Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E 2016: nová generace se zaoblí, inspiruje se veleúspěšnou třídou S
20.10.2014 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nové Éčko dostane platformu MRA, s níž poklesne hmotnost. Bude plug-in hybrid i nové E 63 AMG s 600 k.
Na sklonku minulého týdne jsme uvedli, že Mercedes-Benz třídy S je skutečným bestsellerem. Za posledních dvanáct měsíců si jej totiž pořídilo již 100 tisíc zákazníků, tedy více lidí než za předchozí dva roky dohromady. Třícípá hvězda však zjevně v daný úspěch věřila již od počátku, a proto dle stejného receptu „upekla“ i třídu C. A nyní se stejné kůře podrobí rovněž třída E, jejíž nová generace má dorazit v roce 2016.
Vzhledem k dané době je logické, že prozatím neexistují žádné oficiální fotografie. Místo nich můžeme posloužit jen snímky špionážních fotografů, na jejichž základě vznikly také neoficiální ilustrace. Prohlédnout si tak můžeme, co nás pravděpodobně čeká - vzhled „eSka“ je patrný zejména v zadních partiích, v těch předních si třída E přeci jen uchovává jistou špetku originality.
Ve srovnání s předchozí generací jde přitom o revoluci, nikoliv evoluci, neboť namísto ostrých hran tu máme značné obliny. Pod nimi se pak ukrývá modulární platforma MRA, která je dalším shodným prvkem se třídou S. Díky ní by pátá generace Éčka měla dorazit nejen s nižší hmotností, která vylepší sportovní chování a ovladatelnost a poníží spotřebu, ale také s prostornějším interiérem.
Razantní proměny se pak dočká interiér novinky, kde se objeví plovoucí konzole a digitální přístrojový štít. Také v tomto případě se jedná o vliv větší třídy S, která by měla stát inspirací také motorovému prostoru. Vůbec poprvé přitom budeme mít tu čest s plug-in hybridem, chybět nebude ani verze E 63 AMG. Ta by stejně jako většina portfolia z Affalterbachu měla používat čtyřlitrové twin-turbo.
Výkon této pohonné jednotky by prý měl narůst dokonce až na 600 koní, čímž bude překonáno BMW M5. Na příchod vrcholného sportovce si ovšem budeme muset počkat až do roku 2017. Je pak otázkou, kdy kromě sedanu máme očekávat další karosářské varianty - tedy kombi, kupé a kabriolet. Dá se ale předpokládat, že minimálně u největšího praktika třícípá hvězda nebude dlouho otálet.
Nový Mercedes-Benz třídy E se nechá inspirovat větším eSkem, zvenčí i zevnitř
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
23.4.2024 - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nejnovější články
- Se sportovními Peugeoty je amen, říká šéfka značky, po současné 508 PSE už přijde jen prázdnota
před 59 minutami - 11 let staré Porsche málem vytřelo s nejnovějšími hybridními sporťáky Ferrari a Lamborghini. Není to ostuda?
před hodinou - VW zcela mění designový styl. Místo nudy sází na odvahu, vyjít vstříc chce největšímu trhu světa
před 2 hodinami - Frustrace majitelů Tesel roste, jejich auta dál ztrácí na ceně mnohonásobně víc než ostatní vozy
před 4 hodinami - Škoda překvapivě stvořila víc jak 1000koňové auto, řádit s ním budete moci i vy
před 5 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva