Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl

Originální crossover od Mercedesu kombinující prvky MPV a SUV přichází s vylepšeným vzhledem přední části a dalšími inovacemi, které dělají tento velký rodinný automobil vyráběný v americké Tuscaloose přitažlivější pro zámožné zákazníky z obou břehů Atlantického oceánu. Světovou premiéru slavila inovovaná třída R 31. března na autosalonu v New Yorku.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl

13.4.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek

Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Originální crossover od Mercedesu kombinující prvky MPV a SUV přichází s vylepšeným vzhledem přední části a dalšími inovacemi, které dělají tento velký rodinný automobil vyráběný v americké Tuscaloose přitažlivější pro zámožné zákazníky z obou břehů Atlantického oceánu. Světovou premiéru slavila inovovaná třída R 31. března na autosalonu v New Yorku.

Když se třída R objevila jako koncepční studie luxusního MPV v roce 2004 na Pařížském autosalonu, nezdálo se, že by tento automobil mohl mířit do sériové výroby. Revoluční luxusní MPV postavené na platformě třídy M však během půl roku rozšířilo výrobní program americké filiálky stuttgarstké automobilky v arizonské Tuscaloose a nabídlo movitým zákazníkům značky zajímavou alternativu ke kombi třídy E a vysokému SUV třídy M.

Zpočátku měl tento automobil celkem úspěch (jeden si pořídil i český exprezident Václav Havel), ale s novou třídou GL a nakonec i s novou generací třídy E se na tento svým způsobem extravagantní mercedes tak trochu zapomělo. Na vině byl také trochu netradiční design a zvláště tvar předních světlometů. Není divu, že designéři připravili v polovině jeho životního cyklu facelift, který se zaměřil především na přední část automobilu.


Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 1 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_02Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 2 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_03Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 3 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_05Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 4 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_0aMercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 5 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_0bMercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 6 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_0c

Novinka navazuje tvarem předních světel se zalomením ve spodní lince na aktuální generaci třídy M a GLK. Pro denní svícení pak lze použít světlomety LED umístěné v rozích předního nárazníku. Zvětšila se také přední maska a celý nárazník, čímž „erko“ získalo mnohem dynamičtější výraz. Jiné uspořádání mají i zadní sdružená světla, nový tvar dostal zadní nárazník a vnější zpětná zrcátka. Mimořádně prostorný a variabilní interiér se moc nezměnil, modelový rok 2010 poznáte snad pouze podle jiného volantu.

Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 7 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_1dMercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 8 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_1fMercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 9 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_20Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 10 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_21Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 11 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_23Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 12 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_25

To samé lze říci i na adresu podvozku a osvědčeného pohonu všech kol, který má třída R společný s třídami M a GL stejně jako osvědčenou samočinnou sedmistupňovou převodovku.

Novinky však můžeme najít v motorovém programu. Zatímco zážehové šesti- a osmiválcové agregáty (modely R300, R350 a R500) zůstávají beze změny, nabídka turbodieselů prošla prcesem optimalizace, což u Mercedesu dnes doprovází výraz BlueEfficiency. Například model R300 CDI BlueEfficiency, který má poháněna pouze zadní kola, spotřebuje při stejném výkonu (140 kW, 440 N.m) a vylepšené dynamice (zrychlení 0-100 km/h za 9,5 s, nejvyšší rychlost 215 km/h) v porovnání s dosavadním provedením o sedm procent méně paliva - konkrétně 7,6 l/100 km při kombinované spotřebě.

Nový R350 CDI se spokojí s 8,5 litry (úspora 0,8 l), ovšem výkon třílirového šestiválce vzrostl na 195 kW a točivý moment na úžasných 620 N.m. Sprint z nuly na 100 km/h přitom zvládá za 7,6 s a nejvyšší rychlost má hodnotu 235 km/h. Ekologickou alternativou k této dieselové verzi je R350 BlueTec, který disponuje výkonem 155 kW a točivým momentem 540 Nm. S efektivní očistou spalin od oxidů dusíku (AdBlue) konzumuje tento naftový agregát 8,4 litru na sto kilometrů, což je o 0,3 litru méně, a s emisemi se dostal na úroveň srovnatelného benzínového motoru. Motor BlueTec již dnes s přehledem splňuje normu EU6, která bude platit od roku 2014, ostatní modely třídy R poháněné jak benzínovými tak naftovými motory splňují normu EU5.

Novinka se začne prodávat toto léto jako vůz modelového roku 2011. Významné změny v ceníku oproti verzi před faceliftem nelze očekávat.

Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 13 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_0eMercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 14 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1600x1200_wallpaper_08Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 15 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1600x1200_wallpaper_09Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 16 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_26Mercedes-Benz R 2011: facelift pro atraktivější styl - 17 - Mercedes-Benz-R-Class_2011_1024x768_wallpaper_28

Roman Kalina

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.