Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Alfieri 2016: sériová verze si ponechá jméno studie, její motor nikoli
2.12.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Produkční Alfieri bude pohánět přeplňovaný šestiválec o výkonu 410 až 520 koní, dorazí s pohonem zadních i všech kol. Totéž čeká chystané kabrio.
O produkční verzi Maserati Alfieri si vrabci na střeše štěbetali prakticky ve stejné chvíli, kdy došlo k odhalení konceptu. Dosud jsme však měli k dispozici pouze spekulace, nyní však přicházejí na řadu oficiální informace. Italská automobilka totiž odhalila svůj produkční plán, který pokrývá následujících osmačtyřicet měsíců. Nás přitom zajímají hlavně roky 2016 a 2017, kdy dorazí nejen produkční verze kupé, ale také kabriolet.
Obě karosářské verze počítají pouze s přeplňovaným šestiválcem, který bude v základním provedení naladěn na 410 koní. Tento výkon zamíří pouze na zadní kola, zatímco obě nápravy budou do hry zapojeny u silnějších specifikací. Ty již počítají s výkonem 450 a 520 koní, přičemž snahou Maserati je postavit skutečného konkurenta Jaguaru F-Type a Porsche 911. Oproti nim však bude Alfieri vzácnější.
„Nepočítáme s tím, že by se oba modely prodávaly jak na běžícím páse. Značce mají spíše pomoci okouzlit zákazníky a přivábit je do showroomů,“ říká k chystaným novinkám šéf britské divize značky James Cowan. Ten zároveň dodal, že Alfieri bude středobodem celé nabídky Maserati a má ztělesnit vše, čím automobilka v minulosti dokázala okouzlit. Bude tedy exkluzivní, řidičsky zajímavé i vizuálně přitažlivé.
Důvodem, proč přitom nedostane osmiválcovou pohonnou jednotku, je ten fakt, že daný agregát je vyhrazen příští generaci modelu GranTurismo. Ta má dorazit v roce 2018, přičemž použije platformu sedanu Quattroporte. Pohonná jednotka má produkovat minimálně 560 koní, přičemž veškerý výkon zamíří pouze na zadní kola. Zajímavé přitom je, že dle daného plánu nedorazí nové GranCabrio.
Zmiňované Quattroporte by se ovšem do roku 2018 mělo dočkat modernizace, se kterou dorazí také více pohonných jednotek. Osmiválec bude spřažen pouze s pohonem všech kol, zatímco u šestiválce a dieselu lze čekat také možnost spárování s jednou nápravou. Výkonem bude v takové chvíli pokryto pásmo od 250 do 450 koní.
Tytéž pohonné jednotky můžeme očekávat také u modelů Ghibli a Levante, přičemž první SUV značky dorazí na trh již v příštím roce. Je samozřejmě otázkou, jaké pohonné jednotky Maserati nabídne hned během premiéry, spíše ovšem počítáme s těmi výkonnějšími.
Všechny tyto kroky by pak logicky měly vést k navýšení produkce. Zatímco přitom v roce 2018 by Maserati chtělo prodávat minimálně 75 000 kusů, letos má být překročena kvóta 40 tisíc. Příští rok pak mají být registrace ještě o dalších 10 000 vozů vyšší.



Plán Maserati odhaluje celou řadu novinek, jichž se dočkáme během příštích čtyř let
Jednou z nich je i produkční verze konceptu Alfieri, která se od svého předobrazu vizuálně příliš nevzdálí. Pod kapotou však nabídne pouze přeplňované šestiválce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 6 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
Data z technických kontrol ukazují, jaké ojeté Hyundai i30 se nejvíc vyplatí. Ideální volba se už pár let nevyrábí
8.6.2025Itálie od čtvrtka znovu mění pravidla pro provoz radarů, za vším stojí pokuty za 693 tisíc Kč pro jediného řidiče
8.6.2025Automobilky představují stále méně nových aut, rok 2025 bude novým dnem. O úpadku celého oboru nic nesvědčí líp
9.6.2025Čech předělal Škodu Elroq na spalovací pohon, ukázal automobilce cestu k o poznání zajímavějšímu autu
9.6.2025Francie překvapivě končí s nízkoemisními zónami ve městech, z ekologie se prý stal jen sport pro bohaté
9.6.2025