Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mahindra XUV 500: sedmimístné indické SUV dorazilo do Evropy
9.10.2012 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Základy úspěchu tohoto SUV na evropském trhu jsou turbodiesel a pohon 4x4. Mimo to Mahindra XUV 500 nabídne i bohatou standardní výbavu.
Mahindra XUV 500 není na trhu takovým nováčkem, jak by se mohlo zdát, tedy alespoň z celosvětového hlediska. Vůbec poprvé totiž indická značka zahájila prodej tohoto modelu loni v září a od letoška bylo sedmimístné SUV k dostání ve většině velkých indických měst. Mimo to se vozu povedlo získat první místo v poměrně náročném pouštním závodě Desert Storm Rally a následný nárůst poptávky asi nepřekvapí. Značka Mahindra & Mahindra tak musela navýšit měsíční produkci na 5 000 kusů, přičemž zároveň prohlásila, že vůz je připravený ke globálnímu prodeji. A to je teprve bod, ke kterému se váže náš zájem.
Mimo Indii si XUV 500 budou moci pořídit i zákazníci v Austrálii a Evropě, alespoň zatím. Je přitom docela možné, že na některé trhy by mohlo dorazit s logem SsangYongu, neboť od roku 2011 indická automobilka drží kontrolní balík akcií jihokorejské značky. To je ale pouze spekulace, faktem totiž zatím je, že Mahindra začala s prodejem své novinky v Itálii s cílem „podívat se” s ní časem také na další trhy.
Jestli se mezi nimi objeví i ten náš je zatím otázkou, na prvním místě asi nebude. Ale i kdyby se to nestalo, Itálie není tak daleko, pro co se na jih můžete vydat? V prvé řadě je třeba zmínit opravdu „evropskou“ konfiguraci. V motorovém prostoru totiž najdete 2,2litrový turbodiesel vyladěný na 142 koní. V kombinaci s šestistupňovým manuálem vyvinutým firmou Ricardo a pohonem předních kol to znamená spotřebu 7,9 l/100 km, zrychlení 0-100 km/h za 12,5 sekundy a nejvyšší rychlost 175 km/h. Dopřát si ovšem můžete i elektronicky řízený systém pohonu všech kol, který standardně upřednostňuje přední nápravu a na zadní kola vysílá výkon jen v případě kluzkých podmínek.
V rámci výbavy je pak model Mahindra XUV 500 dostupný ve dvou specifikacích, přičemž každá počítá již ve standardu se sedmi sedadly. Nižší výbava nazvaná v Indii W6 zahrnuje šestipalcový černobílý informační displej, kotoučové brzdy, ABS, EBD nebo systém start/stop. Lépe vybavené XUV 500 W8 pak nabízí dotykový displej s navigací, ESP, asistent rozjedu do kopce a sjíždění z kopce, 17palcová litá kola nebo kožené čalounění.
Ceny byly stanoveny na 22 932 Eur (v přepočtu asi 573 000 Kč) za verzi s pohonem dvou kol, zatímco výbava W8 s pohonem všech kol stojí v základu 24 983 Eur (cca 625 000 Kč). Dopřát si samozřejmě můžete tuto verzi jen jako předokolku, cena však prozatím není známa. V příplatkové výbavě pak figuruje pouze jeden prvek, a to metalíza za 450 Eur (11 250 Kč). Zaujalo?



















Po vzhledové stránce bylo sedmimístné SUV Mahindra XUV 500 inspirováno běžícím leopardem
Zdroj: Autoblog.it
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraNový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025
Nejnovější články
Rusové dokončili obojživelné monstrum jako z časů SSSR. Nezastaví ho prý nic, jeho motor může běžet nonstop měsíce v mrazu
včeraMohutný požár v parkovacím domě na letišti JAX pohřbil přes 50 aut, způsobil kolaps budovy
včeraKrásně modrá, dodnes skoro nejetá Škoda Octavia RS TFSI za míň jak 300 tisíc Kč je přehlíženou perlou mezi ojetinami
včeraMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to docela směšné peníze
včeraNejnovější Nissan dostal jméno Micra asi omylem, jeho odpudivá otylost čiší už z prvních fotek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva