Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
McLaren P12 alias 799 nemá být novým F1, Veyron ale potrápí
11.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Z privátních prezentací McLarenu unikají další detaily k připravovanému supersportu P12. Na stovce by měl být rychleji než Bugatti Veyron.
McLaren nám v srpnu naznačil, že dvanáctiválce jsou nepotřebným reliktem minulé doby. Britská značka tak možná hledala omluvu pro fakt, že nástupce jednoho z nejlepších kdy vyrobených vozů - model F1 - vymění atmosférickou V12 za přeplňovanou V8. Vývoj nové pohonné jednotky zřejmě nepřipadal z důvodu vysokých nákladů do úvahy, a tak nástupce prozatím pojmenovaný P12 dostane jinak naladěný motor 3,8 l původem z MP4-12C. Výkon agregátu ve spojení s hybridní technologii se má vyšplhat až na 900 až 1 000 koní, přičemž na samotný osmiválec připadne asi osmdesát procent a o zbytek se postará elektromotor.
Jak možná víte, nový McLaren P12 se objeví v premiéře na pařížském autosalonu už za dva týdny, jeho odhalení ale neproběhne poprvé. Vůz byl již několikrát prezentován úzkým skupinkám nejlepších zákazníků. Naposledy se tak stalo o tomto víkendu na britské akci Windsor Concours of Elegance se souběžným představením McLarenu MP4-12C Spider a předtím v průběhu obdobné akce v kalifornské Pebble Beach.
Běžný plebs měl zatím možnost vidět pouze jakousi umělecky podanou upoutávku vytvořenou z nejasných obrysů a barevných linek napodobujících obtékání karoserie při měření aerodynamického odporu. Obrázek toho navenek moc neříkal, někdo si ale dal tu práci a z tvarů na pozadí se mu podařilo vykreslit přibližnou podobu hotového vozu. Tohle, společně s unikajícími informace ze soukromých akcí, nám dávají možnost alespoň přibližně sestavit další podrobnosti k novému supersportu, který si (už podle výkonů) nenárokuje na nic menšího než absolutní vrchol.
Co tedy o P12 do této chvíle víme? Nově třeba to, že o dodávku hybridních koní se postará blíže nedefinovaná nová generace systému KERS, která má novince umožnit stát se vůbec nejrychleji akcelerujícím produkčním automobilem světa. Mluví se o zrychleni na stovku v čase 2,3 sekundy. Maximálka má být z těch nejvyšších sfér, za Veyronem ale bude mírně zaostávat. Podle zdrojů uvnitř firmy McLaren údajně neměl zájem soupeřit zrovna v této určitě prestižní, ale zároveň špatně využitelné disciplíně. Ambice britského týmu se soustředily na vytvoření nejrychlejšího okruhového stroje, který zároveň může i do běžného provozu a zároveň dostojí evropským emisním normám.
Šeptá se, že vůz by měl mít označení „799“ (odkaz na výkon V8?) a výše zmíněné klíčové vlastnosti McLaren mají být především výsledkem důsledného odlehčování. V konstrukci auta se proto v maximální možné míře objevuje karbon a hliník. McLaren prý nehodlá prezentovat jej jako skutečného nástupce slavného typu F1, ale prostě jen jako supersport pro 21. století. Také proto nebude mít třímístnou kabinu s řidičem uprostřed, ale relativně konvenčně postavený dvousedadlový interiér.
McLaren 799 má být pomyslnou laťkou pro tři další sportovně zaměřené značky vyvíjející auta velmi podobné koncepce. Nejdále se z nich asi dostalo Porsche - jeho 918 Spyder je navzdory rozbíhající se produkci dávno vyprodán. Ferrari bude mít svého zástupce nahrazující Enzo patrně také těsně před dokončením, což dosvědčuje vzrůstající počet fotografií a videosnímků kamuflovaných prototypů. Jaguar a jeho hybridní příspěvek do světa supersportů je spíše někde na začátku, každopádně firma hlásí zelenou a momentálně staví testovací auta.
Finální produkt by měl být hotový v příštím roce, přičemž produkce P12 alias 799 se nerozjede dříve než v roce 2014. Lidé blízcí značce říkají, že nový McLaren vznikne pouze v omezené, pětisetkusové sérii a jeho cena by se měla pohybovat v přepočtu kolem 30 milionů korun.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Ilustrace možné podoby vznikla z oficiální upoutávky McLarenu. Chtělo to hodně fantazie...
Zdroj: GT Spirit
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
včeraNejmíň oblíbené Porsche 911 v té správné verzi na Autobahnu ukázalo, že i na něm je co milovat a obdivovat
21.8.2025Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
20.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Marquez těsně poražen Acostou včera 17:23
- Salač postoupil v Maďarsku přímo do Q2 včera 17:11
- Test Yamaha XSR 900 GP: kapotovaná nádhera včera 12:25
- Úvod na nové trati patřil Marcu Marquezovi včera 12:04
- Petr Najman a jeho tým se rozešli 21.8.2025
Nejčtenější články
Nové dno: VW začal na svá auta za víc než milion montovat z výroby levné čínské pneumatiky, ani jeho dealeři to „nedávají”
25.7.2025Šéftechnik zodpovědný za vývoj Corvette bez špetky diplomacie zareagoval na zvěsti o tom, že se chystá její elektrická verze
25.7.2025Rodinný zázrak Renaultu pro 7 se ukázal v novém. Za pouhých 150 tisíc Kč nabízí ještě víc než dosud, bude to znovu hit
25.7.2025Chytněte se za hlavu. Šéf Audi ohlásil nový model a dokázal, že firma si z dosavadních selhání nevzala vůbec nic
25.7.2025Američané ukázali další možnou podobu budoucí Corvette, vypadá božsky
25.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva