Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mazda RX se má vrátit v roce 2017, na zadní kola pošle zhruba 300 koní
16.6.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nová generace kupé s rotačním motorem nepočítá ani s turbem, ani s hybridní technikou. Místo toho vypustí pár dveří kvůli co nejnižší hmotnosti.
Příchod nové generace Mazdy RX-7 resp. RX-8 začíná připomínat otrhávání kopretiny spojené s dětskou říkačkou „má mě rád, nemá mě rád“. Od chvíle, kdy z montážních linek sjel poslední exemplář kupé poháněného rotačním motorem, totiž pravidelně slýcháme zvěsti o návratu, jež střídají následné dementi. Do toho navíc na sklonku loňského roku zasáhla zpráva, že Wankel se sice vrátí, ovšem pouze pod kapotou malého hatchbacku, který by mohl být vyráběn v masovém měřítku a tak by ospravedlnil nemalé náklady spojené s náročným vývojem.
Jakkoliv přitom tento report může být či nemusí pravdivý, nyní zde pro změnu máme další novinky týkající se sportovního kupé poháněného rotačním motorem. To by totiž i nadále mělo být ve hře, přičemž Mazda prý již naplánovala jeho uvedení do prodeje - půjde o rok 2017, který je více než logický. V daném období totiž bude japonská automobilka slavit padesátileté výročí od představení modelu Cosmo Sport, což byl první model značky poháněný právě Wankelem.
Novinka by měla stanout na zvětšené platformě příští Mazdy MX-5, díky čemuž můžeme nadále počítat s pohonem zadních kol. Jistá je rovněž možnost zástavby manuální či automatické převodovky, které budou přenášet výkon, jenž by podle plánu měl vyšplhat na přibližně 300 koní. Ve srovnání s poslední Mazdou RX-8, která zadní kola roztáčela silou 231 koní, se tak jedná o značný nárůst.
Slibnou jízdní dynamiku pak má ještě podpořit fakt, že Japonci se hodlají zaměřit také na hmotnost, přestože obezitu nemohl Mazdě RX-8 nikdo vyčítat. Verze s manuálem totiž se základní výbavou vážila jen pouhých 1 309 kg. Novinka by však měla ještě zhubnout, čehož by prý mělo být dosaženo absencí zadních dveří. Ve výsledku tak spíše dostaneme duchovního nástupce dvoudveřové Mazdy RX-7.
Technici japonské automobilky ovšem musí vyřešit jeden zásadní problém, a to zmiňované navýšení výkonu, které má jít ruku v ruce s nižší spotřebou paliva a oleje, aniž by bylo nutné sáhnout po turbu. Mazda tak prý adoptuje technologie, jež vyvinula v rámci technologie SkyActiv. Jak však bude třeba vyšší kompresní poměr aplikován na Wankel, na to si budeme muset ještě chvíli počkat.



Životní dráha rotačního motoru se prozatím uzavřela limitovanou edicí Mazdy RX-8 Spirit R, jež dorazila v roce 2011. Nástupce je však prý již na cestě, přičemž od jeho Wankelu máme očekávat přibližně 300 koní
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 09.17. 23:55 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch