Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes má stále větší problémy, hlásí další velké propouštění, čtyři modely končí
11.2.2020 | Petr Prokopec
Původně Němci avizovali propuštění 1 100 lidí, pak se z tohoto čísla stalo 10 tisíc, nyní jsme na 15 tisících. Židle se tak začíná houpat i pod šéfem firmy, třebaže problémy zdědil po svém předchůdci.
Stát se šéfem velké automobilky bylo ještě nedávno snem snad každého ambiciózního manažera. Nyní se však zdá, že jde o černého Petra, o kterého nikdo nestojí. Prakticky všichni šéfové automobilových firem musí nyní řešit největší výzvu, jaké toto průmyslové odvětví čelí. Vynucovaný přechod ke ztrátové elektrifikaci spojený s oslabením obvykle klíčového trhu v Číně znamená nutnost utahovat si opasky, což nikdy není vítané opatření.
Asi pod největším tlakem je v tuto chvíli Ola Källenius. Šéf Mercedesu loni převzal žezlo od Dietera Zetscheho, který se na dva roky uklidil do ústraní, aby následně mohl převzít pozici šéfa dozorčí rady Daimleru. Je ale otázkou, jestli se tak skutečně stane, neboť po Zetscheho odchodu ve firmě začal ze skříní vypadávat jeden kostlivec za druhým. Zejména kvůli nesrovnalostem spojeným se staršími dieselovými motory zatížily konto firmy mnohé pokuty a svolávací akce, které přišly zrovna ve chvíli, kdy bylo třeba miliardových investic do alternativního pohonu. Současně nastal odklon části klienty právě od naftových motorů, což vyhnalo průměrné emise CO2 Mercedesů vysoko opět v tu nejméně vhodnou dobu.
Daimler tak musel začít hledat úspory, a tak oznámil, že v nejbližších letech bude razantně propouštět. V prvé fázi mělo jít o „pouze“ o 1 100 manažerů, jenže následně se ukázalo, že jen to jejímu účetnictví příliš nepomůže. A proto se bude muset s prací rozloučit také na 10 tisíc dělníků. Ovšem dle nejnovějších informací německého deníku Handelsblatt ani to není konečná. Padáka by nyní mělo dostat 15 tisíc lidí.
Výrobu osobních vozů dnes Pro Mercedes zajišťuje zhruba 145 tisíc zaměstnanců, odejít by tak mělo více jak 10 procent všech lidí, to je vskutku razantní opatření. Jde však jen o jedno kolečko v budoucím úsporném soukolí. Källenius rozhodl, že firma se nebude loučit jen s lidmi, ale také s nepříliš žádanými modely. Minulostí tak nebude jen pick-up třídy X, ale také S Coupe a S Cabrio. Spočítané to má mít i třída B a CLS s čtyřdveřovým AMG GT možná sloučí v jeden elektromobil.
Osud Mercedesu je tedy opravdu nejistý, přičemž investory i zaměstnanci ze situace Källenia. Ten však do značné míry „vyžírá“, co Zetsche zasel. Byl to především on, který Mercedes často tlačil do slepých uliček, ať se to týkalo elektromobility nebo autonomních technologií. V té době však třícípá hvězda mohla rozhazovat peníze hrstmi na všechny strany. Nyní se však snižují odhady zisku na letošek, i proto, že automobilka nesplní zmíněné limity emisí CO2.
I pod švédským manažerem se tak nakonec začíná kývat židle. A jelikož je podřízen dozorčí radě, která tlumočí přání investorů, nakonec to může být právě on, kdo mimo jiné přijde o práci. Otázkou však je, zda se tím něco vyřeší. Mercedes totiž jednoduše dohnaly hříchy minulosti v té nejhorší možné chvíli. I kdyby tedy byl jmenován nový šéf, nebude mít jinou možnost, než dále utahovat opasky a redukovat mzdy či počet zaměstnanců.

Mercedes má větší potíže, než se zdálo. Propouštění tak bude masivnější, a vzhledem k nespokojenosti investorů může o místo přijít i šéf automobilky Ola Källenius
Skončí i několik modelů. Mercedes-Benz S-Coupe již v příští generaci nedorazí...
Třída X se přestane vyrábět v květnu...
...uzavřenou kapitolou má být i třída B
Zdroj: Handelsblatt
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
- Kalendář MS-Superbike 2026 31.7.2025
Nejnovější články
Bentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 39 minutamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 2 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 3 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 5 hodinamiNejnovějšímu obrněnému speciálu prezidenta Trumpa se směje půl světa. „Golf Force One” ale není vtip, je skutečný
včera
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub