Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Electric Drive: sériová verze má 750 elektrických koní
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ještě před premiérou na výstavě v Paříži vám můžeme představit produkční verzi prvního akumulátorového supersportu Mercedesu.
Pokud má nějaký automobil letošního pařížského autosalonu šanci zářit i pod maskovací plachtou, pak je to téměř jistě Mercedes SLS AMG Electric Drive. Jestli tomu tak opravdu je, budeme vědět už za chvíli, každopádně ještě před samotným odhalením se můžete i vy sami v malé předpremiéře podívat, jestli mu něco jako chromovaná modř skutečně přistane.
V případě, že netušíte, co je tohle za vůz, vzpomeňte si na původní prototyp SLS E-Cell v barvě záři karibského slunce a jste na správné stopě. Tohle auto s novým jménem a vzezřením připomínajícím tak trochu velkou vánoční ozdobu je v podstatě jeho produkční provedení.
První sportovní Mercedes na baterky tak svou vizáží navazuje na poněkud obyčejnější, před několika dny představený sériový elektromobil postavený na základech třídy B. Omezeními danými časem nabíjení, dojezdem nebo hrozbou postupné ztráty kapacity akumulátorů jsou na stejné lodi, výkonově však hrají naprosto jinou ligu.
V předstihu vám tak můžeme říci, že čtyři elektromotory SLS Electric Drive umístěné u 19" kol (pneumatiky mají rozměry 265/35 a 295/30 R19) s společně produkují výkon 552 kW (750 koní) a točivý moment 1 000 newtonmetrů, čímž se z tohoto Mercedesu stává vůbec nejsilnější model divize AMG. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h - to zřejmě kvůli zamezení příliš rychlému vybití akumulátorů (tedy pokud limit není jinde, celá soustava může mít problém bez následků dlouhodobě „živit” oněch 552 kW).
Kapacita li-ion akumulátorů se samostatným chlazením resp. ohříváním činí 60 kWh a celý jejich paklík váží 548 kilogramů. Když si k tomu přidáme 45 kilogramů vážící jeden každý synchronní elektromotor s permanentním magnetem a další nezbytné příslušenství, dostaneme se na dost nepříjemný nárůst hmotnosti. Ten pravděpodobně stoji za tím, že vůz i přes svůj enormní výkon není až tak rychlý.
O spotřebě energie, dojezdu a době nabíjení si můžeme udělat nejlepší obrázek dle kapacity akumulátorů. Ta odpovídá asi 23 litrům benzinu, takže 100-150 kilometrů na nabijí by vůz měl být schopen ujet rozumným tempem. V běžné zásuvce se pak plně dobije za nějakých 20 hodin, v případě dostupnosti lepšího zdroje bude k dispozici i nabíječka schopná plnit akumulátory elektrickým výkonem až 22 kW a zkrátit dobu nabíjení na přibližně 3 hodiny.
První dodávky zákazníkům odstartují v červenci 2013. Cena? Na německém trhu v přepočtu skoro deset a půl milionu korun a to je ve srovnání se standardním SLS AMG, které zvládne disciplínu z 0 na 100 za 3,8 s a jezdí 317 km/h, více než dvojnásobná částka.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





Na vlastní oči vypadá elektrický Mercedes-Benz SLS AMG ještě futurističtěji než na snímcích, které pustila do oběhu automobilka. Přesto se stane realitou
Ani výkon 750 koní nezaručuje elektrickému SLS lepší dynamiku než standardnímu modelu s výkonem 571 koní a to má AMG v záloze ještě verzi GT s 591 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
včeraMožná bude stačit málo, aby se z designově katastrofálních nových Mercedesů stali krasavci
12.9.2025Příplatkové karbonové stěrače na Porsche 911 jsou výsměch v době, kdy auto s faceliftem nabralo 82 kilo jako nic
11.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Vítězem sprintu v Misanu Bezzecchi, MM93 crash včera 15:23
- Filip Salač si vyjel 6. řadu pro nedělní Misano včera 14:00
- PP v Moto3 pro Perroneho včera 13:27
- Pole Position získal Marco Bezzecchi včera 11:32
- Marc Marquez před trojicí Italů 12.9.2025
Nejnovější články
Zatímco majitelé nejlepších předchozích M5 prodávají svá auta se ziskem, kupec nového „parníku” BMW přišel za 320 km o 400 tisíc
před 11 hodinamiFord už v krizi chystá náhradu za zaříznutý Focus. Zkuste se nesmát. Anebo nebrečet
včeraČíňané prodávající auta i v Česku ukázali svůj Rolls-Royce pro chudé, je to velký luxus za cenu obyčejné Škody Superb
včeraNení velký, se srazí... Se zdí. Do té posílají své majitele auta vietnamského nudlového miliardáře, všechna teď musí do servisů
včeraJeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva