Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes má stále větší problémy, hlásí další velké propouštění, čtyři modely končí
11.2.2020 | Petr Prokopec
Původně Němci avizovali propuštění 1 100 lidí, pak se z tohoto čísla stalo 10 tisíc, nyní jsme na 15 tisících. Židle se tak začíná houpat i pod šéfem firmy, třebaže problémy zdědil po svém předchůdci.
Stát se šéfem velké automobilky bylo ještě nedávno snem snad každého ambiciózního manažera. Nyní se však zdá, že jde o černého Petra, o kterého nikdo nestojí. Prakticky všichni šéfové automobilových firem musí nyní řešit největší výzvu, jaké toto průmyslové odvětví čelí. Vynucovaný přechod ke ztrátové elektrifikaci spojený s oslabením obvykle klíčového trhu v Číně znamená nutnost utahovat si opasky, což nikdy není vítané opatření.
Asi pod největším tlakem je v tuto chvíli Ola Källenius. Šéf Mercedesu loni převzal žezlo od Dietera Zetscheho, který se na dva roky uklidil do ústraní, aby následně mohl převzít pozici šéfa dozorčí rady Daimleru. Je ale otázkou, jestli se tak skutečně stane, neboť po Zetscheho odchodu ve firmě začal ze skříní vypadávat jeden kostlivec za druhým. Zejména kvůli nesrovnalostem spojeným se staršími dieselovými motory zatížily konto firmy mnohé pokuty a svolávací akce, které přišly zrovna ve chvíli, kdy bylo třeba miliardových investic do alternativního pohonu. Současně nastal odklon části klienty právě od naftových motorů, což vyhnalo průměrné emise CO2 Mercedesů vysoko opět v tu nejméně vhodnou dobu.
Daimler tak musel začít hledat úspory, a tak oznámil, že v nejbližších letech bude razantně propouštět. V prvé fázi mělo jít o „pouze“ o 1 100 manažerů, jenže následně se ukázalo, že jen to jejímu účetnictví příliš nepomůže. A proto se bude muset s prací rozloučit také na 10 tisíc dělníků. Ovšem dle nejnovějších informací německého deníku Handelsblatt ani to není konečná. Padáka by nyní mělo dostat 15 tisíc lidí.
Výrobu osobních vozů dnes Pro Mercedes zajišťuje zhruba 145 tisíc zaměstnanců, odejít by tak mělo více jak 10 procent všech lidí, to je vskutku razantní opatření. Jde však jen o jedno kolečko v budoucím úsporném soukolí. Källenius rozhodl, že firma se nebude loučit jen s lidmi, ale také s nepříliš žádanými modely. Minulostí tak nebude jen pick-up třídy X, ale také S Coupe a S Cabrio. Spočítané to má mít i třída B a CLS s čtyřdveřovým AMG GT možná sloučí v jeden elektromobil.
Osud Mercedesu je tedy opravdu nejistý, přičemž investory i zaměstnanci ze situace Källenia. Ten však do značné míry „vyžírá“, co Zetsche zasel. Byl to především on, který Mercedes často tlačil do slepých uliček, ať se to týkalo elektromobility nebo autonomních technologií. V té době však třícípá hvězda mohla rozhazovat peníze hrstmi na všechny strany. Nyní se však snižují odhady zisku na letošek, i proto, že automobilka nesplní zmíněné limity emisí CO2.
I pod švédským manažerem se tak nakonec začíná kývat židle. A jelikož je podřízen dozorčí radě, která tlumočí přání investorů, nakonec to může být právě on, kdo mimo jiné přijde o práci. Otázkou však je, zda se tím něco vyřeší. Mercedes totiž jednoduše dohnaly hříchy minulosti v té nejhorší možné chvíli. I kdyby tedy byl jmenován nový šéf, nebude mít jinou možnost, než dále utahovat opasky a redukovat mzdy či počet zaměstnanců.

Mercedes má větší potíže, než se zdálo. Propouštění tak bude masivnější, a vzhledem k nespokojenosti investorů může o místo přijít i šéf automobilky Ola Källenius






Skončí i několik modelů. Mercedes-Benz S-Coupe již v příští generaci nedorazí...





Třída X se přestane vyrábět v květnu...






...uzavřenou kapitolou má být i třída B
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
„Bugatti pro chudé“ je vážně laciný zabiják, až násobně dražší soupeře v bezprecedentním testu rozcupovalo rozdílem třídy
včera
Lamborghini konečně začalo vyrábět svůj „levný” hybridní sporťák, podívejte se na něj na montážní lince
17.11.2025
Muž ukradl autobus MHD. Jezdil s ním i s lidmi normálně po městě, dokonce nenechal nastoupit člověka s propadlou „síťovkou”
16.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Valencia: Aprilia 1. – Toprak před Rinsem & Millerem včera 17:48
- Diskvalifikace: Payne/Rousseau ztratili titul mistra světa včera 17:21
- Ve Valencii se konají testy MotoGP včera 15:00
- BMW F 450 GS: pro mladé dobrodruhy včera 11:38
- Zítra začínají testy MotoGP ve Valencii 17.11.2025
Nejnovější články
Hyundai přiznává, že elektromobily se musí dobíjet stejně rychle, jako se auta tankují. To ale není ani trochu blízko, ukazuje nový rekord
před 2 hodinami
ADAC zjišťoval, kolik kapacity baterií zbylo po najetí 200 000 km plug-in hybridům, i nejlepší výsledek je bída
včera
Jaguar Land Rover vykázal za poslední kvartál hrozivou ztrátu, už se z ní také nemusí vzpamatovat
včera
Víc a víc řidičů elektromobilů se vyhýbá ježdění s nimi na dovolenou. Buď nejedou vůbec, nebo si půjčí jiné auto
včera
Rusové si nové Maybachy koupit nemohou, a tak si začali dělat vlastní z Lady. Připomíná to „ruský luxus” 80. let
včera
Živá témata na fóru
- Elektromobily a vse kolem nich 11.19. 08:10 - jerry
- Rychlodotazy 11.18. 21:25 - M.Z.
- Policejní kontroly a měření 11.18. 19:25 - Stepan
- Motor 1,6 55kw nestartujezza vlhka Felicia Octavia 11.18. 18:51 - Vašek76
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 11.18. 14:06 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 11.18. 14:03 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 11.18. 13:59 - pavproch
- Opel obecně 11.18. 11:06 - HondaMan
