Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem

Downsizing se světem aut šíří jako mor a nevyhýbá se ani silným Mercedesům AMG. Nejnověji dostane menší motor ostré Éčko.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem

23.4.2011 | Walter Kraft | 2 příspěvky

Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Downsizing se světem aut šíří jako mor a nevyhýbá se ani silným Mercedesům AMG. Nejnověji dostane menší motor ostré Éčko.

Není to nic nového v obecné rovině, ani u Mercedesu. Prakticky všechny automobilky dnes snižují objemy svých motorů - ne snad proto, že by to o někdo stál, ale proto, že od příštího roku začnou platit vysoké pokuty za překračování limitu 130 gramů emisí CO2 na kilometr pro všechny výrobce aut bez rozdílu. A vzhledem k tomu, že emise CO2 rovná se spotřeba paliva a ta se určuje dle norem, které jsou šité na míru co nejmenším motorům, máme tu další éru malých turbomotorů. Ne každý zatím vsadil na menší turba, ale je to z hlediska vyhovění normám nejefektivnější cesta. A tak po ní kráčí většina automobilek.

Tématu mnohdy až zvrácené honby za karbonovým grálem jsme se věnovali již několikrát a pro další informace vás odkážeme třeba na náš článek o překvapivém vítězi současné honby za snižováním emisí CO2, kde je popsán i samotný způsob penalizace automobilek. A také je z něj lépe patrné, proč se firmám vyplatí ignorovat preference zákazníků a investovat do vývoje nové, mnohdy zbytné techniky, když z uživatelského hlediska nepřináší jakýkoli posun vpřed.


Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 1 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 01Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 2 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 02Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 3 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 03

Obáváme se, že to samé bude platit i o novém motoru Mercedesu, pětiapůllitrovém osmiválcovém biturbu, který již nějaký čas v nabídce nahrazuje starší motor 6,2 V8 s atmosférickým plněním. Kdo měl možnost tento agregát poznat, musí uznat, že jde o fantastický kousek techniky. Má nejen vysoký špičkový výkon, disponuje i vynikajícím charakterem, bleskovými odezvami a především - při zátěži neobtěžuje vysokou spotřebou ani ve velkých a těžkých vozech jako je Mercedes S63 AMG. I proto byl opakovaně zvolen nejlepším motorem svého druhu v anketě Engine of the Year (Motor roku) a to naposledy loni, kdy už mu zvonila hrana. Vyřazuje se z nabídky něco tak úspěšného a respektovaného? V Evropě a pomalu a ale jistě i v USA ano, protože emise CO2 jsou emise CO2 a výkonné atmosféricky plněné motory jich při nízké zátěži (tedy při eurotestu) produkují příliš. Další otázky už se nekladou.

Krátce po větších Mercedesech tak o tento motor přišel i model E63 AMG, který jsme pro vás kdysi krátce otestovali. Podobně jako u BMW Z4 sDrive 28i automobilka nepřipustí změnu názvu odhalujícího celou pravdu, a tak název motoru zůstane zachován, i když objem toho nového bude mít jen 5,5 litru a dvě turba.

Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 4 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 04Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 5 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 05Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 6 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 12

Výkon novince chybět určitě nebude, motor s označením M 157 v základu nabídne až 386 kW (525 koní) a s paketem AMG Performance až 410 kW (557 koní). O jeho odezvách a zejména spotřebě při vysoké zátěži si ovšem dovolíme předem pochybovat. Na realitu už se ale dávno nehraje, důležitá je norma a té jde nový motor na ruku - je podle eurotestu o 22 procent úspornější než odcházející 6,2 V8 a chlubí se tak spotřebou 9,8 litru benzinu na 100 km v případě sedanu a rovných 10 litrů v případě kombi. Emise CO2 pak činí 230 resp. 234 gramů na kilometr jízdy. A abychom nezapomněli, normovanou s spotřebu a emise oxidu uhličitého dále snižuje systém start-stop, kterému jsme už věnovali i celý článek.

Převodovka zůstane vozu stejná, tedy AMG Speedshift MCT 7, o jejímž fungování se můžete více dočíst v už odkazovaném stručném testu. Inovované provedení zvládne akceleraci na stovku za 4,3 sekundy (kombi 4,4 s) a maximální rychlost činí obligátních 250 km/h. Paket AMG Performance navíc zlepší akceleraci z 0 na 100 km/h o další 0,1 sekundy.

Pokud byste si chtěli pořídit dosavadní provedení, máte ještě chvíli čas, ta nová se dostane na trh až v září, tedy s příchodem nového modelového roku. Ceny v Německu budou začínat na 105 971 Eur (cca 2 550 000 Kč) pro sedan a 108 409 Eur (cca 2 600 000 Kč) pro kombi. Za AMG paket si připlatíte dalších 8 306,20 Eur (cca 200 000 Kč).

Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 7 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 06Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 8 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 07Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 9 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 08Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 10 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 09Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 11 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 10Mercedes E63 AMG 2012: 6,2 V8 ven, start-stop sem - 12 - Mercedes-Benz E63 AMG 2012 11
Mercedes-Benz E63 AMG 2012

Walter Kraft

Diskuze 2 příspěvky

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše