Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vzhled italského sedanu se mění pouze v detailech, uvnitř lze ale čekat vylepšená multimédia. Pod kapotou prošel vylepšením třílitr twin-turbo.
Maserati Ghibli přišlo na svět v roce 2013. Pro italskou automobilku se jednalo o návrat mezi manažerské sedany po dlouhých dvou dekádách, neboť tento segment opustila s koncem výroby modelu Biturbo. Novinka, pro kterou byl vzkříšen název ze 60. let minulého století, měla Maserati napomoci v dosažení mety 50 tisíc prodaných vozů v jednom roce. K tomuto cíli ale Italové mají ještě daleko, za loňský rok Ghibli oslovilo pět tisíc lidí v Evropě a sedm tisíc v Americe.
Pro letošek se tento model dočkal jistého omlazení, byť o klasický facelift se nejedná. Spíše tu máme novinky související s novým modelovým rokem, které přinesly chromované či zatmavené okrasné prvky. Ty jsou součástí paketů Luxury a Sport, mimo ně mohou zákazníci sáhnout také po dvou karbonových sadách. V takovém případě uhlíková vlákna zdobí nejen exteriér, ale také kabinu.
V interiéru se objevuje také přepracovaná palubní deska a modernizovaný multimediální systém zahrnující Apple CarPlay a Android Auto. Dorazil navíc i otočný ovladač a displej o uhlopříčce 8,4", mimo to je možné počítat se širší bezpečnostní výbavou. Do té se nastěhoval nový adaptivní tempomat, nechybí ale ani autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze v případě třílitrového šestiválce twin-turbo počítat s nárůstem výkonu o 20 koní. Pohonná jednotka tedy nově produkuje 350 koní a 500 Nm točivého momentu, jež je k dispozici v 4 500 otáčkách. Tato modifikace se projevila na zvýšení maximálky na 267 km/h, ostatní motory - a to včetně dieselu - zůstaly nezměněny.
Dodat již můžeme jen tolik, že omlazené Ghibli startuje na domácím trhu na částce 68 803 Eur (cca 1 859 000 Kč). Dá se ovšem předpokládat, že v Česku bude cena nižší - ostatně již dříve byl sedan k mání od 1,7 milionu korun a modernizace rozhodně není tak razantní, aby se projevila drastickým zdražením.














Maserati Ghibli dostalo do nového modelového roku drobné modifikace, zejména v interiéru a pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
dnesNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nejnovější články
Nejspolehlivější moderní VW a jeden z největších současných držáků vůbec můžete podle detailních dat TÜV kupovat ojetý skoro naslepo
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 9 hodinamiToyota ani letos nesplnila dva roky starý plán prodejů elektrických aut, a to si neplánovala skoro nic. Z cílů pro další roky jsou trosky
před 11 hodinamiToto je nový pancéřovaný speciál francouzského prezidenta. Automobilky si ho předchází, ten dosavadní nepoužíval ani rok
dnesSpalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva