Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLC Coupe je oficiálně venku, jako nejméně překvapivý koncept roku
19.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I bez včerejšího úniku oficiálních fotek bychom se dnes asi dívali na Concept GLC Coupe od Mercedesu a ptali se, proč jej ve Stuttgartu vlastně stvořili.
Pokud bychom pátrali po smyslu automobilových konceptů, patrně bychom našli zejména tyto tři: pokus zjistit zájem o auto se zcela novým designem či technikou, snahu automobilky předvést, co dokáže nebo odhalit náznak toho, co tak jako tak bude a ukázat zákazníkům, na co se mají těšit či co mohou čekat. Řekněme, že už ten poslední zmíněný a v posledních letech dosti oblíbený smysl je velmi pochybný, neboť automobilka kolikrát ukazuje v jakémsi předfinálním designu něco, o čem už stejně dávno ví, jak to bude vypadat. I v tom ale jistou racionalitu nalézt lze, v tom, co nyní udělal Mercedes, už ji ale hledáme docela obtížně.
Světu dnes totiž poprvé oficiálně představil koncept kupé třídy GLE, který jsme včera mohli vidět na prvních uniklých fotkách. Také kvůli tomu je dnešní oficiální, dost možná vynucené odhalení pramalou novinkou, ale bylo by jí i bez toho. Na vozu koncept připomíná jen naprosté minimum detailů, které jsou zřejmě uměle dosazeny - Mercedes chce auto začít prodávat už příští rok a je velmi nepravděpodobné, že by už loni nevěděl, jak bude vypadat. Něco takového ale připomíná výše zmíněný přístup číslo tři, nové je to, že vůz nepřichází absolutně s ničím novým - je skoro dokonalou zmenšeninou nového GLE Coupe. K čemu je tedy takový koncept? Produkční auto bude a reakce zákazníků na tom nic nezmění. Novátorská není studie absolutně v ničem. A podoba sériového vozu je nejen daná, ale i známá díky většímu bratrovi, takže jakkoli ji skrývat je nesmyslné.
Tohle je zkrátka nejméně překvapivý a dost možná i nejméně smysluplný automobilový koncept letošního roku, ne-li více - pro náznak budoucího sériového modelu by stačilo říci: „Postavíme zmenšeninu GLE Coupe a nazveme ji GLC Coupe”. Přesto se pojďme podívat na to, s čím přichází.
Design vozu dále probírat opravdu nebudeme a dodáme pouze tolik, že sám Mercedes o Concept GLE Coupe hovoří jako o „studii blízké produkčnímu standardu”. A i když to již otevřeně neříká, je jasné, že s ním míří proti BMW X4. Paradoxem v tomto případě je pouze to, že vůz vzejde z nové generace modelu GLK přejmenované na GLC, s jejímž odhalením v jakékoli podobě Mercedes nespěchá. Kupé už nám ale ukazuje.
Z dalších informací výrobce víme, že vůz je 4,73 metru dlouhý, 2 metry široký a stojí na podvozku o rozvoru 2,83 metru. Nic převratného pod sluncem, zajímavější je výška pouze 1,6 metru, takže je jen o 10 cm vyšší než třída GLA, která více než SUV připomíná jakési allroadové Áčko. O tradiční SUV tu tedy opravdu zdaleka nepůjde, vůz je ještě o 3 cm nižší než X4.
Jde o studii, takže tisková zpráva automobilky je plná vzletných slov s minimem faktů. Zmínku o 21" kolech můžeme skoro vynechat, to je koncepční záležitost, automobilka dále hovoří o „empatické akceleraci”, kterou tento vůz má. Přesné hodnoty neznáme, víme ale, že pod kapotou skrývá techniku modelu C 450 AMG Sport, tedy třílitrový benzinový šestiválec se dvěma turby, který posílá na kola obou náprav (4Matic, co jiného) výkon až 270 kW (367 koní) v 5 500 ot./min a 520 Nm v rozmezí 1 400 až 4 000 ot./min. Převodovka je devítistupňová automatická a nepočítejme ani s tím, že by sériové provedení v nějaké verzi dostalo manuál.
To je vše podstatné, co vám pro dnešek můžeme říci, pochopitelně spolu s kompletní sadou kvalitních, oficiálních fotek. Veřejný debut čeká GLC Coupe zítra v Šanghaji a jak už jsme zmínili, do prodeje zamíří v roce 2016. Zda se je na co těšit, už budete nejlépe vědět sami...
















Mercedes GLC Coupe nepřekvapil ničím, snad ani neměl, čím...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 9 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 10 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
včera
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
včera
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
včera
Živá témata na fóru
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.02. 21:54 - řidičBOB
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.02. 21:20 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
- Za kolik jezdíte s benzínem? 11.01. 21:25 - abgx1
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.01. 13:18 - pavproch
