McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí

Nový McLaren, který jako vůbec první silniční model značky dokáže pokořit rychlost 400 km/h, dával tušit výjimečné zpracování už svými technickými daty. Teď ukázal víc.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí

17.3.2020 | Mirek Mazal

McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Nový McLaren, který jako vůbec první silniční model značky dokáže pokořit rychlost 400 km/h, dával tušit výjimečné zpracování už svými technickými daty. Teď ukázal víc.

McLaren Speedtail se i mezi exotickými auty řadí mezi ta nejvýjimečnější z nich. Zaručuje to už použitá technika, materiály a výsledná dynamika. Všech 106 vyrobených exemplářů tohoto stroje bude hnáno čtyřlitrovým osmiválcem M840T twin-turbo s paralelním hybridním systémem eMotor o celkovém výkonu 772 kW (1 050 koní) a točivém momentu 1 050 Nm.

Celkem 5,1 metru dlouhý hypersport váží bez náplní pouze 1 430 kilogramů, proto se neuvádí ani zrychlení na stovku, z nuly na třístovku ale karbonový Speedtail vypálí za 13 sekund, maximální rychlost pak končí na 403 km/h. Neuvěřitelná čísla zajišťuje nejen hybridní pohon, ale i sedmistupňový dvouspojkový automat a nejnižší aerodynamický odpor mezi produkčními McLareny.

Teoretické specifikace dostaly reálnou podobu, neboť bruselské zastoupení automobilky nafotilo jeden z prvních dodaných Speedtailů naživo. Fialový dravec pokrytý kapkami jemného deště uhrane i úplného ignoranta automobilové techniky. Agresivní pohled přídě s vertikálními diodami denního svícení zaujme, přiznaná uhlíková vlákna po celé karoserii připomínají propracovanou konstrukci celého díla s protaženým převisem zadního nárazníku. Plošné kryty disků velkých kol se běžně nevidí a volant uprostřed už vůbec ne.

Nic podobného dosud nikdo nevyrobil a ve Wokingu si zjevně dali záležet i na tom posledním detailu. Pevné uhlíkové tělo s převratnou strojovnou doplňuje neobvyklé dílenské nářadí. Nádherná sada servisních nástrojů vyšla z trojrozměrné tiskárny, převratný způsob výroby pomohl ušetřit 45 % původní hmotnosti. Nářadí má zlatavou barvu, ze zlata ale pochopitelně není, celá sada je z pevnějšího titanu a je úhledné uložena v zavazadelníku. Zlatavé klíče vypadají spíše jako ozdoba než příprava na servisní zásah někde na cestách, ale jistě zvládnout i to druhé.


McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 1 - McLaren Speedtail naradi 01McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 2 - McLaren Speedtail naradi 02McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 3 - McLaren Speedtail naradi 03McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 4 - McLaren Speedtail naradi 04McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 5 - McLaren Speedtail naradi 05McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 6 - McLaren Speedtail naradi 06McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 7 - McLaren Speedtail naradi 07McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 8 - McLaren Speedtail naradi 08McLaren schopný jet přes 400 km/h ukázal fascinující sadu „zlatého” nářadí - 9 - McLaren Speedtail naradi 09
Speedtail je britský technologický majstrštyk. Lidé od McLarenu si dali záležet i na pojetí dílenského nářadí

Zdroj: McLaren Brussels@Facebook

Mirek Mazal

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše