Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren MP4-12C 2012: lehkým faceliftem proti těžkým soupeřům
7.6.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britský McLaren byla po roce nucena provést na svém MP4-12C již podruhé některé dílčí úpravy, aby dokázala konkurovat Ferrari Italia.
McLaren se nedokáže smířit s tím, že jeho MP4-12C dostává ve srovnávacích testech od Ferrari 458 Italia co proto. O první nápravu se britská značka pokusila již po několika měsících od uvedení na trh, zjevně to ale nestačilo. Po zhruba roce je tady další modernizovaná verze, o níž bychom bez okolků mohli mluvit jako o faceliftu. Docela brzy...
Co přepracovaná MP4-12C přináší? Především výkonnější motor a rychlejší reakce na plyn. Vidlicový osmiválec o objemu 3,8 litru a přeplňovaný dvojicí turbodmychadel zůstává, ale teď je toho schopen odevzdat více - místo původních 600 koňských sil jich nyní vyprodukuje 625. Neupřesněným způsobem byla revidována také sedmistupňová dvouspojková převodovka SSG (automat by měl řadit rychleji a jemněji) a opět také akustický generátor přivádějící do kabiny zvuk od motoru, aby se McLaren alespoň trochu přiblížil dramatickému projevu V8 ve Ferrari.
Mění se nějakým způsobem dynamika auta? McLaren říká, že při akceleraci na stovku ne, MP4-12C k tomu pořád potřebuje 3,1 sekundy. Mění se ale časy nutné ke zrychlení na 200 a 300 km/h. V prvním případě došlo ke zkrácení o desetinu vteřiny, na celkových 8,8 s, v tom druhém o rovnou sekundu - z 0-300 to vůz teď zvládne za 26,5 s. Mírně se zvýšila také maximálka - o 3 km/h na 333 km/h, průměrná papírová spotřeba 11,7 l/100 km zůstává.
Podle dostupných informací jsou tyto změny výsledkem zpětné vazby od klientů, kterých je dosud asi tisícovka. Novinky se objeví u vozů dodaných od letošního října a spousta z nich bude moci být zpětně aplikována na již prodaná auta. Třeba i systém automatické aktivace světel v dešti nebo brysknější mód klimatizace urychlující výměnu vzduchu v kabině. Bezplatně. Dvě úpravy ale dodatečně udělat nepůjde. Týká se to možnosti zvýšit světlou výšku podvozku o 40 mm vpředu a 25 mm vzadu do rychlosti 60 km/h a ex post náhrady dotykových senzorů otevírajících dveře za jednodušší nenápadná tlačítka.
K dalším novinkám patří třeba kola s novým designem, rozšíření palety laků, a pokud jde o vnější design karoserie, na voze se malinko změnilo pouze logo. Ceny nových aut se podle britského Autocaru zvýší o 7 500 liber na 176 tisíc, v přepočtu 5,53 milionu Kč.










Faceliftovaný McLaren nyní vyprodukuje 625 koní a na 300 km/h se dostane o vteřinu dříve
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraPutin říká, že automobilky Volkswagen a Porsche umírají, podle něj úplně zbytečně
20.6.2025Muž zkusil se svým Mercedesem zdolat slavné Španělské schody v Římě, dojel překvapivě daleko
18.6.2025
Nejnovější články
Žádané SUV Toyoty je i v bazarech horkým zbožím, díky tradičně zastaralé konstrukci se na něm hned tak něco neporouchá
včeraDalší značka přiznává, že bude muset předělat svůj elektromobil na spalovací pohon, asi nepomáhá ani spojení s prezidentem
včeraŘidič off-roadu Toyoty při honičce zmizel policii vskutku svérázným způsobem, vzal to obchodním centrem
včeraCeny nejlevnějších Tesel Model 3 v Evropě spadly tak nízko, že je vedle nich i Škoda Fabia mega drahá
včeraJe smutné, když to musí být Lada, kdo lidem rozumně vysvětluje, proč elektromobily nemají v Evropě perspektivu
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.22. 19:57 - řidičBOB
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.22. 19:54 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 06.22. 14:05 - pavproch
- Onboard videa 06.22. 13:50 - brnenska.odchytova
- Cupra obecně 06.21. 16:38 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 06.21. 10:33 - pavproch
- Cyklistické vlákno 06.21. 10:28 - pavproch
- Sraz AutoForařů na Nurburgring Nordschleife 06.20. 15:45 - Eda