Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém

Mercedes-Benz nedávno představil omlazené provedení svého sedanu a kombi třídy C, vrcholnou verzi AMG ale vynechal. Bylo tak jen otázkou času, než dojde i na ni. Nyní byl představen i facelift Mercedesu C63 AMG.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém

30.1.2011 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Mercedes-Benz nedávno představil omlazené provedení svého sedanu a kombi třídy C, vrcholnou verzi AMG ale vynechal. Bylo tak jen otázkou času, než dojde i na ni. Nyní byl představen i facelift Mercedesu C63 AMG.

Zdá se, že letošní ženevský autosalon bude na novinky obzvláště bohatý. Ještě ani neskončil leden a a nové modely i všemožné koncepty se na nás hrnou jako vodopád. Část z nich nám sice „vyjedl” autosalon v Detroitu, automobilky ale nebyly tak hloupé, aby si v Americe vystřílely všechen prach. Mercedes tak za oceánem sice představil faceliftovanou třídu C, pověstnou třešinku na dortu si ale nechal do Ženevy. Právě tam totiž odhalí omlazenou verzi vrcholného provedení C63 AMG.

Dobrou zprávou je, že facelift „áemgéčka” přinese převážně vzhledové změny a nedotkne se fantastického, atmosféricky plněného osmiválce, který bije pod jeho kapotou. Na místě byly obavy z downsizingových choutek Mercedesu, který více jak šestilitrový motor postupně nahrazuje přeplňovaným pětiapůllitrem.

V útrobách vozu tak i nadále najdeme vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, který podává výkon nejvýše 336 kW (457 koní) a točivý moment až 600 Nm. Nově je ovšem napojen na vylepšenou sedmistupňovou převodovku, která se má zasloužit hlavně o snížení průměrné spotřeby paliva. Ta má nově v kombinovaném provozu činit 12 litrů benzinu u sedanu a 12,3 litru u verze kombi, což je zhruba o 10 procent méně než dosud. Dynamika vozu přitom zůstává na úrovni - na zrychlení z 0 na 100 km/h 4,5 sekundy si určitě nelze stěžovat, k dispozici je navíc i paket AMG Performance, který zvýší výkon maximální motoru až na 358 kW (487 koní) a zrychlení na stovku zlepší o 0,1 s. Nejvyšší rychlost je běžně omezena na 250 km/h, paket Performance ji posune až k metě 300 km/h. Drobné změny byly provedeny i na zavěšení, což má pochopitelně přinést lepší jízdní vlastnosti.

Vraťme se ale zpět ke vzhledu, který je u C63 AMG 2011 tou pravou novinkou. Obdobné změny se dotkly obou karosářských variant, tedy sedanu i kombi, které se budou moci pochlubit hlavně novými předními světlomety s tvarováním prostupujícím hlouběji do předních blatníků. Nové jsou i oba nárazníky, maska chladiče, kapota z hliníku a obligátní LED světla pro denní nad vstupy pro přívod vzduchu k předním brzdám. LED najdeme ve větší míře i v zadních světlech, která si jinak zachovala tvary podobné těm dosavadním.

Změny doplňují nové vzory a barvy ráfků kol a pochopitelně i pozměněný interiér. Jeho snímky kupodivu nemáme, dá se ale očekávat, že přijde se stejnými novinkami jaké jsme mohli vidět u výchozího provedení.

Jak jsme již zmínili, inovovaný Mercedes-Benz C63 AMG se představí veřejnosti v březnu v Ženevě a do prodejů se dostane ještě před letošním létem. V případě ceníku větší změny kvůli faceliftu neočekáváme.


Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 1 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 01Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 2 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 02Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 3 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 03Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 4 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 04Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 5 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 05Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 6 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 06Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 7 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 07Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 8 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 08Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 9 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 09Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 10 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 10Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 11 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 11Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 12 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 12Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 13 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 13Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 14 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 14Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 15 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 15Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 16 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 16Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 17 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 17Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 18 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 18Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 19 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 19Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 20 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 20Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 21 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 21Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 22 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 22Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 23 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 23Mercedes C63 AMG 2011: německý silák v novém - 24 - Mercedes-Benz C63 AMG 2011 facelift 24

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.