Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti

Velký kabriolet s dvanáctiválcem, jež je ve stejné úpravě pomalejší než s V8 a přitom bude podstatně dražší, je prostě rozmar. Ale krásný.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti

14.12.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Velký kabriolet s dvanáctiválcem, jež je ve stejné úpravě pomalejší než s V8 a přitom bude podstatně dražší, je prostě rozmar. Ale krásný.

Německá automobilka se kabrioletem postaveným na zkrácené platformě třídy S pochlubila již v září. V ten moment jsme si ovšem mohli představit pouze standardní modely či verzi S 63 AMG. Nyní tu máme pomyslný vrchol řady, tedy Mercedes-AMG S 65 Cabrio. Jde ovšem hlavně o vrchol v rámci prestiže či finanční hierarchie, chcete-li, nikoliv o nejrychlejší variantu v nabídce. Tato pocta zůstane zmiňovanému osmiválcovému model z Affalterbachu, který s 585 koňmi zdolá zrychlení z klidu na stovku za 3,9 sekundy.

Nová varianta se oproti tomu chlubí 630 koňmi v 4 800 až 5 400 otáčkách a 1 000 Nm točivého momentu při 2 300 až 4 300 ot./min., jejichž produkci má na svědomí šestilitrový dvanáctiválec bi-turbo. Ten byl spárován se sedmistupňovým automatem AMG Speedshift 7G-Tronic, který veškerý výkon přenáší na zadní kola. Stovku přitom nová varianta zdolá za 4,1 sekundy a maximálně se rozjede na 250 km/h. Sáhnout ovšem můžete po paketu AMG Driver‘s Package, s nímž se maximálka posune na třístovku. V každém případě má průměrná spotřeba paliva, alespoň na papíře, činit 12 l benzinu na 100 km.

Stran dvanáctiválce se model S 65 chlubí rovněž 20palcovými kovanými koly, která obouvají pneumatiky o rozměru 255/40 vpředu a 285/35 vzadu. Za nimi je možné ve standardu počítat s ocelovými kotouči, za příplatek však můžete sáhnout po karbon-keramických brzdách o 420milimetrovém, resp. 360milimetrovém průměru. Ty jsou ve srovnání se základem o 40 procent lehčí, konkrétní fakta o hmotnosti však značka nezmínila. Pouze dodává, že nová lithium-iontová baterie ji snižuje o 20 kg.

Od techniky se můžeme přesunout do interiéru, který ukrývá čtyřvrstvá plátěná střecha. Tu je přitom možné stáhnout při rychlostech do 50 km/h za přibližně 17 sekund. Pro jízdu „nahoře bez“ je ideálem krční šála Airscarf či větrný štít Aircap, počítat můžete rovněž s inteligentní klimatizací. Mimo to nechybí ani sportovní sedadla čalouněná kůží Nappa a zdobená diamantovým prošíváním nebo tříramenný volant s pádly řazení.

O cenách se třícípá hvězda prozatím nezmiňuje, při ceně stejně disponovaného kupé ale očekávejme cifru přes 7 milionů Kč. Objednávky bude možné automobilce adresovat od 4. dubna příštího roku, první vozy dorazí k zákazníkmů v květnu, tedy včas před zahájením letní sezóny. A abychom nezapomněli, závěrem jen dodáme, že ona plátěná střecha je na výběr ve čtyřech odstínech...


Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 1 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 01Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 2 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 02Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 3 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 03Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 4 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 04Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 5 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 05Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 6 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 06Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 7 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 07Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 8 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 08Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 9 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 09Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 10 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 10Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 11 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 11Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 12 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 12Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 13 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 13Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 14 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 14Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 15 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 15Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 16 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 16Mercedes-AMG S 65 Cabrio je venku, tohle je vrchol německé rozmařilosti - 17 - Mercedes-AMG S 65 Cabrio 2016 prvni sada 17
Mercedes-AMG S 65 Cabrio dostal do vínku 630 koní, stovku však zdolá za 4,1 sekundy, tedy pomaleji než osmiválcová verze S 63

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.