Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes přestal přijímat objednávky na novou třídu G, stala se obětí svého vlastního úspěchu
27.1.2022 | Petr Miler
Koupit nové auto dnes obecně není tak snadné, jako po dekády bylo, třídu G teď ale nelze koupit vůbec a hned tak se na tom nic nezmění. Důvod je poněkud tragikomický, automobilka v tuto chvíli neví, co bude prodávat ve chvíli, kdy vůz bude s to fakticky dodat.
Mercedes třídy G je pozoruhodné auto v mnoha ohledech. Je trochu jako víno, neboť čím je starší, tím lépe se prodává a popírá tím obvyklý životní cyklus výrobků. O ty je obvykle největší zájem ve chvíli, kdy přijdou na trh, později poptávka po nich jen uvadá. Géčko je přes rozsáhlou modernizaci zpřed čtyř let po dekády v podstatě pořád stejné auto, přesto jedním receptem skoro každý rok jen rozšiřuje svou zákaznickou obec.
To je fajn, ale ne v době, kdy auta mnohdy není z čeho rozumně vyrábět. Mercedes je v tomto ohledu jednou z nejvíce zasažených automobilek a tato situace poněkud svérázným způsobem dostihla právě třídu G - zájem o ní se vzhledem k dostupnosti vozu stal tak velkým, až se už vůbec nedá koupit.
Informují o tom Němci z obvykle dobře informovaného blogu MB Passion, podle nichž dealeři značky už od 17. ledna odmítají objednávky na jakákoli nová Géčka. Nad důvody chvíli visely otazníky, leccos ale naznačil fakt, že ti, kteří si vůz ještě objednali, počítají s dodáním koncem roku 2024 (!), tedy skoro za tři roky. Nedokážeme si představit, co bychom si - zvláště v dnešní době - koupili s vidinou dodání v takovém časovém horizontu, části zákazníků to ale zjevně nevadí.
Problém to ovšem nepředstavuje jen pro zákazníky, ale i pro automobilku. Je to tak vzdálený termín, že vlastně ani nedokáže říci, co tou dobou bude prodávat. Je to logické, natahování fronty někde prostě musí mít svůj limit - nelze prodloužit dodací lhůty řekněme na 10 let a sdělit zákazníkům, že si mají jít koupit třeba Octavii IV, která už se dobu dobou čtyři pět roků vůbec nebude vyrábět. A i kdyby se vyrábět měla, s jakou to bude výbavou nebo s jakými motory?
Mercedes tak musel příjem objednávek zastavit, neboť stávající provedení vozu už za 2 roky a 11 měsíců vyrábět nebude. Nasvědčuje tomu i vyjádření automobilky, která potvrdila, že nové objednávky na třídu G skutečně nepřijme, neboť víc aut ve stávajících specifikacích už nevyrobí. A nechce připustit, aby zákazníci museli přijmout dodání něčeho jiného, než co si objednají. Situace se má změnit na jaře letošního roku, kdy by mělo jít vůz znovu objednat s upravenými specifikacemi výbav a jejich balíčků. Jaro je poněkud vágní termín, na druhou stranu není zase tak vzdálený. To o dodání nejspíše ne dříve než v roce 2025 nelze říci...



O Mercedes třídy G je vzhledem k výrobním kapacitám takový zájem, že se na něj čeká roky. Automobilka tak musela zastavit příjem nových objednávek, neboť by si jinak lidé dnes kupovali něco, co už jim firma reálně nebude s to dodat. Situace by se měla změnit „na jaře”. Foto: Mercedes-Benz
Zdroje: MB Passion, Mercedes-Benz
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Populární japonské mini muselo kvůli EU v prodeji jako nové skončit. V bazarech dokazuje, že je čeho litovat
před 10 hodinamiFord upravil své levné velké SUV pro Čínu, aby ho nabídl po celém světě. Jeho skutečný původ skrývá
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraNová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
včeraDnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva