Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC: přímý konkurent pro Porsche 911 potvrzen
5.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
911 se dosud díky svému statusu sporťáku pro každý den a rozptylu nabízených výkonů vyhřívala na docela prázdném písečku. Tyto časy ale skončí.
V Německu se vzrušeně mluví o jedné z největších automobilových bitev historie. Postará se o ní značka Mercedes-Benz, která pravděpodobně roce 2014 odhalí novou třídu SLC. Podle informací unikajících ze Stuttgartu se dnes ví to, že v hierarchii firmy půjde o stroj zařazený pod typ SLS, nicméně koncepce (transaxle s motorem vpředu a převodovkou vzadu) i některé komponenty jako je třeba zavěšení, by mohly být velmi podobné, možná dokonce identické.
Drobné střípky o Mercedesu SLC skládají média už dost dlouho a hlavním důvodem, proč to tolik trvá, musíme hledat za Lamanšským průlivem. Tento projekt původně vznikl ještě v dobách úzké kooperace s britskou společností McLaren. Tehdy se ovšem objevil také vážný spor. Britové tvrdili, že auto by mělo mít motor uprostřed, Němci zase prosazovali po vzoru SLR klasickou koncepci s agregátem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Pravdu se asi nedozvíme, ale říká se, že i tento konflikt nakonec vedl k rozchodu. Pozůstatky jejich názorové neshody ale existují dodnes. U Mercedesu pod jménem SLS AMG a v McLaren jim říkají MP4-12C. Obě značky přitom mluví o plánech postavit něco menšího.
Jak daleko je McLaren, to nevíme, Mercedes je o kousek sdílnější. Christoph Jung, šéf vývoje divize AMG, nedávno při rozhovoru potvrdil pro magazín Auto Express, že „pod modelem SLS existuje volný prostor se zaměřením na Porsche 911“. A ve svém vysvětlování a srovnávání se pustil ještě dál. „Je důležité, abychom se dále rozvíjeli. Podívejte se na Porsche. Je to obrovský úspěch. Nyní, díky SLS, může v rostoucí značce AMG spatřovat konkurenci třeba i Porsche.“ Technické detaily si pan Jung zatím nechává pro sebe, ale něco přeci jen řekl. „Auto bude dvoumístné, jinak by bylo příliš těžké. A musí mít V8. Na historické odkazy se nezapomíná a naši zákazníci mají jistá očekávání,“ dodává.
Podle těchto slov se dá tedy očekávat, že vůz dostane buď dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, ale v rámci downsizingu možná také biturbo 4,7 V8 z modelu CL 500, ovšem naladěný na přibližně 500 koní. Díky tomu by se vůz mohl dostat na stovku za přibližně čtyři sekundy a zvládnout 300 km/h. „Výkony našeho vozu musí být blízko konkurence, ale potřebujeme mnohem více,“ vysvětluje Christoph Jung. „Musí mít správný zvuk, a aby to i náležitě jezdilo. Není nutné stavět úplně nejsilnější auto.“
Pozice Porsche bude o to horší, že se na devětsetjedenáctku zaměřil kromě Mercedesu také Jaguar se svým novým modelem, který neunikl ani Stuttgartu. „Vidět C-X16 ve Frankfurtu, bylo zajímavé, ale myslím, že základní cena 60 tisíc eur je příliš ambiciózní,“ vysvětluje Jung. Pozoruhodné tvrzení, uvážíme-li, že podle šéfa AMG má SLC startovat na částce až 80 tisíc eur.














Nový Mercedes SLC by měl být menší a dostupnější inkarnací modelu SLS AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Blackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před hodinouČíňané mají převzít zavírané továrny VW a rozjet v nich vlastní výrobu, nic jiného o úpadku Evropy neříká víc
včeraVýkonná elektrická Kia nepřestává ruinovat majitele, za roční auto se zanedbatelným nájezdem v aukci nikdo nedal ani polovinu původní ceny
včeraČíňané ukazují, že pořád dělají obchod, ne jen politiku. Dřív jen elektrická značka nabídne Evropanům spalovací auta, protože je chtějí
včeraNěmci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
včera
Živá témata na fóru
- GTD + STI 05.03. 17:37 - Stepan
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 16:38 - Stepan
- S větrem ve vlasech.... 05.03. 13:40 - pavproch
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1