Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2017: facelift je venku také pro Evropu, změn je požehnaně
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace přinesla trojce nové čelní partie a ve vyšších výbavách elektronickou brzdu. Objevuje se i systém G-Vectoring Control.
Modernizaci Mazdy 3 se v posledních týdnech věnujeme docela intenzivně, ovšem sama značka v tom hraje malou roli. Vše za ní obstaral únik brožury. Po stránce designové nás tedy facelift aktuálně již nemá čím překvapit, neboť vše podstatné jsme již viděli. O změnách v oblasti mechaniky ale budeme dnes mluvit do značné míry poprvé.
Než se ovšem k těmto novinkám dostaneme, jen v rychlosti zmíníme, co je nového na povrchu. Facelift se dotkl především čelních partií, kde najdeme lehce pozměněnou masku chladiče s chromovou obroučkou navazující přímo na nové světlomety. Dále byl o pár centimetrů posunut znak Mazdy, odlišný je rovněž nárazník. Vzadu a na bocích jde ovšem již o drobnosti typu směrových světel v krytech zpětných zrcátek či taktéž jiný nárazník.
Zmínit je třeba ještě plnohodnotné čelní LEDky, kterými budou osazeny vozy ve vyšších úrovních výbavy. Ty stejně jako u mnoha dalších značek počítají s jednotlivými diodami, které je možné utlumit v závislosti na vpředu jedoucích nebo protijedoucích automobilech. Mimo to počítají s širším záběrem paprsku ve spodní části a automatickým pozvednutím výšky při rychlostech překračujících 95 km/h.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší - díky únikům již dříve ohlášenou - novinkou je nahrazení klasické ruční brzdy elektronickou. Tu ovšem stejně jako výše zmiňované LEDky dostanou pouze nejlépe vybavené modely. Souběžně s tím je možné počítat s novým volantem či metalickými doplňky palubní desky a dveří, modernizován byl také multimediální systém s volně stojícím displejem.
Dále se facelift dotkl head-up displeje, jehož informace jsou nyní jasněji děleny do dvou úrovní. Navíc je možné počítat s jasnějším obrazem s lepším kontrastem a vysokým rozlišením. U vozů, jež jsou vybaveny elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, pak také dochází k uložení pozice a úhlu head-up displeje. Tím jsme ale s kabinou hotovi.
Zamířit tedy můžeme k mechanice, kde hlavní novinkou je systém zvaný G-Vectoring Control. Ten spadá pod hlavičku technologií SkyActiv-Vehicle Dynamics, přičemž počítá s optimalizovanou spoluprací motoru, převodovky, šasí a karoserie. Základní myšlenkou přitom byla snaha o maximalizaci sebedůvěry a zároveň komfortu za volantem.
Systém tak sleduje rychlost vozu, pozici plynového pedálu a úhel natočení volantu. K jeho aktivaci, která se odehraje za méně než 50 milisekund, pak postačí i sebemenší další pootočení volantu. V tu chvíli je zredukována míra točivého momentu mířícího na přední kola, což navýší vertikální zátěž na přední osu a umožní vozu snadněji zatočit.
Přesunout se tak můžeme ke stránce bezpečnostní, v jejímž rámci byly vylepšeny automatické brzdy, kdy infračervený senzor nahradila dopředu mířící kamera. Díky tomu Mazda 3 nedetekuje pouze vozidla, ale také chodce, přičemž systém operuje v rychlostech od 4 do 80 km/h.
Do prodeje míří faceliftovaná Mazda 3 v rodném Japonsku již v těchto dnech (pod názvem Axela), Evropa si bude muset počkat na podzim. Z toho vyplývá, že výstavní premiéru můžeme očekávat na autosalonu v Paříži.































Mazda pustila do oběhu snímky modernizované Trojky pro Evropu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 11 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 3 hodinami
VW chce rozhýbat prodeje elektrických modelů tím, že je lidem dovolí vrátit do 100 dnů od koupě. To nemusí dobře dopadnout
před 4 hodinami
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
před 6 hodinami
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 7 hodinami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 20:13 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:12 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 18:56 - Stepan
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
