Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes osadí své benzinové motory technologií FSI, i přes vyšší emise
17.6.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Mercedes do svých modelů nasadí benzinové agregáty s technologií vrstveného vstřikování. Daní za něj bude nutnost vypořádat se s NOx.
O motorech automobilky s třícípou hvězdou ve znaku se v poslední době zmiňujeme poměrně často. Zejména pak ve spojitosti s turbodiesely. Mercedes ale nezapomíná ani na benzinové agregáty, pročež bychom se již v příštím roce měli v souvislosti s faceliftem třídy S dočkat návratu řadového šestiválce. Ten přitom bude doplněn 48voltovým elektrickým okruhem. Kromě toho ale německá automobilka pracuje také na vyšší efektivitě šestiválců vidlicových.
Aktuálně tu proto máme lehkou evoluci, která přináší přímé vstřikování paliva typu FSI (fuel stratified injection). To zpopularizoval především koncern VW Group, přičemž ve srovnání s běžným přímým vstřikováním dochází u toho vrstveného především ke snížení spotřeby a plnění přísnějších emisních limitů. Kromě toho je také možné počítat s vyšším výkonem a jeho lepším průběhem.
Proč Mercedes tedy přichází z touto technologií teprve nyní, několik let po Volkswagenu? Tato otázka je o to pádnější, že v této době svět velkou měrou poukazuje na škodlivost emisí oxidu dusíku, přitom právě vyšší produkce částic NOx je totiž jednou ze slabin technologie FSI. Třícípá hvězda tedy musela své benzinové motory osadit speciálními lapači - ne nepodobnými těm známým z dieselů - aby daný nešvar potlačila.
Odpověď je ale poměrně prostá. Technologie FSI je náročná na kvalitní palivo, jen s ním dokáže motoru spalovat velmi chudou směs. Ve Spojených státech je ale nyní prodáván benzin s relativně vysokým podílem síry, která FSI nesvědčí a Mercedes zjevně nechtěl toto řešení zavádět v době, kdy by nebylo použitelné na celém světě.
Právě o americkém trhu se třícípá hvězda zmiňuje, přičemž dodává, že od příštího roku musí veškerý benzin prodávaný v USA obsahovat menší podíl síry (10 částic na milion namísto 30 částic na milion). S tímto palivem už by se motory osazené technologií FSI dovedou lépe vypořádat, čímž vlastně máme opožděnou strategii Mercedesu plně osvětlenou.















Mercedes od příštího roku osadí motory V6 technologií FSI. Změny se tak nejspíše dotknou i „levobočků“ z Affalterbachu
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Zlatan Ibrahimovič si k narozeninám nadělil další nové Ferrari, stálo ho přes 90 milionů Kč
včeraIronie osudu: Údajně terénní Kia selhala a zůstala uvíznutá v oblasti, po které je pojmenována
4.10.2025Mechanik rozebral legendární výkonný motor Toyoty po najetí 668 tisíc km a ukázal, jak vypadá zevnitř
2.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Šéf Fordu říká, že technika značky vydrží totéž co ta od Toyoty, krátce předtím ohlásil 110. letošní svolávací akci
před 5 hodinamiNěmci varují před čínským obutím nového VW Tiguan, dostává ho z továrny. Dealer musel stesky nad ním smazat
před 7 hodinamiVěrnost zákazníků automobilovým značkám dál klesá, je to hlavně chyba automobilek samotných
před 8 hodinamiAutomobilka sebrala novinářům auto půjčené na dlouhodobý test během servisu, už ho neviděli. Teď konečně zjistili, co se s ním stalo
před 10 hodinamiŠéfka EU navrhla nové řešení pro evropské výrobce aut, lidé v sále zůstali sedět v němém úžasu
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Politický koutek 10.06. 18:01 - řidičBOB
- Fiat a vše kolem nich 10.06. 16:47 - pavproch
- BMW Divize 10.06. 15:23 - pavproch
- Přepis auta z Německa 10.05. 19:15 - stenly11
- Onboard videa 10.05. 17:25 - Truck Daškam
- IT poradna 10.05. 14:20 - pavproch
- whitelist & blacklist 10.05. 11:08 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.04. 14:31 - Truck Daškam