Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P12 alias 799 nemá být novým F1, Veyron ale potrápí
11.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z privátních prezentací McLarenu unikají další detaily k připravovanému supersportu P12. Na stovce by měl být rychleji než Bugatti Veyron.
McLaren nám v srpnu naznačil, že dvanáctiválce jsou nepotřebným reliktem minulé doby. Britská značka tak možná hledala omluvu pro fakt, že nástupce jednoho z nejlepších kdy vyrobených vozů - model F1 - vymění atmosférickou V12 za přeplňovanou V8. Vývoj nové pohonné jednotky zřejmě nepřipadal z důvodu vysokých nákladů do úvahy, a tak nástupce prozatím pojmenovaný P12 dostane jinak naladěný motor 3,8 l původem z MP4-12C. Výkon agregátu ve spojení s hybridní technologii se má vyšplhat až na 900 až 1 000 koní, přičemž na samotný osmiválec připadne asi osmdesát procent a o zbytek se postará elektromotor.
Jak možná víte, nový McLaren P12 se objeví v premiéře na pařížském autosalonu už za dva týdny, jeho odhalení ale neproběhne poprvé. Vůz byl již několikrát prezentován úzkým skupinkám nejlepších zákazníků. Naposledy se tak stalo o tomto víkendu na britské akci Windsor Concours of Elegance se souběžným představením McLarenu MP4-12C Spider a předtím v průběhu obdobné akce v kalifornské Pebble Beach.
Běžný plebs měl zatím možnost vidět pouze jakousi umělecky podanou upoutávku vytvořenou z nejasných obrysů a barevných linek napodobujících obtékání karoserie při měření aerodynamického odporu. Obrázek toho navenek moc neříkal, někdo si ale dal tu práci a z tvarů na pozadí se mu podařilo vykreslit přibližnou podobu hotového vozu. Tohle, společně s unikajícími informace ze soukromých akcí, nám dávají možnost alespoň přibližně sestavit další podrobnosti k novému supersportu, který si (už podle výkonů) nenárokuje na nic menšího než absolutní vrchol.
Co tedy o P12 do této chvíle víme? Nově třeba to, že o dodávku hybridních koní se postará blíže nedefinovaná nová generace systému KERS, která má novince umožnit stát se vůbec nejrychleji akcelerujícím produkčním automobilem světa. Mluví se o zrychleni na stovku v čase 2,3 sekundy. Maximálka má být z těch nejvyšších sfér, za Veyronem ale bude mírně zaostávat. Podle zdrojů uvnitř firmy McLaren údajně neměl zájem soupeřit zrovna v této určitě prestižní, ale zároveň špatně využitelné disciplíně. Ambice britského týmu se soustředily na vytvoření nejrychlejšího okruhového stroje, který zároveň může i do běžného provozu a zároveň dostojí evropským emisním normám.
Šeptá se, že vůz by měl mít označení „799“ (odkaz na výkon V8?) a výše zmíněné klíčové vlastnosti McLaren mají být především výsledkem důsledného odlehčování. V konstrukci auta se proto v maximální možné míře objevuje karbon a hliník. McLaren prý nehodlá prezentovat jej jako skutečného nástupce slavného typu F1, ale prostě jen jako supersport pro 21. století. Také proto nebude mít třímístnou kabinu s řidičem uprostřed, ale relativně konvenčně postavený dvousedadlový interiér.
McLaren 799 má být pomyslnou laťkou pro tři další sportovně zaměřené značky vyvíjející auta velmi podobné koncepce. Nejdále se z nich asi dostalo Porsche - jeho 918 Spyder je navzdory rozbíhající se produkci dávno vyprodán. Ferrari bude mít svého zástupce nahrazující Enzo patrně také těsně před dokončením, což dosvědčuje vzrůstající počet fotografií a videosnímků kamuflovaných prototypů. Jaguar a jeho hybridní příspěvek do světa supersportů je spíše někde na začátku, každopádně firma hlásí zelenou a momentálně staví testovací auta.
Finální produkt by měl být hotový v příštím roce, přičemž produkce P12 alias 799 se nerozjede dříve než v roce 2014. Lidé blízcí značce říkají, že nový McLaren vznikne pouze v omezené, pětisetkusové sérii a jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu kolem 30 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Ilustrace možné podoby vznikla z oficiální upoutávky McLarenu. Chtělo to hodně fantazie...
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
před 2 hodinamiZlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
5.10.2025Ironie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Phillip Island a Sepang bez Marca Marqueze včera 20:50
- MS-Side: Letošními šampiony se stali Harry Payne/Kevin Rousseau včera 10:00
- Yamaha WR125R: enduro pro náctileté včera 09:55
- Moto2 Mandalika: Gonzalez diskvalifikován 5.10.2025
- Vítězem Rookie Aldeguer 5.10.2025
Nejnovější články
Nezájem o elektromobily je takový, že je ani zloději nekradou. Nemají je ani komu prodat, ani k čemu použít
před hodinou73 tisíc jen za nové pneu? A každých 10 tisíc km znovu? Ženu zaskočilo, jak moc „žere gumy” její těžké ošklivé BMW
před 2 hodinamiDacia nás se začátkem října zasypala hromadou novinek, uhranout teď chce už úplně všechny
před 3 hodinamiNová levná Lada je zatím fiasko, za tři měsíce od začátku prodejů si ji převzalo jen 57 lidí a 71 dealerů
před 5 hodinamiNěkdo na víc jak 30 let zavřel do garáže nejeté auto za statisíce, teď se prodá za miliony
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva