McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům

Britský McLaren byla po roce nucena provést na svém MP4-12C již podruhé některé dílčí úpravy, aby dokázala konkurovat Ferrari Italia.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům

7.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek

McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům

/

Britský McLaren byla po roce nucena provést na svém MP4-12C již podruhé některé dílčí úpravy, aby dokázala konkurovat Ferrari Italia.

McLaren se nedokáže smířit s tím, že jeho MP4-12C dostává ve srovnávacích testech od Ferrari 458 Italia co proto. O první nápravu se britská značka pokusila již po několika měsících od uvedení na trh, zjevně to ale nestačilo. Po zhruba roce je tady další modernizovaná verze, o níž bychom bez okolků mohli mluvit jako o faceliftu. Docela brzy...

Co přepracovaná MP4-12C přináší? Především výkonnější motor a rychlejší reakce na plyn. Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru a přeplňovaný dvojicí turbodmychadel zůstává, ale teď je toho schopen odevzdat více - místo původních 600 koňských sil jich nyní vyprodukuje 625. Neupřesněným způsobem byla revidována také sedmistupňová dvouspojková převodovka SSG (automat by měl řadit rychleji a jemněji) a opět také akustický generátor přivádějící do kabiny zvuk od motoru, aby se McLaren alespoň trochu přiblížil dramatickému projevu V8 ve Ferrari.

Mění se nějakým způsobem dynamika auta? McLaren říká, že při akceleraci na stovku ne, MP4-12C k tomu pořád potřebuje 3,1 sekundy. Mění se ale časy nutné ke zrychlení na 200 a 300 km/h. V prvním případě došlo ke zkrácení o desetinu vteřiny, na celkových 8,8 s, v tom druhém o rovnou sekundu - z 0-300 to vůz teď zvládne za 26,5 s. Mírně se zvýšila také maximálka - o 3 km/h na 333 km/h, průměrná papírová spotřeba 11,7 l/100 km zůstává.

Podle dostupných informací jsou tyto změny výsledkem zpětné vazby od klientů, kterých je dosud asi tisícovka. Novinky se objeví u vozů dodaných od letošního října a spousta z nich bude moci být zpětně aplikována na již prodaná auta. Třeba i systém automatické aktivace světel v dešti nebo brysknější mód klimatizace urychlující výměnu vzduchu v kabině. Bezplatně. Dvě úpravy ale dodatečně udělat nepůjde. Týká se to možnosti zvýšit světlou výšku podvozku o 40 mm vpředu a 25 mm vzadu do rychlosti 60 km/h a ex post náhrady dotykových senzorů otevírajících dveře za jednodušší nenápadná tlačítka.

K dalším novinkám patří třeba kola s novým designem, rozšíření palety laků, a pokud jde o vnější design karoserie, na voze se malinko změnilo pouze logo. Ceny nových aut se podle britského Autocaru zvýší o 7 500 liber na 176 tisíc, v přepočtu 5,53 milionu Kč.


McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 1 - McLaren MP4-12C 2012 01McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 2 - McLaren MP4-12C 2012 02McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 3 - McLaren MP4-12C 2012 03McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 4 - McLaren MP4-12C 2012 04McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 5 - McLaren MP4-12C 2012 05McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 6 - McLaren MP4-12C 2012 06McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 7 - McLaren MP4-12C 2012 07McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 8 - McLaren MP4-12C 2012 08McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 9 - McLaren MP4-12C 2012 09McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům - 10 - McLaren MP4-12C 2012 10
Faceliftovaný McLaren nyní vyprodukuje 625 koní a na 300 km/h se dostane o vteřinu dříve

Miro Mihálik

Diskuze Přidat příspěvek

Živá témata na fóru

zobrazit vše

Autobazar

zobrazit vše