Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem
26.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeden z největších dodavatelů součástek pro auta toho ke své novince moc nesdělil, víme ale, že na stovce je za 4,9 s. A pravděpodobně má motor uprostřed.
Rakousko-kanadská společnost Magna Steyr běžnými automobilisty moc známá není, pro odbornou veřejnost je to ale velké jméno - jde o jednoho z největších světových dodavatelů součástek pro automobily. Teď ale chce postavit vlastní vůz kompletně a rovnou to má být sporťák, čtyřkolka a dokonce i hybrid - všechno v jednom. Jako koncept nazvaný Mila Hybrid se ukáže na ženevském autosalonu už za pár dní.
Možná si vzpomenete na koncept Mila Coupic, který byl tak trochu křížencem Citroënu C3 Pluriel a Škody Felicia Fun - mělo to být kupé skombinované s pick-upem. Firma tento stroj představila v roce 2012 právě v Ženevě, jenže nikam dál to nedošlo. Ani nemělo, avšak na rozdíl od Coupicu, hybrid Mila Plus by se do výroby dostat mohl, a to údajně během nějakých dvou až tří let.
Technicky tu nic zas tak inovativního není, stroj je hybrid s pohonem všech kol. Základem je benzínový přeplňovaný tříválec, kterému pomáhají dva elektromotory - jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Není tak vyloučeno, že tento stroj může být čtyřkolkou jen elektrickou. Nevíme ani, kde má být umístěn spalovací motor, ale z proporcí se dá tušit, že bude uprostřed napříč. Interiér je totiž jen dvoumístný.
Čísla výkonu nejsou zatím známa, firma Magna Steyr však odhalila, že tento stroj váží 1 520 kg a v hybridním módu zvládne zrychlit na stovku za 4,9 vteřiny, v čistě elektrickém módu se rozjede na 80 km/h za 3,6 vteřiny. Celkový dojezd vozu na jedno natankování je prý okolo 500 km, z čehož prvních 75 by měl zvládnout na elektřinu.
Emise CO2 mají být 32 g/km, což by odpovídalo spotřebě 1,4 litru benzínu na 100 km. To je hodnota zcela nereálná, z říše Opelu Ampera a přiblížíte se jí možná tak na prvních 100 kilometrech, na kterých zanedbáte náklady na oněch 75 ujetých na elektřinu. Je-li tato úvaha správná, každých dalších 100 km by měla Mila Hybrid zvládnout za 5,6 litru benzínu, což je už realitě blíže.
V každém případě nelze než vítat příchod malého sporťáku s motorem uprostřed, i když je hybridní a těžší než leckteré desetiválcové supersporty. Hodnoty zrychlení totiž zatím vypadají slibně a snad by také mohla být zajímavá cena produkční verze. Na tu si ale budeme muset ještě pár let počkat.





Sportovní hybrid Magna Steyr Mila Plus by mohl mít motor uprostřed, i když to je jen tříválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Měření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnesMercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
26.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Absurdita nejnovějšího Mercedesu nezná mezí, takto generuje falešný zvuk osmiválce. A „kůže” uvnitř je též pikantního původu
před 8 hodinamiAmeričané s dvouletým zpožděním dodali prvnímu zákazníkovi svůj vlastní Rolls-Royce, jeho barva mluví za vše
před 10 hodinamiNová verze Lady Niva vypadá na první pohled jako veterán z roku 1977, je to ale úplně nové auto
před 11 hodinamiČíňané dál chtějí absolutní rekord „naší” Severní smyčky. Jsou na dostřel, jejich auto zvládá v Liščí noře 313 km/h
dnesMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
dnes
Živá témata na fóru
- Cyklistické vlákno 06.28. 23:30 - denis
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.28. 20:39 - řidičBOB
- Cupra obecně 06.28. 15:49 - Carrert93
- BMW Divize 06.28. 14:14 - pavproch
- kola e89+Tiguan+Scout 06.28. 11:35 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 06.28. 11:04 - pavproch
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 06.27. 16:50 - Spectral
- Lampárna (stěžovatelna) 06.26. 16:17 - Kavis