Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2017: facelift je venku také pro Evropu, změn je požehnaně
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace přinesla trojce nové čelní partie a ve vyšších výbavách elektronickou brzdu. Objevuje se i systém G-Vectoring Control.
Modernizaci Mazdy 3 se v posledních týdnech věnujeme docela intenzivně, ovšem sama značka v tom hraje malou roli. Vše za ní obstaral únik brožury. Po stránce designové nás tedy facelift aktuálně již nemá čím překvapit, neboť vše podstatné jsme již viděli. O změnách v oblasti mechaniky ale budeme dnes mluvit do značné míry poprvé.
Než se ovšem k těmto novinkám dostaneme, jen v rychlosti zmíníme, co je nového na povrchu. Facelift se dotkl především čelních partií, kde najdeme lehce pozměněnou masku chladiče s chromovou obroučkou navazující přímo na nové světlomety. Dále byl o pár centimetrů posunut znak Mazdy, odlišný je rovněž nárazník. Vzadu a na bocích jde ovšem již o drobnosti typu směrových světel v krytech zpětných zrcátek či taktéž jiný nárazník.
Zmínit je třeba ještě plnohodnotné čelní LEDky, kterými budou osazeny vozy ve vyšších úrovních výbavy. Ty stejně jako u mnoha dalších značek počítají s jednotlivými diodami, které je možné utlumit v závislosti na vpředu jedoucích nebo protijedoucích automobilech. Mimo to počítají s širším záběrem paprsku ve spodní části a automatickým pozvednutím výšky při rychlostech překračujících 95 km/h.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší - díky únikům již dříve ohlášenou - novinkou je nahrazení klasické ruční brzdy elektronickou. Tu ovšem stejně jako výše zmiňované LEDky dostanou pouze nejlépe vybavené modely. Souběžně s tím je možné počítat s novým volantem či metalickými doplňky palubní desky a dveří, modernizován byl také multimediální systém s volně stojícím displejem.
Dále se facelift dotkl head-up displeje, jehož informace jsou nyní jasněji děleny do dvou úrovní. Navíc je možné počítat s jasnějším obrazem s lepším kontrastem a vysokým rozlišením. U vozů, jež jsou vybaveny elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, pak také dochází k uložení pozice a úhlu head-up displeje. Tím jsme ale s kabinou hotovi.
Zamířit tedy můžeme k mechanice, kde hlavní novinkou je systém zvaný G-Vectoring Control. Ten spadá pod hlavičku technologií SkyActiv-Vehicle Dynamics, přičemž počítá s optimalizovanou spoluprací motoru, převodovky, šasí a karoserie. Základní myšlenkou přitom byla snaha o maximalizaci sebedůvěry a zároveň komfortu za volantem.
Systém tak sleduje rychlost vozu, pozici plynového pedálu a úhel natočení volantu. K jeho aktivaci, která se odehraje za méně než 50 milisekund, pak postačí i sebemenší další pootočení volantu. V tu chvíli je zredukována míra točivého momentu mířícího na přední kola, což navýší vertikální zátěž na přední osu a umožní vozu snadněji zatočit.
Přesunout se tak můžeme ke stránce bezpečnostní, v jejímž rámci byly vylepšeny automatické brzdy, kdy infračervený senzor nahradila dopředu mířící kamera. Díky tomu Mazda 3 nedetekuje pouze vozidla, ale také chodce, přičemž systém operuje v rychlostech od 4 do 80 km/h.
Do prodeje míří faceliftovaná Mazda 3 v rodném Japonsku již v těchto dnech (pod názvem Axela), Evropa si bude muset počkat na podzim. Z toho vyplývá, že výstavní premiéru můžeme očekávat na autosalonu v Paříži.
































Mazda pustila do oběhu snímky modernizované Trojky pro Evropu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025Možná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa včera 15:35
- Moto2 kořistí lokalmatadora Viettiho, 18. Salač včera 12:54
- V Misanu vyhrál lídr šampionátu Rueda včera 11:38
- Pramac uvažuje: Salač, Ferrandez, Van den Goorbergh? včera 11:14
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash 13.9.2025
Nejčtenější články
Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025Autor McLarenu F1 odhalil úplně nové auto inspirované právě jeho slavným strojem, všech pět kusů koupil jediný člověk
18.8.2025Elektrický propadák Mercedesu nikdo nechce tak moc, že na něj automobilka nabízí slevy, za jaké jinde koupíte celé auto
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva