Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes SLS AMG Electric Drive: sériová verze má 750 elektrických koní
27.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(+ živé foto) Ještě před premiérou na výstavě v Paříži vám můžeme představit produkční verzi prvního akumulátorového supersportu Mercedesu.
Pokud má nějaký automobil letošního pařížského autosalonu šanci zářit i pod maskovací plachtou, pak je to téměř jistě Mercedes SLS AMG Electric Drive. Jestli tomu tak opravdu je, budeme vědět už za chvíli, každopádně ještě před samotným odhalením se můžete i vy sami v malé předpremiéře podívat, jestli mu něco jako chromovaná modř skutečně přistane.
V případě, že netušíte, co je tohle za vůz, vzpomeňte si na původní prototyp SLS E-Cell v barvě záři karibského slunce a jste na správné stopě. Tohle auto s novým jménem a vzezřením připomínajícím tak trochu velkou vánoční ozdobu je v podstatě jeho produkční provedení.
První sportovní Mercedes na baterky tak svou vizáží navazuje na poněkud obyčejnější, před několika dny představený sériový elektromobil postavený na základech třídy B. Omezeními danými časem nabíjení, dojezdem nebo hrozbou postupné ztráty kapacity akumulátorů jsou na stejné lodi, výkonově však hrají naprosto jinou ligu.
V předstihu vám tak můžeme říci, že čtyři elektromotory SLS Electric Drive umístěné u 19" kol (pneumatiky mají rozměry 265/35 a 295/30 R19) s společně produkují výkon 552 kW (750 koní) a točivý moment 1 000 newtonmetrů, čímž se z tohoto Mercedesu stává vůbec nejsilnější model divize AMG. Na stovku se dostane za 3,9 sekundy a nejvyšší rychlost je elektronicky limitována na 250 km/h - to zřejmě kvůli zamezení příliš rychlému vybití akumulátorů (tedy pokud limit není jinde, celá soustava může mít problém bez následků dlouhodobě „živit” oněch 552 kW).
Kapacita li-ion akumulátorů se samostatným chlazením resp. ohříváním činí 60 kWh a celý jejich paklík váží 548 kilogramů. Když si k tomu přidáme 45 kilogramů vážící jeden každý synchronní elektromotor s permanentním magnetem a další nezbytné příslušenství, dostaneme se na dost nepříjemný nárůst hmotnosti. Ten pravděpodobně stoji za tím, že vůz i přes svůj enormní výkon není až tak rychlý.
O spotřebě energie, dojezdu a době nabíjení si můžeme udělat nejlepší obrázek dle kapacity akumulátorů. Ta odpovídá asi 23 litrům benzinu, takže 100-150 kilometrů na nabijí by vůz měl být schopen ujet rozumným tempem. V běžné zásuvce se pak plně dobije za nějakých 20 hodin, v případě dostupnosti lepšího zdroje bude k dispozici i nabíječka schopná plnit akumulátory elektrickým výkonem až 22 kW a zkrátit dobu nabíjení na přibližně 3 hodiny.
První dodávky zákazníkům odstartují v červenci 2013. Cena? Na německém trhu v přepočtu skoro deset a půl milionu korun a to je ve srovnání se standardním SLS AMG, které zvládne disciplínu z 0 na 100 za 3,8 s a jezdí 317 km/h, více než dvojnásobná částka.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.





Na vlastní oči vypadá elektrický Mercedes-Benz SLS AMG ještě futurističtěji než na snímcích, které pustila do oběhu automobilka. Přesto se stane realitou
Ani výkon 750 koní nezaručuje elektrickému SLS lepší dynamiku než standardnímu modelu s výkonem 571 koní a to má AMG v záloze ještě verzi GT s 591 koňmi
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Evropská verze levného amerického Ferrari si vyšlápla na jedno z vrcholných Porsche, výsledek je hořkosladký
včeraJízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
12.10.202592letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Espargaro za Viňalese včera 12:18
- Schrötterův odchod z WRP Ducati včera 11:27
- Michele Pirro nahradí Marca Marqueze při GP Austrálie včera 10:00
- Honda CB1000F 2026: nekapotované retro včera 08:00
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci 12.10.2025
Nejčtenější články
Luxusní superjachta Orient Expressu se ukázala před dokončením. Už vztyčila karbonové stěžně, samy jsou větší než většina jachet
15.9.2025Kolabující Audi se dál hojí na svých dealerech, marže jim seřízlo až k nule. „Prodávat auta už se nevyplatí,” říkají
16.9.2025Z „Ferrari pro chudé” se stal sen skutečných majitelů Ferrari, na nejlepší kusy dnes ani oni nemají
16.9.2025Ford po 70 letech strhne své ikonické sídlo, stěhuje se do nově postaveného skleněného „paláce udržitelnosti”
16.9.2025Jeden z majitelů Audi otevřeně řekl, proč se zbavil jinak ještě dobrého auta značky, Němcům tohle vůbec nedochází
16.9.2025
Živá témata na fóru
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.13. 19:59 - M.Z.
- Politický koutek 10.13. 17:49 - Zajda
- Chlubítko univerzální 10.13. 17:17 - jerry
- Policejní kontroly a měření 10.13. 12:14 - M.Z.
- BMW Divize 10.13. 12:10 - pavproch
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB