Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes E LWB 2013: delší Éčko pro kratší Číňany
20.4.2013 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Zvláštní záliba Číňanů v prodloužených verzích sebevětších aut nenechala chladným ani Mercedes. Faceliftovanou třídu E jim předhodí i v provedení LWB.
Bezvýsledně jsme nad tím přemítali už několikrát, a tak se dalším úvahám tentokrát vyhneme konstatováním, že za velkou čínskou zdí to zkrátka mají rádi dlouhé a automobilky si tamním zákazníkům netroufnou říkat ne. Tak se pro každého, minimálně „prémiového” výrobce aut stalo povinností nabízet v prodloužených verzích i relativně velká auta, která navíc v nabídce přebíjejí i větší modely v jeho vlastní nabídce.
Mercedes pak jen drží basu s Audi a BMW, když se svůj inovovaný model vyšší střední třídy, třídu E W212 2013, rozhodl nabídnout čínské klientele ve verzi LWB. Pokud vás zajímají přesné velikostní parametry, pak vězte, že natažené Éčko je s délkou 5 019 mm a rozvorem kol 3 014 mm o citelných 140 mm delší než standardní evropský model, prodloužený rozvor tomu odpovídá.
O stejných 140 mm se pak prodloužil prostor pro cestující vzadu, kteří profitují i ze stejnou měrou prodloužených zadních dveří. To je spolu se zatmavenými zadními světly také jediná designová zvláštnost, která třídu E LWB provází, jinak je jeho vzhled úplně stejný jako u „krátkého” provedení. Dodat se sluší, že vzhledové změny nepostihly ani interiér a jeho hlavním specifikem je už zmíněná délka navíc. Jedna novinka by se ale přece jen našla - stejně jako u faceliftovaného Superbu je u dlouhého E možné nastavovat sedadlo spolujezdce vpředu z pozice cestujících vzadu, což má dále usnadnit dosažení jejich maximálního pohodlí.
Automobilka dále tvrdí, že prodloužení rozvoru a rekalibrace podvozku zlepšily komfort jízdy, to ale ověříme jen stěží. Budeme-li se držet faktů, pak můžeme dodat, že vůz bude v Číně k mání s trojicí benzinových motorů s výkony 205, 245 a 333 koní, konkrétně půjde o varianty E 260 L (R4 turbo), E 300 L (V6) a E 400 L (V6). Později se má v nabídce objevit i verze E400 L Hybrid s též známým pohonným ústrojím.
Verze AMG v nabídce chybí a bude chybět, což ostatně ani nepřekvapí, Číňané si ale budou moci pořídit provedení Sport Sedan s prvky známými z „naší” varianty s paketem AMG, které můžete i vidět na přiložených fotkách. Standardní výbava pak nešetří komfortem, když čítá mimo jiné přední světla s LED, panoramatickou střechu, třízónovou klimatizaci, automatické parkování nebo palubní systém Comand s přehrávačem DVD.
Kolik bude takový vůz stát zatím čínská filiálka Daimleru neoznámila, nás to ale příliš zajímat nemusí. Prodloužené Éčko bude k mání opravdu jen v Říši středu a pokud byste chtěli znát ceny obdobných verzí v krátkém provedení, projděte si český ceník, který Mercedes E 2013 už nějakou chvíli má.






Prodloužený „Medvěd” třídy E zkusí štěstí v boji o čínského zákazníka ve faceliftovaném provedení
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
  Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
  Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
  Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? včera 09:13
 - Hakim Danish místo Yamanaky včera 08:40
 - Marquez je o 2 kroky vpřed před ostatními 2.11.2025
 - Kdo je Mattia Rato? 2.11.2025
 - Honda Team Asia 2026 se dvěma nováčky 2.11.2025
 
Nejnovější články
 Prodeje elektrických Fordů s koncem dotací v USA zkolabovaly až šokujícím způsobem, ani šéf firmy nečekal takový pád
před 2 hodinami
 Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
včera
 „Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
včera
 Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
včera
 Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva 
    
    
    
  
      
      
      
    