Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda CX-5 2015: i facelift SUV má české ceny, startují na 524 900 Kč
15.1.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Vylepšené provedení je v základu k mání jen s pohonem předních kol. Na 4x4 si připravte aspoň 640 tisíc.
Nejen premiéra faceliftované Mazdy 6 bude na ženevském autosalonu pouze formální záležitostí. Se stejným „debutem“ může počítat také crossover CX-5, neboť i ten již má české ceny. Jak je přitom patrné z fotografií, mezi evropskou a americkou verzí neexistuje jediný rozdíl, což platí dokonce o motorovém prostoru. I na Starém kontinentu tak můžete sáhnout po 2,5litrovém motoru SkyActiv-G, který na všechna čtyři kola pumpuje 192 koní. Mimo to je ovšem k mání rovněž benzinový dvoulitr a 2,2litrový turbodiesel.
Začněme ovšem tím, že si nejprve projdeme změny oproti předchozímu modelovému roku. Ty se zvenčí soustředí hlavně na novou čelní masku, přední i zadní diodová světla či 19palcová litá kola. Obměněna pak byla i paleta barev, tím jsme však veškeré exteriérové modifikace vyčerpaly. Zamířit můžeme do interiéru, kde klasickou ruční brzdu nahradila elektronická parkovací. Máme tu také lepší čalounění a lépe uspořádanou středovou konzoli, zaznamenat lze i větší počet odkládacích prostor.
Mimo to se vylepšená Mazda CX-5 dočkala nové generace multimediálního systému Mazda Connect, který je spojen se sedmipalcovým displejem. Standardem je však až od druhé úrovně výbavy Challenge. Základní provedení Emotion oproti tomu nabízí „pouze“ 17palcová ocelová kola, manuální klimatizaci, základní autorádio s přehrávačem CD a MP3, okna a zpětná zrcátka v elektrice či šestici airbagů a asistenta rozjezdu do kopce.
Sáhnout přitom v takové chvíli můžete pouze po jediném motoru, a sice atmosférickém benzinovém dvoulitru, který produkuje 165 koní. Ty pak šestistupňový manuál posílá na přední kola, přičemž cena byla stanovena na 524 900 Kč. Tím však máme základní provedení probrané a můžeme se přesunout ke zmiňované výbavě Challenge, která je se stejným motorem i stejnou koncepcí k dispozici za 639 900 Kč.
Počítat přitom můžete se 17palcovými litými koly, automatickou klimatizací, oním systémem Mazda Connect, tempomatem, světelným a dešťovým senzorem nebo koženým potahem volantu, řadicí páky a madla ruční brzdy. Kromě předokolky navíc můžete sáhnout i po systému 4x4, který může být spojen i s dieselovým motorem o výkonu 150 koní. Platit ovšem v takovou chvíli budete již 746 900 Kč.
Dále na řadě máme úroveň Attraction, které k již zmíněným položkám dodává např. vyhřívaná přední sedadla nebo přední a zadní parkovací senzory a detekci aut ve slepém úhlu. Kromě základního manuálu je pak možné s tímto stupněm výbavy již spojit také šestistupňový automat, kdy za jeho spárování se systémem 4x4 a benzinovým motorem dáte 791 900 Kč, diesel pak vychází na 848 900 Kč.
Nabídka ale ještě nekončí, neboť zvolit můžete vrcholné úrovně Revolution a Revolution Top. První zahrnuje třeba 19palcová litá kola, audio systém Bose nebo parkovací kameru, zatímco druhá přidává kožené čalounění, adaptivní tempomat a brzdového asistenta. Na tomto stupni přitom můžete sáhnout i po v úvodu zmíněném 2,5litrovém motoru, který vychází na 860 900 Kč.
Bližší informace, nejen o standardní, ale také o příplatkové výbavě, najdete jako obvykle v kompletním oficiálním ceníku (PDF, 794 kB), který lze stáhnout z webu českého zastoupení. My jen dodáme, že ve srovnání s klíčovými japonskými rivaly startuje Mazda CX-5 opravdu nízko. Za Hondu CR-V totiž dáte minimálně 564 900 Kč a Toyota RAV4 je k dispozici až od 624 900 Kč.



Facelift evropské verze Mazdy CX-5...
...se od amerického provedení liší zvenčí pouze registrační značkou
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinamiČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
včeraSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 2 hodinamiČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
před 4 hodinamiŠéf Toyoty elektrickým autům dál nevěří. Odpískal plány na sportovní modely a řekl, proč nedávají smysl
před 5 hodinamiNový Jeep Compass předčasně odhalil únik. Vypadá o hodně líp než doteď, ze všeho nejdřív je venku ve verzi pro nás
před 7 hodinamiNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva