Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák

My mu říkáme extrémní off-road a se svými charakteristikami jím jistě je. Mercedes ale tvrdí, že toto Géčko vám přijde spíše jako sporťák.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák

21.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

My mu říkáme extrémní off-road a se svými charakteristikami jím jistě je. Mercedes ale tvrdí, že toto Géčko vám přijde spíše jako sporťák.

Tento týden se nese ve znamení střídání stráží na stanovišti nejdrsnějších off-roadů Mercedesu. Verze G 63 AMG 6x6 končí a to nikoli kvůli nezájmu zákazníků, ale kvůli zachování její exkluzivity. Zájem o podobně extrémní terénní modely tedy trvá, a tak Mercedes přijde s něčím podobným, verzí 4x4 na druhou. Její příchod přes týden avizoval, dnes už vám můžeme nabídnout její úplné představení.

I když úplné... Novinka bude na ženevském stánku Mercedesu debutovat jen jako „koncept blízký produkci”, a tak vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní specifikace. I to, co víme, ale docela dobře stačí, abyste si udělali představu, s čím máte tu čest. Tohle je malé terénní monstrum a Němci tvrdí, že je i více než tím.

Začneme-li u vzhledu, můžeme říci, že vůz pokračuje ve stopách verze 6x6, jíž je jakousi zkrácenou verzí. Ačkoli s označením G500 4x4^2 očividně nenese logo AMG, dostal některé prvky právě od sportovní divize značky. Přehlédneme-li jinak nepřehlédnutelnou žluto-zelenou barvu, pak se toto Géčko vzhledově vyznačuje předním nárazníkem od AMG a rozličnými karbonovými prvky od tamtéž. Na první pohled je vidět také rampa s LED-světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a hodně velká, 22" kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18.

Interiér vozu už tak zvláštní není a vyznačuje se spíše specifickými výbavovými prvky, jako je čalounění kůží nebo materiálem, kterému ve Stuttgartu říkají Dinamica (mikrovlákno), kam se jen podíváte. S ohledem na aktuální statut vozu (studie) je ale specifikace interiéru spíše dílem ukázat, co všechno Mercedes umí s třídou G udělat. To ale samozřejmě neznamená, že produkční verzí to nebude chtít říci též.

Zaměříme-li se na techniku, pak klíčovou informací je, že vůz je oproti očekáváním poháněn novým motorem 4,0 V8 biturbo známým třeba z Mercedesu C 63 AMG. Prý se tak stalo kvůli plnění emisních a spotřebových norem a v tomto případě je naladěn na výkon až 310 kW (422 koní), který míří na všechna čtyři kola přes sedmistupňový automat.

Prakticky veškerá zbylá technika je převzata z verze 6x6, pochopitelně v lehce okleštěné podobě. Pohon 4x4 tedy zajišťují tři mechanické diferenciály ovladatelné řidičem, samotná kola jsou pak stejně jako u 6x6 zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojic tlumičů a pružin pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná během 15 milisekund v několika úrovních.

Výsledkem je vůz se vskutku pozoruhodnými terénními schopnostmi - světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdovými úhly 52 resp. 54° (vpředu/vzadu) a úhlem zlomu 47°. I když to vypadá na off-road k pohledání, Mercedes říká, že tohle auto vám bude připadat spíše jako sporťák než terénní stroj.

Třebaže automobilka zdůrazňuje, že auto je skutečně jen koncept a jeho výroba je závislá na reakcích publika, jsme si prakticky jisti, že jej dříve nebo později ve výrobě uvidíme. Kdy, to je zatím otázkou, s ohledem na končící výrobu 6x6 to ale nejspíš dlouho trvat nebude.

Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.


Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 1 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 01Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 2 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 02Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 3 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 03Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 4 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 04Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 5 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 05Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 6 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 06Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 7 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 07Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 8 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 08Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 9 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 09Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 10 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 10Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 11 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 11Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 12 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 12Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 13 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 13Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák - 14 - Mercedes G500 4x4-2 oficialni vse 14
G500 4x4^2 vypadá na off-roadového drsňáka. Mercedes mu ale říká sporťák...

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.