Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes G500 4x4^2 plně odhalen, prý se chová jako sporťák
21.2.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
My mu říkáme extrémní off-road a se svými charakteristikami jím jistě je. Mercedes ale tvrdí, že toto Géčko vám přijde spíše jako sporťák.
Tento týden se nese ve znamení střídání stráží na stanovišti nejdrsnějších off-roadů Mercedesu. Verze G 63 AMG 6x6 končí a to nikoli kvůli nezájmu zákazníků, ale kvůli zachování její exkluzivity. Zájem o podobně extrémní terénní modely tedy trvá, a tak Mercedes přijde s něčím podobným, verzí 4x4 na druhou. Její příchod přes týden avizoval, dnes už vám můžeme nabídnout její úplné představení.
I když úplné... Novinka bude na ženevském stánku Mercedesu debutovat jen jako „koncept blízký produkci”, a tak vám zatím nemůžeme nabídnout kompletní specifikace. I to, co víme, ale docela dobře stačí, abyste si udělali představu, s čím máte tu čest. Tohle je malé terénní monstrum a Němci tvrdí, že je i více než tím.
Začneme-li u vzhledu, můžeme říci, že vůz pokračuje ve stopách verze 6x6, jíž je jakousi zkrácenou verzí. Ačkoli s označením G500 4x4^2 očividně nenese logo AMG, dostal některé prvky právě od sportovní divize značky. Přehlédneme-li jinak nepřehlédnutelnou žluto-zelenou barvu, pak se toto Géčko vzhledově vyznačuje předním nárazníkem od AMG a rozličnými karbonovými prvky od tamtéž. Na první pohled je vidět také rampa s LED-světly na střeše, ocelové kryty spodku, boční vyústění výfuků a hodně velká, 22" kola s off-roadovými pneumatikami 325/55 R18.
Interiér vozu už tak zvláštní není a vyznačuje se spíše specifickými výbavovými prvky, jako je čalounění kůží nebo materiálem, kterému ve Stuttgartu říkají Dinamica (mikrovlákno), kam se jen podíváte. S ohledem na aktuální statut vozu (studie) je ale specifikace interiéru spíše dílem ukázat, co všechno Mercedes umí s třídou G udělat. To ale samozřejmě neznamená, že produkční verzí to nebude chtít říci též.
Zaměříme-li se na techniku, pak klíčovou informací je, že vůz je oproti očekáváním poháněn novým motorem 4,0 V8 biturbo známým třeba z Mercedesu C 63 AMG. Prý se tak stalo kvůli plnění emisních a spotřebových norem a v tomto případě je naladěn na výkon až 310 kW (422 koní), který míří na všechna čtyři kola přes sedmistupňový automat.
Prakticky veškerá zbylá technika je převzata z verze 6x6, pochopitelně v lehce okleštěné podobě. Pohon 4x4 tedy zajišťují tři mechanické diferenciály ovladatelné řidičem, samotná kola jsou pak stejně jako u 6x6 zavěšena s pomocí portálových náprav a dvojic tlumičů a pružin pro každé kolo, z nichž jeden celek je konvenční a tuhost druhého je elektronicky nastavitelná během 15 milisekund v několika úrovních.
Výsledkem je vůz se vskutku pozoruhodnými terénními schopnostmi - světlou výškou 45 centimetrů, brodivostí 1 metr, nájezdovými úhly 52 resp. 54° (vpředu/vzadu) a úhlem zlomu 47°. I když to vypadá na off-road k pohledání, Mercedes říká, že tohle auto vám bude připadat spíše jako sporťák než terénní stroj.
Třebaže automobilka zdůrazňuje, že auto je skutečně jen koncept a jeho výroba je závislá na reakcích publika, jsme si prakticky jisti, že jej dříve nebo později ve výrobě uvidíme. Kdy, to je zatím otázkou, s ohledem na končící výrobu 6x6 to ale nejspíš dlouho trvat nebude.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2015.
G500 4x4^2 vypadá na off-roadového drsňáka. Mercedes mu ale říká sporťák...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Vrcholný Lucid zvládá i v reálu stovku pod 2 s. Je rychlejší než Bugatti, přitom je to pořád rodinné auto za zlomek ceny
včera - Zákazníci masivně ruší objednávky na auto od Xiaomi, které za cenu Škody nabízí vzhled i dynamiku Porsche
17.4.2024
Nové na MotoForum.cz
- Indian Scout 2025: s novým motorem SpeedPlus 09:00
- Kromě Pedrosy také wild card do MotoGP pro Savadoriho a Bradla v Jerezu 08:39
- Na čele YART Yamaha včera 20:02
- Změna jezdce: Acosta místo Millera zatím dle KTM nepřipadá v úvahu včera 14:27
- Jarní cena Brna otevře tuzemskou motocyklovou sezónu. včera 10:00
Nejnovější články
- Absurdní elektrický nástupce nejlepší Kie zamířil k ledu, už i Korejci vnímají změnu nálad na trhu
před hodinou - Tesla nakonec propouští i v Evropě, 300 lidí může čekat, že je v pondělí už nepustí do práce
před 2 hodinami - Další nová Mazda dostala obří šestiválcový diesel, který prodejně válcuje všechny ostatní motory, je to soupeř Škody Kodiaq
před 3 hodinami - „Nikomu nic necpeme do chřtánu,” říká dědic Fordu o elektromobilech. Asi zapomněl, co firma poslední roky dělala
před 5 hodinami - Nejsilnější Dacia všech odhalila část tajemství, stroj překvapivě osazený motorem V6 chce přepsat historii
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva