Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLC Coupe je oficiálně venku, jako nejméně překvapivý koncept roku
19.4.2015 | Petr Miler | Přidat příspěvek
I bez včerejšího úniku oficiálních fotek bychom se dnes asi dívali na Concept GLC Coupe od Mercedesu a ptali se, proč jej ve Stuttgartu vlastně stvořili.
Pokud bychom pátrali po smyslu automobilových konceptů, patrně bychom našli zejména tyto tři: pokus zjistit zájem o auto se zcela novým designem či technikou, snahu automobilky předvést, co dokáže nebo odhalit náznak toho, co tak jako tak bude a ukázat zákazníkům, na co se mají těšit či co mohou čekat. Řekněme, že už ten poslední zmíněný a v posledních letech dosti oblíbený smysl je velmi pochybný, neboť automobilka kolikrát ukazuje v jakémsi předfinálním designu něco, o čem už stejně dávno ví, jak to bude vypadat. I v tom ale jistou racionalitu nalézt lze, v tom, co nyní udělal Mercedes, už ji ale hledáme docela obtížně.
Světu dnes totiž poprvé oficiálně představil koncept kupé třídy GLE, který jsme včera mohli vidět na prvních uniklých fotkách. Také kvůli tomu je dnešní oficiální, dost možná vynucené odhalení pramalou novinkou, ale bylo by jí i bez toho. Na vozu koncept připomíná jen naprosté minimum detailů, které jsou zřejmě uměle dosazeny - Mercedes chce auto začít prodávat už příští rok a je velmi nepravděpodobné, že by už loni nevěděl, jak bude vypadat. Něco takového ale připomíná výše zmíněný přístup číslo tři, nové je to, že vůz nepřichází absolutně s ničím novým - je skoro dokonalou zmenšeninou nového GLE Coupe. K čemu je tedy takový koncept? Produkční auto bude a reakce zákazníků na tom nic nezmění. Novátorská není studie absolutně v ničem. A podoba sériového vozu je nejen daná, ale i známá díky většímu bratrovi, takže jakkoli ji skrývat je nesmyslné.
Tohle je zkrátka nejméně překvapivý a dost možná i nejméně smysluplný automobilový koncept letošního roku, ne-li více - pro náznak budoucího sériového modelu by stačilo říci: „Postavíme zmenšeninu GLE Coupe a nazveme ji GLC Coupe”. Přesto se pojďme podívat na to, s čím přichází.
Design vozu dále probírat opravdu nebudeme a dodáme pouze tolik, že sám Mercedes o Concept GLE Coupe hovoří jako o „studii blízké produkčnímu standardu”. A i když to již otevřeně neříká, je jasné, že s ním míří proti BMW X4. Paradoxem v tomto případě je pouze to, že vůz vzejde z nové generace modelu GLK přejmenované na GLC, s jejímž odhalením v jakékoli podobě Mercedes nespěchá. Kupé už nám ale ukazuje.
Z dalších informací výrobce víme, že vůz je 4,73 metru dlouhý, 2 metry široký a stojí na podvozku o rozvoru 2,83 metru. Nic převratného pod sluncem, zajímavější je výška pouze 1,6 metru, takže je jen o 10 cm vyšší než třída GLA, která více než SUV připomíná jakési allroadové Áčko. O tradiční SUV tu tedy opravdu zdaleka nepůjde, vůz je ještě o 3 cm nižší než X4.
Jde o studii, takže tisková zpráva automobilky je plná vzletných slov s minimem faktů. Zmínku o 21" kolech můžeme skoro vynechat, to je koncepční záležitost, automobilka dále hovoří o „empatické akceleraci”, kterou tento vůz má. Přesné hodnoty neznáme, víme ale, že pod kapotou skrývá techniku modelu C 450 AMG Sport, tedy třílitrový benzinový šestiválec se dvěma turby, který posílá na kola obou náprav (4Matic, co jiného) výkon až 270 kW (367 koní) v 5 500 ot./min a 520 Nm v rozmezí 1 400 až 4 000 ot./min. Převodovka je devítistupňová automatická a nepočítejme ani s tím, že by sériové provedení v nějaké verzi dostalo manuál.
To je vše podstatné, co vám pro dnešek můžeme říci, pochopitelně spolu s kompletní sadou kvalitních, oficiálních fotek. Veřejný debut čeká GLC Coupe zítra v Šanghaji a jak už jsme zmínili, do prodeje zamíří v roce 2016. Zda se je na co těšit, už budete nejlépe vědět sami...
















Mercedes GLC Coupe nepřekvapil ničím, snad ani neměl, čím...
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
včeraGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Lídry jsou Bulega, Manzi a Neila 10:36
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
Nejnovější články
Volvo v problémech oznámilo, že bude propouštět, musí ušetřit nejmíň 41 miliard Kč
před hodinouŠéf Toyoty zaujal další rezolutní postoj k elektrickým autům, odpískal plány na sportovní modely s tímto pohonem
před 3 hodinamiNový Mercedes CLA působí v základu až ostudně lacině, i když stojí o statisíce víc. Uvnitř přišel o třetinu displejů
před 4 hodinamiVW poznává „kouzlo” prodeje elektromobilů. Čím víc jich prodá, tím víc prodělá, sám to přiznává
před 6 hodinamiDacia stoupá stále výš. Jedno nové auto dnes v Rumunsku vyrobí každých 55 sekund, dosáhla historického milníku
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha