Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Maserati Ghibli 2017: jemná modernizace přidala základu 20 koní výkonu
23.1.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vzhled italského sedanu se mění pouze v detailech, uvnitř lze ale čekat vylepšená multimédia. Pod kapotou prošel vylepšením třílitr twin-turbo.
Maserati Ghibli přišlo na svět v roce 2013. Pro italskou automobilku se jednalo o návrat mezi manažerské sedany po dlouhých dvou dekádách, neboť tento segment opustila s koncem výroby modelu Biturbo. Novinka, pro kterou byl vzkříšen název ze 60. let minulého století, měla Maserati napomoci v dosažení mety 50 tisíc prodaných vozů v jednom roce. K tomuto cíli ale Italové mají ještě daleko, za loňský rok Ghibli oslovilo pět tisíc lidí v Evropě a sedm tisíc v Americe.
Pro letošek se tento model dočkal jistého omlazení, byť o klasický facelift se nejedná. Spíše tu máme novinky související s novým modelovým rokem, které přinesly chromované či zatmavené okrasné prvky. Ty jsou součástí paketů Luxury a Sport, mimo ně mohou zákazníci sáhnout také po dvou karbonových sadách. V takovém případě uhlíková vlákna zdobí nejen exteriér, ale také kabinu.
V interiéru se objevuje také přepracovaná palubní deska a modernizovaný multimediální systém zahrnující Apple CarPlay a Android Auto. Dorazil navíc i otočný ovladač a displej o uhlopříčce 8,4", mimo to je možné počítat se širší bezpečnostní výbavou. Do té se nastěhoval nový adaptivní tempomat, nechybí ale ani autonomní brzdy či monitoring jízdních pruhů.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde lze v případě třílitrového šestiválce twin-turbo počítat s nárůstem výkonu o 20 koní. Pohonná jednotka tedy nově produkuje 350 koní a 500 Nm točivého momentu, jež je k dispozici v 4 500 otáčkách. Tato modifikace se projevila na zvýšení maximálky na 267 km/h, ostatní motory - a to včetně dieselu - zůstaly nezměněny.
Dodat již můžeme jen tolik, že omlazené Ghibli startuje na domácím trhu na částce 68 803 Eur (cca 1 859 000 Kč). Dá se ovšem předpokládat, že v Česku bude cena nižší - ostatně již dříve byl sedan k mání od 1,7 milionu korun a modernizace rozhodně není tak razantní, aby se projevila drastickým zdražením.














Maserati Ghibli dostalo do nového modelového roku drobné modifikace, zejména v interiéru a pod kapotou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 2 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 3 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 4 hodinami
Nový Renault Twingo kompletně odhalil únik ještě před premiérou. Vypadá skvěle, v nitru ale skrývá nepříjemné překvapení
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
