Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes varuje, že bude dál zdražovat svá auta, prý mu rostou náklady. Možná ano, ale za co?
1.8.2023 | Petr Prokopec
Mercedes se vydal cestou, která sebevražedně působí od prvního pohledu. Rozhodl se nabízet primárně auta, které po něm skoro nikdo nechtěl, účet za investice do nich ale překládá kupcům žádaného zboží, které též činí méně atraktivním. Může to dopadnout dobře?
Když společnost J.D. Power v roce 2020 udělala průzkum mezi majiteli Mercedesu třídy E, zjistila, že ve srovnání s konkurencí jsou mezi nimi muži zastoupeni v o trochu menším množství (69 procent vs. 74 procent). Průměrný věk však činil 65 let místo 62. Od té doby sice třícípá hvězda uvedla, že se jí povedlo klientelu omladit, o zásadní posun však jistě nešlo. Znamená to tedy, že jeho průměrný zákazník se narodil ještě dříve, než společnost Mattel poprvé ukázal panenku Barbie, to se stalo v roce 1959.
Zákazníci třícípé hvězdy jsou tak z podstaty hlavně starší lidé, průměrný věk 65 let znamená, že významné části z nich bude ještě o dost víc. Takoví zákazníci bývají konzervativní a o moderní výstřelky nestojí. Pokud je nemusí platit a může si je koupit jen ten, kdo o ně zájem má, problém to není, tímhle směrem ale Mercedes nemíří ani v nejmenším. Nabízí stále více věcí, které jeho klientela neocení, přesto jí za ně předkládá účet v podobě vyšších cen toho, o co stojí. A i tyto věci charakterově mění způsobem, jenž lze z pohledků zákazníků označit za nežádoucí.
Dosvědčují to i slova Haralda Wilhelma, finančního ředitele německé automobilky, který je potěšen výsledky za letošní první pololetí. Firma prodala 515 746 aut, což ve srovnání se stejným obdobím loňského roku představuje 6procentní nárůst, za kterým stojí hlavně sportovní a luxusní divize. Na AMG a Maybach totiž připadá vzestup dokonce o 19 a 39 procent. Obrat automobilky by tak měl vystřelit nahoru.
To se i stalo, nicméně souběžně s tím rostou také náklady, a to především kvůli zákazníky nevyžádanému zboží. Náklady rostou hlavně kvůli investicím do elektromobilů, které po Mercedesu nechtěl prakticky nikdo, přesto chce brzy nabízet jen ty. Své si vyžádaly i technologické nesmysly jako selfie kamera, kterou dostaly nové třídy E a S. Zrovna ty mají zákazníky úplně nejstarší, takže nabízet tuto věc v základu je jako obdarovat desetileté dítě chodítkem a naslouchátkem. Mercedes tak zdražuje svá a auta a dal je zdražovat bude.
„Bude růst cen výrazný i v nadcházejících kvartálech? Musíme být opatrnější, ale stále je třeba nějak pokrýt zvyšující se náklady,“ uvedl Wilhelm. Zákazníci značky se tedy musí připravit na další růst, který se jistě bude týkat hlavně spalovacích aut. Prodeje těch elektrických totiž třícípé hvězdě moc nejdou, tam se bude muset začít dříve nebo později vnucovat, spalovací modely jsou dál v oblibě. Přesto je automobilka výhledově nabízet vůbec nechce a teď nemá problém zatížit jejich kupce investicemi do něčeho, co po ní prakticky nikdo nežádal. A to je třeba dodat, že i atraktivitu spalovacích modelů devastuje downsizingem a hybridizaci ad infinitum. Není to celé naprosto zvrácené?






Mercedes vidí svou budoucnost v autech jako EQS, tedy elektrické hře na třídu S. Právě investice do těchto aut a podivností jako selfie kamer či palubních her ji stojí peníze, které nyní chce zaplatit po kupcích spalovacích modelů, jenž by jinak mohly být citelně levnější. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Auto News
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
dnes (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
včera (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
před 8 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 10 hodinamiElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
před 11 hodinamiKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
dnesKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva