Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes S 2017 nafocen bez maskování, toto je faceliftovaná vlajková loď
29.3.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třída S dostala novou čelní masku, nárazníky a upravená světla. Změn není moc, s dosavadním provedením si ale to modernizované nespletete.
S připravovaným omlazením Mercedesu třídy S nás německá automobilka začala seznamovat prostřednictvím „oficiálních špionážních fotek“. Snímky prototypů zakamuflovaných od hlavy až k patě sice doprovodily i nějaké informace, o novém vzhledu jsme se toho ale mnoho nedozvěděli. Maskovací fólie měla dle plánu zmizet až v dubnu, kdy dojde na zdvojenou slavnostní premiéru v New Yorku a v Šanghaji.
Oficiální debut ale nechme stranou, ostatně je téměř jisté, že nebude třeba čekat až do zahájení obou autosalonů a virtuální debut proběhne s několikadenním předstihem. Ten neoficiální tu mém už teď. Díky magazínu Saudi Shift si facelift třídy S můžeme prohlédnout zcela bez maskování, byť prozatím pouze v detailech, jež odhalují novou čelní masku, jiné nárazníky či odlišné koncovky výfuku.
Změnami prošly rovněž světlomety. Zadní dostaly novou vnitřní grafiku, ve předních nazvaných Multibeam najdeme trojici LEDkových pásků. Adaptivní chování u nich bude samozřejmé, budou ovšem umět nejen přisvěcování zatáček, ale zvládnou i osvětlovat silnici přesně podle toho, kolik prostoru jim dá provoz před vozem, aby nedocházelo k oslňování ostatních řidičů.
V kabině na fotkách vidíme tříramenný volant převzatý z kupé či kabrioletu (současný sedan má dvouramenný). Změnami prošel také digitální přístrojový štít, který vypadá mnohem větší. Zatím je přitom otázkou, zda jde pouze o optický klam daný odstraněním rámečků mezi dvojicí 12,3palcových displejů, či zda došlo ke skutečnému zvětšení celého panelu.
Lehčí změny se dotkly také středové konzole, což souvisí s adoptováním nových asistenčních a bezpečnostních systémů. Kvůli nim musel být přepracován touchpad, k ovládání půjde také použít gesta. Jistotou jsou i nové druhy koženého čalounění či dřevěného obložení, nové odstíny laku karoserie a upravená nabídka litých kol.
Největší změnou bude nahrazení 4,7litrového osmiválce čtyřlitrovou pohonnou jednotkou V8 twin-turbo. Ta bude o 12 procent efektivnější a tedy úspornější, zároveň ale můžeme očekávat i vyšší výkon. O jeho výši lze ale momentálně pouze spekulovat, Mercedes má k dispozici hned několik variant tohoto agregátu a vrchol nabízí 612 koní.
Se stejným výkonem jako u E 63 AMG ale u verze S 500 (jde o evropské označení, Amerika či arabský svět nejspíše dostanou náhradu stávajícího S 550 novějším S 560) nepočítáme. Spíše se výkon bude pohybovat někde okolo 510 koní. Přenášet na zadní kola jej pak bude stejně jako u ostatních motorizací devítistupňový automat, S 63 AMG dostane Speedshift MCT-9.
Kromě toho dorazí také nový řadový šestiválec, jeden ze čtyř nedávno představených nových motorů, který bude spoléhat na podporu elektrického kompresoru a integrovaného startéru-alternátoru. Má mít výkon osmiválce, avšak při mnohem nižší spotřebě. Prodej inovovaného eSka má odstartovat ve druhé polovině letošního roku.







Facelift Mercedesu třídy S byl nově nafocen zcela bez maskování...
...přihodit do placu ovšem můžeme i předchozí sadu oficiálních fotek, na kterých je vlajková loď značky zahalena fólií od hlavy až k patě
Zdroj: Saudi Shift
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Až budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
před 5 hodinamiMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025Mercedes po sérii požárů svolává do servisů skoro všechny vyrobené silniční Formule 1, je to další obrovské fiasko
27.6.2025
Nejčtenější články
Škoda si po 30 letech splnila sen. Auto české značky ve srovnávacím testu jasně porazilo její někdejší vzor, drahé Volvo
2.6.2025Mini SUV od Dacie pro ty, kterým přijde i Duster moc drahý, jako ojeté boduje. Hlavně diesely si znamenitě drží hodnotu
2.6.2025Elektrický Mercedes G je totální propadák. „Auta leží u dealerů jako kusy olova,” říká manažer, i v Číně ho koupilo jen 58 lidí
3.6.2025Další silniční Formule 1 Mercedesu lehla popelem, při jízdě začala hořet. Pro automobilku je stále větším prokletím
3.6.2025Další absurdní fiasko pro Evropu. Místní značky se kompletně vzdávají své techniky ve prospěch Asiatů, kteří tím jen dál stahují náskok
3.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva