Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce

(+ video) Švýcarská společnost Classic Factory patřící člověku jménem Robert Palm se rozhodla oživit ducha britské legendy Jaguaru E-Type.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce

22.2.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(+ video) Švýcarská společnost Classic Factory patřící člověku jménem Robert Palm se rozhodla oživit ducha britské legendy Jaguaru E-Type.

I po více než padesáti letech po svém vzniku je britská automobilová ikona respektovaná jako jeden z nejkrásnějších automobilů vůbec. Jeho extrémně dlouhá kapota a malá kabina sedící na zádi nedopřejí ani dnes mnoha lidem klidné spaní, a tak se v žebříčcích exkluzivních ojetin pořád drží hodně vysoko.

Někteří lidé ale nepřemýšlí jen o tom, jak svou anglickou kočku dostat do skvělého „zdravotního“ stavu, ale přemítají třeba i nad tím, jak by asi vypadala dnes, kdyby se pořád vyráběla. Jedním ze snílků se stal také Robert Palm, majitel švýcarského stylistického studia Classic Factory, které se - jak už název napovídá - orientuje na původní design.

Na rozdíl od jiných ale Palm dokázal koncept návrháře se zvláštním jménem Bo Zolland dotáhnou do skutečné podoby a plánuje jej prodávat. Vůz nesoucí označení Lyonheart K má hliníkové šasi obalené karbonovými panely a pod kapotou pětilitrový vidlicový osmiválec s kompresorem původem od Jaguaru. A nejen ten má britské kořeny. „Chceme, aby štítek ´Made in England´ byl pravdivý,“ vysvětluje Robert Palm. „Každá součástka Lyonhartu byla vyvinuta, zkonstruována a následně ručně vyrobená v Anglii,“ tvrdí.

To zní samozřejmě sympaticky, na druhou stranu je to jistý signál, že původní E-Type bude možná levnější, než nová napodobenina. A ono to tak skutečně je. Typ K bude dostupný za v přepočtu 12 375 000 Kč. Bez daně. Firma ovšem slibuje, že nic jiného než karbon, hliník, nerez, kůži a dřevo (celkem o hmotnosti pod 1 600 kg) na autě nenajdete, takže jen samotný materiál asi nebude nejlevnější.

A co výkony? Tato V8 produkuje 550 koní a 680 newtonmetrů, což bude stačit na stovku za rovné čtyři sekundy a maximálku 300 km/h. Vlastně ta by asi byla trochu vyšší, Classic Factory bude na tuto hodnotu nastavovat elektronický omezovač.

Pokud se vám stroj líbí, můžete objednávat. Před dodáním budete mít 18 měsíců čas přemýšlet, jestli to byly dobře investované nebo vyhozené peníze.

Tip: Projděte si všechny žhavé automobilové novinky v našem speciálu k ženevskému autosalonu 2012


Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 1 - Lyonheart K 01Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 2 - Lyonheart K 02Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 3 - Lyonheart K 03Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 4 - Lyonheart K 04Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 5 - Lyonheart K 05Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 6 - Lyonheart K 06Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 7 - Lyonheart K 07Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 8 - Lyonheart K 08Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 9 - Lyonheart K 09Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 10 - Lyonheart K 10Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 11 - Lyonheart K 11Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 12 - Lyonheart K 12Lyonheart K: Jaguar E-Type se vrací jako tvrdé lví srdce - 13 - Lyonheart K 13
První návrh nesl jméno Growler. V Top Gearu se líbil, ale beztak se vtipkovalo na jeho účet, v angličtině to znamená bručoun. Tak je teď z něj jen „K”.

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.