převodovky japonské společnosti Aisin. V případě menší pohonné jednotky s výkonem 152 koní a točivým momentem 230 newtonmetrů pětistupňovou, větší agregát s výkonem 172 koňských sil a 256 newtonmetry pro změnu šestistupňovou.

Dynamické parametry vozu ve spojení se slabším motorem chybí, dvoulitr zvládne akceleraci na 100 km/h za „8,48 sekundy“ (tak psáno jest...) a jezdí maximální rychlostí 210 km/h.

Zajímavostí auta je třeba multimediální rozhraní s dotykovou obrazovkou pracující s rozhraním Android a technologií jednoho z největších výrobců mobilních telefonů HTC. Řidič má k dispozici připojení na internet i s přístupem k sociálním sítím, samozřejmostí je zde Bluetooth nebo navigace. Luxgen má také výklopný head-up displej, velmi podobný tomu, který využívají vozy Peugeot, ale najdete zde také elektro-hydraulickou parkovací brzdu, systém nočního vidění, kamery zabírající kompletní prostor kolem vozu, varování před neúmyslným vyjetím z jízdního pruhu nebo monitorování mrtvého úhlu.


Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu - 1 - Luxgen 5 01Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu - 2 - Luxgen 5 02Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu - 3 - Luxgen 5 03Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu - 4 - Luxgen 5 04Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu - 5 - Luxgen 5 05Luxgen 5: tchajwanská pětka cílí na Evropu - 6 - Luxgen 5 06
Luxgen 5 byl původně koncept elektromobilu Neora s motorem o výkonu 241 koní

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.