McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí

Nový McLaren, který jako vůbec první silniční model značky dokáže pokořit rychlost 400 km/h, dával tušit výjimečné zpracování už svými technickými daty. Teď ukázal víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí

17.3.2020 | Mirek Mazal

McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový McLaren, který jako vůbec první silniční model značky dokáže pokořit rychlost 400 km/h, dával tušit výjimečné zpracování už svými technickými daty. Teď ukázal víc.

McLaren Speedtail se i mezi exotickými auty řadí mezi ta nejvýjimečnější z nich. Zaručuje to už použitá technika, materiály a výsledná dynamika. Všech 106 vyrobených exemplářů tohoto stroje bude hnáno čtyřlitrovým osmiválcem M840T twin-turbo s paralelním hybridním systémem eMotor o celkovém výkonu 772 kW (1 050 koní) a točivém momentu 1 050 Nm.

Celkem 5,1 metru dlouhý hypersport váží bez náplní pouze 1 430 kilogramů, proto se neuvádí ani zrychlení na stovku, z nuly na třístovku ale karbonový Speedtail vypálí za 13 sekund, maximální rychlost pak končí na 403 km/h. Neuvěřitelná čísla zajišťuje nejen hybridní pohon, ale i sedmistupňový dvouspojkový automat a nejnižší aerodynamický odpor mezi produkčními McLareny.

Teoretické specifikace dostaly reálnou podobu, neboť bruselské zastoupení automobilky nafotilo jeden z prvních dodaných Speedtailů naživo. Fialový dravec pokrytý kapkami jemného deště uhrane i úplného ignoranta automobilové techniky. Agresivní pohled přídě s vertikálními diodami denního svícení zaujme, přiznaná uhlíková vlákna po celé karoserii připomínají propracovanou konstrukci celého díla s protaženým převisem zadního nárazníku. Plošné kryty disků velkých kol se běžně nevidí a volant uprostřed už vůbec ne.

Nic podobného dosud nikdo nevyrobil a ve Wokingu si zjevně dali záležet i na tom posledním detailu. Pevné uhlíkové tělo s převratnou strojovnou doplňuje neobvyklé dílenské nářadí. Nádherná sada servisních nástrojů vyšla z trojrozměrné tiskárny, převratný způsob výroby pomohl ušetřit 45 % původní hmotnosti. Nářadí má zlatavou barvu, ze zlata ale pochopitelně není, celá sada je z pevnějšího titanu a je úhledné uložena v zavazadelníku. Zlatavé klíče vypadají spíše jako ozdoba než příprava na servisní zásah někde na cestách, ale jistě zvládnout i to druhé.


McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 1 - McLaren Speedtail naradi 01McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 2 - McLaren Speedtail naradi 02McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 3 - McLaren Speedtail naradi 03McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 4 - McLaren Speedtail naradi 04McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 5 - McLaren Speedtail naradi 05McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 6 - McLaren Speedtail naradi 06McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 7 - McLaren Speedtail naradi 07McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 8 - McLaren Speedtail naradi 08McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 9 - McLaren Speedtail naradi 09
Speedtail je britský technologický majstrštyk. Lidé od McLarenu si dali záležet i na pojetí dílenského nářadí

Zdroj: McLaren Brussels@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.