Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes GLT: prémiový pick-up nepotěší zákazníky v největší baště pick-upů
3.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Německý dělník v obleku nakonec nezamíří na severoamerický trh. Důvodem jsou nejspíše dieselové motory a původ v Nissanu Navara.
Spojené státy jsou pro pick-upy největším světovým trhem. O to překvapivější je, že nový Mercedes GLT do těchto míst nezamíří. Ačkoliv to sice třícípá hvězda zatím oficiálně nepotvrdila, podle jiných zdrojů je situace jasná. Za německou značku totiž vše „vykecal“ Renault, tedy její obchodní partner, když se ohlížel za šesti léty dosavadní spolupráce.
V rámci publikovaného byla nepodstatnější zmínka o pick-upu, který se nejspíše pochlubí označením GLT. Renault uvedl, že model s nosností jedné tuny bude designován Daimlerem tak, aby „uspokojil specifické požadavky zákazníků v Evropě, Austrálii, Jižní Africe a Latinské Americe“. O Spojených státech či Kanadě se v tiskové zprávě Renaultu nemluví, což nejspíše souvisí s nabídkou motorů.
Ani v tomto ohledu sice Mercedes neuvedl nic konkrétního, nicméně jeho „opravdový prémiový produkt“ bude založen na stávajícím Nissanu Navara, který po celém světě pohánějí dieselové motory. Je tu sice výjimka v podobě severoamerické verze Frontier, jež dostala 2,5litrový benzinový čtyřválec, ten je ale všeobecně považován za slabou pohonnou jednotku, která by Mercedesu dozajista neslušela. A dobrý mu zřejmě není ani šestiválec, který je pro Frontier v USA též k mání. A jelikož třícípá hvězda chce náklady udržet co nejvíce při zemi, má se za to, že pouze přijde s vlastním designem, který doplní luxusnější interiér. Pohonné jednotky ale zůstanou partnerské, tedy od aliance Renault-Nissan.
S certifikací dieselů by ale třícípá hvězda měla v USA problém, přičemž další hlasy zmiňují jako nemalou nesnáz také onu kombinaci plebejského původu a výrazně vyšší ceny než u dárcovského Nissanu Navara. Máme zde tedy hned několik důvodů, jež absenci GLT na severoamerickém trhu především vysvětlují, než ospravedlňují.
Zda jde o krok správným směrem, to nám řekne čas. A nejde jen o Severní Ameriku, je otázkou, jak bude německý pick-up vyráběný v továrně Renaultu v argentinské Cordobě a továrně Nissanu ve španělské Barceloně obhajovat vyšší cenu ve zbytku světa. Mercedes má o autě i strategii více hovořit již tento měsíc.
Chystaný pick-up Mercedesu se ukázal jak při testech...
...tak na první oficiální ilustraci
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes - Číňané rozjíždí novou levnou značku aut s cílem zaútočit s ní na Evropu. Se zvoleným jménem v Česku nemají šanci
8.5.2024 - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
7.5.2024
Nejnovější články
- Cybertruck působí jako šmejd šitý horkou jehlou. Majiteli selhal po ujetí 56 km, rozborka ukázala pravdu
před 6 hodinami - VW znovu mění plány. Spalovací Polo nekončí a koupíte ho i v roce 2030, tolik jako dnes ale už nikdy stát nebude
před 8 hodinami - Nezničitelný Mercedes E může být váš zánovní za míň než nová Fabie, je to levný tip na parádní a pohodlné auto navěky
před 9 hodinami - Sexy Cadillac, který měl konečně prorazit v Evropě, dorazil. Zdražil ale tak moc, že to bude jen další propadák
před 11 hodinami - Je těžké, je ošklivé, je drahé, ale pořád je rychlé a aspoň trochu pravověrné. M4 CS je druhé nejrychlejší BMW na Ringu
dnes
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.10. 21:27 - M.Z.
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 05.10. 15:29 - pavproch
- Auto pro kapelu za cca. 100k Kč 05.10. 10:56 - volfi
- S větrem ve vlasech.... 05.10. 10:52 - pavproch
- Koupě lakované Octavie 05.10. 10:31 - HondaMan
- Elektromobily a vse kolem nich 05.10. 08:53 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 05.09. 18:41 - bojler
- BMW Divize 05.09. 11:32 - jerry