Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes-AMG GT Concept odhalen, tohle je lovec Panamery
7.3.2017 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Mercedes v Ženevě čtyřdveřovou variantu modelu GT. Po přerodu ze studie na produkční vůz ponese nejspíše označení GT4.
Když koncern Daimler svého času naznačil, že chce svými novými sportovními modely narušit hegemonii svého městského rivala, mnozí se smáli. V jejich představách zkrátka nebylo místo, kde by Mercedes mohl ohrozit Porsche. Dnes můžeme říci, že prodeje devětsetjedenáctek kvůli kupé a kabrioletu AMG GT sice nekrachují, pravdou ale je, že třícípá hvězda pro ně postavila zdatného soupeře. Trh reaguje mimořádně pozitivně, a tak se Mercedes snaží takříkajíc kout železo, dokud je žhavé.
Výsledkem je další model z rodiny GT, který nejenže může nahradit dosavadní třídu CLS (která přejde na označení CLE), ale má nepochybně ambice zatopit kromě jiného také Porsche a jeho modelové řadě Panamera. Stranou téměř jistě nezůstane ani Audi se svou A7 či odvozenou sportovní variantou RS 7. Na prvních fotografiích novinky to sice není vidět, ale podle tvarů zadních partií jsme si téměř jisti, že tady máme další sportovní liftback, jenž bude prezentován jako čtyřdveřové kupé.
Prozatím jde o koncept přebírající stylistické prvky svého dvoudveřového sourozence, nutno ale dodat, že vůbec ne otrocky. Velmi podobná je mohutná mřížka chladiče s vertikálními lamelami dekorovaná po stranách rozměrnými nasávacími otvory a s trochou fantazie lze říci, že mají obě auta podobně zakulacenou střechu. Třeba světla ale stejná nejsou. Studie, která by později mohla nést označení Mercedes-AMG GT4, je má poněkud štíhlejší, navíc příď má zajímavý negativní sklon, jako tomu bylo u strojů mnichovské automobilky BMW s přezdívkou žralok.
Odvážný zevnějšek dekorují kamery místo klasických zpětných zrcátek, které byly tentokrát zasazeny do předních blatníků, do míst, kde jsou u jiných aut odvětrávací otvory motorového prostoru anebo jen jejich dekorativní náznaky. Nechybí též obligátní obrovská, až 22palcová dvoubarevná kola nazutá do pneumatik značky Michelin a zadní části dominuje rozměrný difuzor korunovaný jedinou trojúhelníkovou koncovkou výfukového systému.
Nenápadným vodítkem k tomu, co má koncept pod přední kapotou, jsou nápisy EQ Power+ na zmiňovaných kamerách místo zrcátek. Že zde bude opět dvakrát přeplňovaný vidlicový osmiválec o objemu 4,0 litru stejně jako u kupé i roadsteru, bylo nasnadě, konstruktéři se však pouze se spalovacím motorem neuspokojili.
Spárovali ho s elektromotorem a z tohoto systému nakonec dostali kombinovaný výkon „přes 600 kW“, což znamená, že tohle auto disponuje nejméně 816 koňmi. To je o 136 koní více než podobně koncipovaná nová Panamera Turbo S E-Hybrid, přičemž i stroj s třícípou hvězdou na přídi by měl spoléhat na pohon všech kol zde označený jako AMG Performance 4Matic+. Přesnou dynamiku Mercedes neuvádí, zmiňuje ale, že by tohle auto mělo zvládnout sprint na stovku „za méně než 3 sekundy“.
Dále zde najdeme karbon-keramické brzdy se systémem rekuperace brzdné energie, technologii aktivních nano-vláken integrovanou do předních světel pro denní svícení a co je na tom nejlepší, Mercedes rovnou říká, že tohle není pouze koncept, ale vůz, který můžeme očekávat ve výrobě nejpozději v roce 2019.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.



















Koncept čtyřdvéřového AMG GT naživo v Ženevě
Kupé a kabrio GT skutečně dostaly čtyřdveřového sourozence, produkční verze konceptu by se mohla ukázat už v příštím roce
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Marnost: Porsche se chlubí „rekordem” elektromobilu z okruhu, na kterém dostal 5sekundový „kouř” od o 2,5 milionu levnějšího spalovacího auta
včeraČínský elektromobil prodávaný i v Evropě se při nehodě rozpůlil, jeho baterie začala hořet opodál
16.6.2025„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
15.6.2025
Nejnovější články
Američané stvořili monstrum. Jejich „Bugatti pro chudé” má teď 1 267 koní a 4x4, skutečné Bugatti pokoří za dvacetinu ceny
před hodinouČíňané zvyšují hru. Svého levného, vybaveného a výkonného soupeře Škody Octavia nabídnou v Evropě i s pohonem 4x4
před 3 hodinamiO elektrické Ferrari je „nulový zájem”. Bohatí lidé nic takového nechtějí, plány na další model míří k ledu
před 4 hodinamiOjeté Mercedesy W204 a W205 provází dle detailních dat TÜV minimum problémů, motor si u nich pořád můžete vybrat
včeraStudie ukazuje, jak moc vzrostly ceny aut v Evropě za posledních pět let, extrémní zdražení není jen dojem
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva