Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes si po 100 letech znovu zkouší hrát na Ferrari, věří, že mu to zbaští aspoň 250 lidí
23.5.2024 | Petr Prokopec
Je docela běžné, když se jedna automobilka nechá inspirovat druhou, tady ale Mercedes udělal prakticky do puntíku to samé, s čím uspělo Ferrari. A ještě tak otevřeně činí ke stoletému výročí podobného jednání.
V roce 2018 představilo Ferrari limitované modely Monza SP1 a SP2. Rozdíl mezi nimi spočíval v tom, že první zmíněný disponoval pouze sedadlem pro řidiče, zatímco druhý byl dvoumístný. Vzhled obou pak ovlivnily historické vozy jako 750 Monza, 250 Testarossa či 166 MM. Pro automobilku šlo o symbol spuštění nového programu Icona, který je zaměřen na limitované série, u kterých bude moderní technika kombinována s retro designem. Ferrari do této vody vstoupilo zatím pouze třikrát, přičemž naposledy se tak stalo v roce 2021 s modelem Daytona SP3.
Jakkoli všechny tři vozy stály na sériovém podvozku a disponovaly obecně standardní technikou, unikátní vzhled umožnil automobilce, aby cenu vozu poslala do hvězdných výšin. Něco takového zjevně zaujalo Mercedes, který se rozhodl, že přijde s identickým programem. Německá automobilka tak v souvislosti s Velkou cenou Monaka, která se jede tento víkend, odhalila svou novou řadu specialit jménem Mythos, jejíž podstatou je výše zmíněné - tedy limitované série párující sériové motory a podvozky s unikátním designem.
Prvním příspěvkem se pak roadster PureSpeed, který vychází z posledního Mercedesu-AMG SL. Na rozdíl od něj tu ovšem nenajdeme ani pevnou, ani plátěnou střechu. A dokonce ani ne čelní okno, místo něj dorazil pouze ochranný oblouk proti převrácení inspirovaný „svatozáří“ zavedenou ve Formuli 1 v roce 2018. Němci oznámili, že celkově vznikne pouze 250 takových, s jejichž výrobou se začne v příštím roce. Klientelu pak automobilka hodlá pečlivě vybírat, aby si byla jista, že vozy neskončí u překupníků.
Něco takového nejspíš neklapne na 100 procent, jak se ostatně ukázalo v mnoha podobných případech. Ale to ukáže až čas. Stejně jako se musíme obrnit menší trpělivostí, co se týče technických parametrů. Automobilka toho totiž momentálně o novince kromě historických kořenů mnoho nezmínila.
Lze tak uvést jen tolik, že PureSpeed dostal do vínku žraločí čumák, na kterém netrůní tradiční maska AMG, nýbrž velké logo třícípé hvězdy. Tím je odkázáno mimo jiné na Mercedes-McLaren SLR Stirling Moss. Tedy limitovanou edici, která taktéž dorazila bez střechy a čelního okna. Slavnému britskému jezdci se pak ostatně automobilka klaní hned dvakrát, neboť dodává, že ochranné oblouky za sedadly jsou inspirovány jeho speciálem 300 SLR, se kterým Moss v roce 1955 opanoval závod Mille Miglia.
Asi nejpatrnější na celém voze je nicméně jeho červená barva. Tou Mercedes pro změnu odkazuje na závod Targa Florio, ve kterém v roce 1924 zvítězil Christian Werner. Šlo o první výhru německého jezdce na sicilském silničním okruhu, které bylo dosaženo jistou lstí - a to právě s pomocí červené barvy. Německá auta totiž tehdy byla asociovaná se stříbrným odstínem. Značka se ale rozhodla sáhnout po takovém, který byl spojen s italskými vozy a mátl místní fanoušky, kteří se Wernerovi díky tomu nestavěli do cesty.
Vítězný Mercedes 2-litre přitom nesl startovní číslo 10, načež není překvapením, že to se u roadsteru PureSpeed objevilo na předních blatnících. Tím nám ovšem dostupné informace končí, o technice automobilka opravdu neřekla ani slovo. Dá se ale předpokládat, že limitovaná edice bude vycházet z čistě benzinového SL 63 a nikoli hybridní varianty SL 63 S E Performance. Na jejím kontě je totiž sice vyšší výkon (816 vs 585 koní), ovšem také hmotnost výrazně přesahující dvě tuny.
























PureSpeed vznikne jen ve 250 kusech, přičemž páruje moderní techniku s retro designem a historickými kořeny. Jde o první vůz nové série Mythos. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
před 8 hodinamiVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
včeraBMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nejčtenější články
Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025„Průlomový” a „revoluční” druhý Model T Fordu je ve skutečnosti ještě větší nic, než se zprvu mohlo zdát
18.8.2025Korejci se pokusili dokázat, že nepotřebují logo slavné značky, aby uspěli v luxusním segmentu, ale zjevně narazili
18.8.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva