Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Lada zakázala prodávat lidem nová světla na Nivu, podobnou věc udělala už podruhé
19.2.2021 | Petr Prokopec
Možná byste jako automobilka byli rádi, kdyby si od nás lidé ve velkém začali kupovat originální náhradní díl s cílem vylepšit své vozy. Lada ale chce prodávat celá nová auta, ne jen jejich části, a tak tomu brání.
I facelifty aut jsou mincí, která má dvě strany. Na straně jedné výrobcům umožňují prodloužení života starších modelů, tedy využití už dávno zainvestované techniky pro klidně ještě několik dalších let prodeje. Pokud je taková modernizace provedena chytře a auto učiní vizuálně novějším, než jaké ve skutečnosti je, snadno si automobilky mohou dovolit prodávat prakticky to samé úspěšněji a leckdy i dráže.
Druhá strana ale k výrobcům už tak příznivá být nemusí. Pokud se ona modernizace provede až moc chytře a lidé si všimnou, že si své letité auto mohou snadno a levně modernizovat doma, prodejní potenciál inovovaného vozu to poněkud oslabí. Přesně to se stalo Ladě, která nedávno rozsáhle modernizovala někdejší Chevrolet a později Ladu Niva a udělal z něj o mnoho moderněji působící vůz. Lidé ale zjistili, že některé faceliftované komponenty mohou na svých autech použít bez nutnosti výměny čehokoli dalšího a začali si svá auta vylepšovat.
Nejviditelněji se jedná o zadní světla, která mají úplně stejné úchyty jako dříve, třebaže působí docela jinak. AvtoVAZ si toho ale všiml a volný prodej světel jako náhradního dílu zakázal. Majitel jej tedy může získat pouze v případě reklamace nebo řešení opravy po nehodě, jinak rázem o zakázané zboží. O nových lampách, u nichž došlo na změnu vnitřního designu a byly v nich použity LED pro vyšší svítivost si tedy nyní majitelé starších Niv mohou nechat jen zdát.
Niva 2021 alias Travel se nicméně dočkala vizuálního přerodu hlavně v přední části, kde jsou změny rozsáhlé a snadno neopakovatelné. V té zadní byly poupraveny pouze detaily, což znamená, že otvor pro světla je naprosto stejný jako u verze před faceliftem a stejné jsou i úchyty a zástrčky elektrického okruhu. Majitelům tedy v podstatě stačila jen koupě dvou lamp k tomu, aby se jejich vůz zezadu tvářil jako zcela moderní provedení. Automobilce se to ale nelíbilo, a tak tomu učinila přítrž.
Je nicméně možné, že Ladu k tomuto rozhodnutí přiměl jen nedostatek komponentů a restrikce časem uvolní. Ať tak či onak, moderní světla si dnes lidé nekoupí, stejně jako jim už předloni Lada vystavila stopku v případě bodykitu verze Vesta Sport. I ten šel totiž koupit separátně, na což zareagovali nejprve zákazníci a poté automobilka, která chtěla ponechat vzhled sportovního provedení punc exkluzivity.



Původní Chevrolet resp. Lada Niva disponuje stejnými otvory i úchyty na zadní světla... Foto: AvtoVAZ
...jako modernizované provedení. Rusové tedy ony LEDkové lampy začali vykupovat ve velkém, což však automobilka zarazila. Foto: AvtoVAZ
Zdroj: Lada.online
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
včeraVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
včeraAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včeraNádrž mu sluší. Spalovací Fiat 500 je tady, aby zachránil už pět let (ne)prodávaný elektrický propadák
včera