Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren 720S představil svou techniku a dynamiku, dokáže překvapit
15.2.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Britská novinka překvapivě nezamíří směrem k downsizingu, ale přesně naopak. Konečný výkon zatím není znám, dynamika ale ano. A bere dech.
Celé portfolio britské automobilky McLaren v současné době pohání jeden přeplňovaný osmiválcový agregát. Ten sice produkuje různé výkony a v případě hypersportu P1 může počítat ještě s pomocí elektromotoru, nicméně jeho 3,8litrový objem se nemění. Značka ovšem v minulých měsících naznačovala, že do budoucna máme čekat downsizing, ke kterému by mělo dojít v souvislosti s chystanou hybridizací nabídky.
Aktuálně jsou ovšem venku oficiální informace, jenž souvisejí s nástupcem McLarenu 650S, a ty jsou více než překvapivé. Ke snižování objemu nedošlo, místo toho Britové sáhli po upsizingu. Model 720S tedy bude pohánět čtyřlitrová jednotka M840T, která se opětovně spolehne na dvojici turbodmychadel. Jak přitom naznačuje dosud nepotvrzený název kupé, motor by měl produkovat 720 koní.
K potvrzení těchto spekulací dojde nejpozději na autosalonu v Ženevě, již nyní si ovšem můžeme částečně představit jízdní dynamiku. Zrychlení z klidu na 200 km/h by totiž mělo proběhnout již za 7,8 sekundy, tedy o desetinu rychleji než u verze 675LT. Zrychlení na čtvrtmíli bude stejně bleskové - proběhne za identických 10,3 sekundy jako u 675 LT. Pokud tedy novinka bude o něco těžší a pro jízdní dynamiku obecně méně optimalizovaná než okruhové LT (což lze očekávat), 720koňový výkon je docela dobře možný.
Další informace se týkají dvojice nových turbodmychadel, která mají reagovat mnohem promptněji, s menší prodlevou. A motor se má projevovat zvučněji, než bývá u přeplňovaných agregátů zvykem - o to se postará nový výfukový systém. Kromě standardního ale McLaren nabídne zákazníkům i sportovní výfuk s ještě slyšitelnějším projevem, naopak standardem bude působivě a krvelačně vypadající podsvícení motorového prostoru, které bude aktivováno pokaždé, když vůz odemknete.
V případě podvozku můžeme očekávat novou generaci systému Proactive Chassis Control II, jenž používá senzory ke skenování silnice a stavu pneumatik. V závislosti na tom dochází k optimalizaci tlumičů, přičemž řidič může zvolit jízdní režimy Comfort, Sport a Track, čímž upravuje odezvu technologie. Systém Variable Drift Control se pak soustředí na jízdu bokem.
Základem novinky se stane karbonový monokok Monocage II, který používá střešní strukturu ve tvaru písmene „T“. Tento krok umožní větší zakrojení výklopných dveří do střechy, což usnadní nastupování. Jelikož navíc McLaren použil vylepšená karbonová vlákna, má se i monokok podílet na redukci hmotnosti - ta činí 1 283 kilo, tedy o 18 kg méně než u předchůdce.
Karoserie byla pro změnu navržena s ohledem na maximalizaci aerodynamiky, vůz tak má poskytovat o 50 procent více přítlaku.Na tom se podílí i nový design již zmíněných dveří, kde vzduch protéká přes čelní blatníky skrze speciální kanálky až ke chladičům. Zmínit pak samozřejmě musíme i automaticky výsuvné zadní křídlo, které zároveň slouží i jako vzdušná brzda.
Uvnitř nástupce McLarenu 650S taktéž vsadí na karbon, který může být navíc plně viditelný při zaškrtnutí varianty Visible Monocage. Kromě toho mohou zákazníci počítat s excelentním výhledem, za čímž stojí extrémně úzké čelní sloupky. Zapracováno navíc bylo na intuitivnějším rozložení ovládacích prvků, novinka tedy bude v každém ohledu lepší než předchůdce.



McLaren odhalil pár detailů nástupce kupé 650S, včetně podsvíceného motorového prostoru
Mimo to vypustil i snímek zakamuflovaného vozu...
...únik snímku z privátní prezentace však novinku ukázal bez maskování
Posloužit můžeme i neoficiálními špionážními snímky
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Muž na parkovišti bouchnul dveřmi do vedle stojícího auta, zareagoval na to neuvěřitelným způsobem
včeraRuský youtuber pro kliky zničil úplně nové Lamborghini, z jeřábu na něj spustil třítunový sud
25.3.2023Policie nechápe, Polák v prťavém Fiatu převážel 1,5 tuny až skoro 9metrových klád dřeva
24.3.2023
Nové na MotoForum.cz
- Argentina bez Marqueze včera 11:25
- Brixton Layback: koncept plážového skútru včera 10:45
- Skvělý víkend zakončil Salač čtvrtým místem 26.3.2023
- Mistr světa je prostě Mistr světa: Bagnaia vyhrál v Portimau 26.3.2023
- Moto2 vyhrál favorizovaný Acosta, 4. Salač 26.3.2023
Nejnovější články
Hyundai chce za dva roky začít prodávat spalovací motor, kterému EU nebude moci cokoli vytknout
před 2 hodinamiMajitel dostal od automobilky nové auto zdarma jen za to, že s tím předchozím jezdil, jezdil a jezdil
před 4 hodinamiPrvní automobilka zareagovala na zrušení zákazu spalovacích motorů v EU, nabídne je i po roce 2036
před 5 hodinamiVýrobci mají na skladech stále více nových aut, některé modely už zase můžete mít hned
včeraZánovní Škoda Octavia ještě s pořádným motorem za 236 tisíc Kč nemusí být ani v dnešní době jen sen
včera
Tiskové zprávy
- OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva - Získejte unikátní hodinky STI ve sbírce na pomoc dětským domovům
tisková zpráva - Nová autokamera Mio MiVue 846 WIFI 60fps nabízí zdaleka nejlepší záběry nejen v noci
tisková zpráva