Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Magna Steyr Mila Plus: rakouský sporťák prý nezůstane jen konceptem
26.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Jeden z největších dodavatelů součástek pro auta toho ke své novince moc nesdělil, víme ale, že na stovce je za 4,9 s. A pravděpodobně má motor uprostřed.
Rakousko-kanadská společnost Magna Steyr běžnými automobilisty moc známá není, pro odbornou veřejnost je to ale velké jméno - jde o jednoho z největších světových dodavatelů součástek pro automobily. Teď ale chce postavit vlastní vůz kompletně a rovnou to má být sporťák, čtyřkolka a dokonce i hybrid - všechno v jednom. Jako koncept nazvaný Mila Hybrid se ukáže na ženevském autosalonu už za pár dní.
Možná si vzpomenete na koncept Mila Coupic, který byl tak trochu křížencem Citroënu C3 Pluriel a Škody Felicia Fun - mělo to být kupé skombinované s pick-upem. Firma tento stroj představila v roce 2012 právě v Ženevě, jenže nikam dál to nedošlo. Ani nemělo, avšak na rozdíl od Coupicu, hybrid Mila Plus by se do výroby dostat mohl, a to údajně během nějakých dvou až tří let.
Technicky tu nic zas tak inovativního není, stroj je hybrid s pohonem všech kol. Základem je benzínový přeplňovaný tříválec, kterému pomáhají dva elektromotory - jeden na přední a druhý na zadní nápravě. Není tak vyloučeno, že tento stroj může být čtyřkolkou jen elektrickou. Nevíme ani, kde má být umístěn spalovací motor, ale z proporcí se dá tušit, že bude uprostřed napříč. Interiér je totiž jen dvoumístný.
Čísla výkonu nejsou zatím známa, firma Magna Steyr však odhalila, že tento stroj váží 1 520 kg a v hybridním módu zvládne zrychlit na stovku za 4,9 vteřiny, v čistě elektrickém módu se rozjede na 80 km/h za 3,6 vteřiny. Celkový dojezd vozu na jedno natankování je prý okolo 500 km, z čehož prvních 75 by měl zvládnout na elektřinu.
Emise CO2 mají být 32 g/km, což by odpovídalo spotřebě 1,4 litru benzínu na 100 km. To je hodnota zcela nereálná, z říše Opelu Ampera a přiblížíte se jí možná tak na prvních 100 kilometrech, na kterých zanedbáte náklady na oněch 75 ujetých na elektřinu. Je-li tato úvaha správná, každých dalších 100 km by měla Mila Hybrid zvládnout za 5,6 litru benzínu, což je už realitě blíže.
V každém případě nelze než vítat příchod malého sporťáku s motorem uprostřed, i když je hybridní a těžší než leckteré desetiválcové supersporty. Hodnoty zrychlení totiž zatím vypadají slibně a snad by také mohla být zajímavá cena produkční verze. Na tu si ale budeme muset ještě pár let počkat.





Sportovní hybrid Magna Steyr Mila Plus by mohl mít motor uprostřed, i když to je jen tříválec
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Italové narvali motor V6 s manuálem do dalšího lehkého kupé, s až 750 koňmi je to retro raketa k pohledání
před 3 hodinami
Prezident GM lituje brzkého konce spalovací vlajkové lodi firmy, nemá pro ni rozumnou náhradu
před 5 hodinami
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před 6 hodinami
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 8 hodinami
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 17:56 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
