Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes v problémech končí se spoustou modelů, žádná řada nemá nic jisté
28.7.2019 | Petr Prokopec
Mercedes se po 10 letech zisků propadl do ztráty a ani vyhlídky na budoucnost nejsou růžové. Nezbývá mu tak než šetřit a odnést to má opravdu hodně modelů.
Mercedes může na první pohled působit jako značka, jíž se problémy vyhýbají. Portfolio automobilky je širší než kdy předtím, navíc jde povětšinou o vozy, o které je na trhu zájem. Třícípá hvězda navíc má co nabídnout i motoristům-nadšencům, kteří již chtějí i něco více než jen být rychlí v přímce. Do toho tu máme dominanci v šampionátu Formule 1.
Druhý pohled na stejnou realitu je ovsem o poznání žalostnější. Na značku se vyvalili kostlivci ze skříně v podobě „cinknutých“ dieselů a jakkoliv automobilka zatím nebyla usvědčena z podvodů, objevení několika řešení, která jsou považována za ilegální, úřadům stačilo. Třícípá hvězda tak musela povolat zpět do servisů statisíce aut, což se projevilo i na hospodářském výsledku za druhé letošní čtvrtletí. Zatímco tedy loni značka touto dobou přepočítávala zisk ve výši 1,7 mld. Eur (cca 43,42 mld. Kč), letos tu máme ztrátu 1,2 mld. Eur (30,65 mld. Kč).
Pro nového šéfa značky Olu Källeniuse rozhodně nejde o dobrou zprávu a varuje před dalšími špatnými i do budoucna. S podobnými vícenáklady není konec a znovu kvůli dieselům a ztrátě jejich pozice na trhu hrozí Mercedesu další pokuty za nadlimitní flotilové emise CO2. To je pro automobilku krizová situace, které se musí přizpůsobit a minimalizovat náklady, což bez škrtů v rozsáhlé nabídce modelů nepůjde. Dosud jsme měli za to, že půjde pouze o pick-up třídy X, podle obvykle dobře informovaného německého magazínu Automobilwoche ale bude redukce mnohem drastičtější.
Informace Němců začínají u otevřené dvojice SLC a SL, kdy na kahánku má hlavně menší model. Toho se loni v Evropě prodalo jen 5 188 kusů, letošní odbyt pak bude ještě nižší. Na hromadné žalozpěvy tedy nedojde, což se nejspíše bude týkat i Mercedesu SL. Ovšem nikoliv proto, že jeho prodeje jsou ještě nižší, ale spíše s ohledem na skutečnost, že značka by i přes propad zájmu nakonec měla s novou generací přijít v roce 2021. V tuto chvíli je ale v plánu jen konec.
Truchlit se nejspíše nebude ani po modelu Citan, o němž spousta z vás ani nebude vědět, že existuje. Malá dodávka je propadák vedle jehož registrací může být i zmiňovaný Mercedes SLC považován za bestseller. Též v tomto případě není těžké věřit, že do jeho další existence nechtějí Němci investovat.
O pick-upu třídy X již řeč byla, mimo něj by pak mohla redukce nabídky zasáhnout i třídy C, E, S a CLS, byť s úplným výpadkem se v jejich případě nepočítá. Nicméně u Céčka, Éčka a eSka mají na kahánku dvoudveřové verze, zejména pak kabriolety, u třídy E se navíc minulostí má stát verze All-Terrain. CLS by pak mělo skoncovat ve své současné podobě zcela a nepřímý nástupce dorazit již jen jako ryzí elektromobil a tedy jako součást rodiny EQ, která má mít do roku 2022 deset členů.
Jak bylo tedy již řečeno, škrty jsou to nemalé a zasáhnout mohou i stále se rozšiřující třídu A. Automobilka do budoucna dále nepočítá ani s ryze benzinovými a dieselovými jednotkami, všechny agregáty chce osadit mild hybridní nebo plug-in hybridní technikou, jak jsme ostatně mnohokrát naznačovali nejen v případě Mercedesu - toto zřejmě s aktuální krizovou situací nemá mnoho co do čině.
Samy nové motory ale v kombinaci se stále širší rodinou elektromobilů znamenají enormní výdaje navíc. Mercedes tak vlastně ani nemá jinou možnost, než teď své portfolio seškrtat a šetřit, kde se dá - pak může doufat v rychlý návrat do ziskových vod, ve kterých se pohyboval předchozích 10 let.


Nová generace Mercedesu SLC velmi již nedorazí...


...skončit má je také větší SL


CLS má skončit jako konvenční auto a vrátí se možná jako elektromobil
Zdroj: Automobilwoche
Bleskovky
Ford Mustang s továrním kompresorem se postavil vrcholné Tesle Model 3 ve sprintu s jednou zatáčkou, favorit dostal na zadek
24.12.2025
Tvůrce Call of Duty zemřel při ošklivé nehodě se svým Ferrari, kolemjdoucí vše natočili na video
24.12.2025
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
23.12.2025
Nejčtenější články
Uvaří je jako žábu. Další země nechá řidiče elektromobilů platit za každý ujetý km, protože silnice se samy neopraví
27.11.2025
Nové Porsche Cayenne dál šokuje svou otylostí. Je vůbec nejtěžším Porsche historie, překonává i firemní traktory
27.11.2025
Bývalému olympionikovi zabavili vzácný Mercedes za stovky milionů a jdou po něm, je teď mezi 10 nejhledanějšími lidmi světa
27.11.2025
Automobilka vlastnící Land Rover začala prodávat menší Land Rover za cenu lepších kol na originál
28.11.2025
Muž najel s novým kupé Bentley s motorem W12 za pár let neuvěřitelné kilometry, jen za benzin zaplatil tolik, kolik jste vy dali za několik aut
28.11.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
