Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda 3 2017: facelift je venku také pro Evropu, změn je požehnaně
14.7.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
(+ video) Modernizace přinesla trojce nové čelní partie a ve vyšších výbavách elektronickou brzdu. Objevuje se i systém G-Vectoring Control.
Modernizaci Mazdy 3 se v posledních týdnech věnujeme docela intenzivně, ovšem sama značka v tom hraje malou roli. Vše za ní obstaral únik brožury. Po stránce designové nás tedy facelift aktuálně již nemá čím překvapit, neboť vše podstatné jsme již viděli. O změnách v oblasti mechaniky ale budeme dnes mluvit do značné míry poprvé.
Než se ovšem k těmto novinkám dostaneme, jen v rychlosti zmíníme, co je nového na povrchu. Facelift se dotkl především čelních partií, kde najdeme lehce pozměněnou masku chladiče s chromovou obroučkou navazující přímo na nové světlomety. Dále byl o pár centimetrů posunut znak Mazdy, odlišný je rovněž nárazník. Vzadu a na bocích jde ovšem již o drobnosti typu směrových světel v krytech zpětných zrcátek či taktéž jiný nárazník.
Zmínit je třeba ještě plnohodnotné čelní LEDky, kterými budou osazeny vozy ve vyšších úrovních výbavy. Ty stejně jako u mnoha dalších značek počítají s jednotlivými diodami, které je možné utlumit v závislosti na vpředu jedoucích nebo protijedoucích automobilech. Mimo to počítají s širším záběrem paprsku ve spodní části a automatickým pozvednutím výšky při rychlostech překračujících 95 km/h.
Přesunout se můžeme do interiéru, kde největší - díky únikům již dříve ohlášenou - novinkou je nahrazení klasické ruční brzdy elektronickou. Tu ovšem stejně jako výše zmiňované LEDky dostanou pouze nejlépe vybavené modely. Souběžně s tím je možné počítat s novým volantem či metalickými doplňky palubní desky a dveří, modernizován byl také multimediální systém s volně stojícím displejem.
Dále se facelift dotkl head-up displeje, jehož informace jsou nyní jasněji děleny do dvou úrovní. Navíc je možné počítat s jasnějším obrazem s lepším kontrastem a vysokým rozlišením. U vozů, jež jsou vybaveny elektricky nastavitelnými sedadly s pamětí, pak také dochází k uložení pozice a úhlu head-up displeje. Tím jsme ale s kabinou hotovi.
Zamířit tedy můžeme k mechanice, kde hlavní novinkou je systém zvaný G-Vectoring Control. Ten spadá pod hlavičku technologií SkyActiv-Vehicle Dynamics, přičemž počítá s optimalizovanou spoluprací motoru, převodovky, šasí a karoserie. Základní myšlenkou přitom byla snaha o maximalizaci sebedůvěry a zároveň komfortu za volantem.
Systém tak sleduje rychlost vozu, pozici plynového pedálu a úhel natočení volantu. K jeho aktivaci, která se odehraje za méně než 50 milisekund, pak postačí i sebemenší další pootočení volantu. V tu chvíli je zredukována míra točivého momentu mířícího na přední kola, což navýší vertikální zátěž na přední osu a umožní vozu snadněji zatočit.
Přesunout se tak můžeme ke stránce bezpečnostní, v jejímž rámci byly vylepšeny automatické brzdy, kdy infračervený senzor nahradila dopředu mířící kamera. Díky tomu Mazda 3 nedetekuje pouze vozidla, ale také chodce, přičemž systém operuje v rychlostech od 4 do 80 km/h.
Do prodeje míří faceliftovaná Mazda 3 v rodném Japonsku již v těchto dnech (pod názvem Axela), Evropa si bude muset počkat na podzim. Z toho vyplývá, že výstavní premiéru můžeme očekávat na autosalonu v Paříži.
































Mazda pustila do oběhu snímky modernizované Trojky pro Evropu...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda CB125F 2026: s novým displejem včera 13:50
- MS Superbike pokračuje v Mostě včera 10:00
- Začalo i MS MotoE 12.5.2025
- Autodrom Most: Vylepšení trasy a infrastruktury 12.5.2025
- Vítězství lokalmatadora Zarca 11.5.2025
Nejnovější články
GM dal americké tajné službě 10 vyřazených aut i proto, aby se ochranka prezidenta naučila řadit s manuální převodovkou
před 7 hodinamiMansory už neví, jak hluboko ještě klesnout, tohle upravené Ferrari je asi to nejodpornější, co kdy firma stvořila
před 8 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 10 hodinamiToyota začala odhalovat novou RAV4. Tedy alespoň chce, abyste si mysleli, že jde o novou generaci jejího bestselleru
před 11 hodinamiFord v roce 2023 za 50 miliard předělal továrnu v Kolíně na výrobu elektroaut, teď mu v ní stávkují zaměstnanci kvůli hromadnému propouštění
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva