Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Macross Epique GT1: korejský supersport s 857 koňmi
30.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ videa) Korea ve světě automobilů evidentně ještě neřekla poslední slovo. Nově plánuje zaútočit na trh supersportovních vozů.
Ač se to někomu líbí nebo ne, Korea poslední dobou vyučuje Evropu, jak produkovat dobré hatchbacky, levné a zábavné zadokolky se samosvorem a ukazuje, že umí i klasické limuzíny, i když přitom mrká na Mnichov. K čemu se ale Korejci dosud nedostali, byla ukázka jejich schopností stavět supersporty. Tedy až dosud. Seznamte se s novým modelem Macross Epique GT1.
Abychom ale nezaváděli, nový supersport s motorem uprostřed a pohonem zadních kol není čistě korejská záležitost. Autorem, nebo spíše duchovním otcem Macrossu je Keyser Hur, korejský ropný magnát a sběratel automobilů, který má dost prostředků na to, aby si je mohl dovolit topit i v tak náročných projektech, jako je vývoj nového sporťáku nejvyšší třídy.
O ten se postarala kanadská konstrukční a dodavatelská společnost Multimatic, která se kromě roční produkce 3,5 milionu kusů komponentů pro zavěšení aut chlubí participací na vzniku Astonu Martin One-77, Chevroletu Camaro, Fordu Mustang, závodních speciálů Panoz nebo modelu Ruf CTR3.
Karoserie auta je postavena převážně z hliníku a karbonu, zavěšení je uchyceno k pomocným aluminiovým rámům a třeba přední tlumiče pochází od firmy DSSV, výrobce hardwaru pro závodní tým F1 Red Bull Racing.
O pohon Macrossu se pak stará kompresorový osmiválec Ford o objemu 5,4 litru, který známá firma Roush vyladila na 857 koní a nejvyšší točivý moment 983 newtonmetrů. Ve spojení s převodovkou Ricardo o neznámém počtu kvaltů je Epique GT1 schopen při hmotnosti 1 450 kg akcelerovat z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy a dosáhnout rychlosti 370 km/h.
Macross Epique GT1 byl poprvé představen na loňském listopadovém autosalonu v Dubaji a lidé pohybující se v blízkosti korejského mecenáše se netají tím, že chtějí spustit malosériovou výrobu. Podle nich je třeba na Středním Východě dost potenciálních zájemců, kteří hledají něco vzácnějšího, než je Veyron a byli by ochotni zaplatit za jejich stroj jeden a půl milionu dolarů (bez daně) a přežít i šestiměsíční čekací lhůty.
Macross ale chce i do Spojených států. Firma proto momentálně za pomoci americké inženýrské společnosti Turin International zařizuje homologaci pro USA (ačkoli vyloučena není ani cesta individuálního schvalovacího procesu) a o to samé se pokusí také v Evropě. Mimochodem Keyser Hur a jeho zaměstnanci se pokusili vyjednat, aby vůz nesl jméno bývalého pilota F1 Jacquese Villeneuvea, ale rozhovory na toto téma údajně zkrachovaly.














Korejský supersport vznikal v Kanadě za přispění motoru Ford vyladěného u úpravce Roush
Zdroj: Autocar, Victory Muscle Cars
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
 Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
 před 4 hodinami
 Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
 28.10.2025
 Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
 27.10.2025
Nejčtenější články
 Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut Jezdec Formule 1 se upsal tuningovému ďáblu, „za trest” teď musí jezdit s jedním z jeho aut
 30.9.2025
 Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich Šéf Bugatti ukázal svou soukromou sbírku aut. Je to smečka k pohledání, závidět mu budete jedno každé z nich
 30.9.2025
 Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty Ford dokoná své sebezničení, i kdyby cokoli, bez fanfár utnul výrobu auta, na které se do poslední chvíle stály fronty
 30.9.2025
 Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu Digitální přístrojovka nového Audi Q3 je další nepochopitelný nesmysl, vypadá jako laciná napodobenina z Temu
 30.9.2025
 Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami Vietnamský nudlový miliardář se teď chce prosadit s pancéřovaným SUV, odolalo i 400 ranám laserem naváděnými střelami
 30.9.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
 tisková zpráva
- MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
 tisková zpráva
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
 tisková zpráva
- Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
 tisková zpráva
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
 tisková zpráva
- Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
 tisková zpráva
 

 
    
    
    
   
      
      
      
    
 RSS
 RSS Facebook
 Facebook Twitter
 Twitter