Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLC: přímý konkurent pro Porsche 911 potvrzen
5.10.2011 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
911 se dosud díky svému statusu sporťáku pro každý den a rozptylu nabízených výkonů vyhřívala na docela prázdném písečku. Tyto časy ale skončí.
V Německu se vzrušeně mluví o jedné z největších automobilových bitev historie. Postará se o ní značka Mercedes-Benz, která pravděpodobně roce 2014 odhalí novou třídu SLC. Podle informací unikajících ze Stuttgartu se dnes ví to, že v hierarchii firmy půjde o stroj zařazený pod typ SLS, nicméně koncepce (transaxle s motorem vpředu a převodovkou vzadu) i některé komponenty jako je třeba zavěšení, by mohly být velmi podobné, možná dokonce identické.
Drobné střípky o Mercedesu SLC skládají média už dost dlouho a hlavním důvodem, proč to tolik trvá, musíme hledat za Lamanšským průlivem. Tento projekt původně vznikl ještě v dobách úzké kooperace s britskou společností McLaren. Tehdy se ovšem objevil také vážný spor. Britové tvrdili, že auto by mělo mít motor uprostřed, Němci zase prosazovali po vzoru SLR klasickou koncepci s agregátem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Pravdu se asi nedozvíme, ale říká se, že i tento konflikt nakonec vedl k rozchodu. Pozůstatky jejich názorové neshody ale existují dodnes. U Mercedesu pod jménem SLS AMG a v McLaren jim říkají MP4-12C. Obě značky přitom mluví o plánech postavit něco menšího.
Jak daleko je McLaren, to nevíme, Mercedes je o kousek sdílnější. Christoph Jung, šéf vývoje divize AMG, nedávno při rozhovoru potvrdil pro magazín Auto Express, že „pod modelem SLS existuje volný prostor se zaměřením na Porsche 911“. A ve svém vysvětlování a srovnávání se pustil ještě dál. „Je důležité, abychom se dále rozvíjeli. Podívejte se na Porsche. Je to obrovský úspěch. Nyní, díky SLS, může v rostoucí značce AMG spatřovat konkurenci třeba i Porsche.“ Technické detaily si pan Jung zatím nechává pro sebe, ale něco přeci jen řekl. „Auto bude dvoumístné, jinak by bylo příliš těžké. A musí mít V8. Na historické odkazy se nezapomíná a naši zákazníci mají jistá očekávání,“ dodává.
Podle těchto slov se dá tedy očekávat, že vůz dostane buď dvakrát přeplňovaný osmiválec o objemu 5,5 litru, ale v rámci downsizingu možná také biturbo 4,7 V8 z modelu CL 500, ovšem naladěný na přibližně 500 koní. Díky tomu by se vůz mohl dostat na stovku za přibližně čtyři sekundy a zvládnout 300 km/h. „Výkony našeho vozu musí být blízko konkurence, ale potřebujeme mnohem více,“ vysvětluje Christoph Jung. „Musí mít správný zvuk, a aby to i náležitě jezdilo. Není nutné stavět úplně nejsilnější auto.“
Pozice Porsche bude o to horší, že se na devětsetjedenáctku zaměřil kromě Mercedesu také Jaguar se svým novým modelem, který neunikl ani Stuttgartu. „Vidět C-X16 ve Frankfurtu, bylo zajímavé, ale myslím, že základní cena 60 tisíc eur je příliš ambiciózní,“ vysvětluje Jung. Pozoruhodné tvrzení, uvážíme-li, že podle šéfa AMG má SLC startovat na částce až 80 tisíc eur.














Nový Mercedes SLC by měl být menší a dostupnější inkarnací modelu SLS AMG
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
dnesHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejnovější články
Padlá rodinná hvězda od VW v bazarech stále láká praktičností, odrazuje ale drahou poruchovostí
před 7 hodinamiElektrické Kie a Fordy už v USA skoro nikdo nechce ani v momentě, kdy měly růst v jakési předsmrtné křeči
před 8 hodinamiHonda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 10 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 11 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva