Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes skutečně mění strategii, o spoustu současných zákazníků už oficiálně nestojí
20.5.2022 | Petr Prokopec
Rychle nabyl, rychle pozbyl. To se chce říci při pohledu na teď už oficiálně odhalenou strategii třícípé hvězdy, o které se dosud jen spekulovalo. Automobilka už nestojí o kupce levnějších modelů, ke kterým si pořádně našla cestu teprve před čtvrtstoletím.
V automobilové branži začíná docházet na lámání chleba, přičemž je jasné, že přežijí jen ti nejpřizpůsobivější. Znamená to tedy, že se výrobci musí zbavit sentimentu a k řadě věcí přistupovat pragmaticky. Racionalita by velela držet se přání zákazníků, neboť s jejich uspokojováním nikdy nešlápnete vedle, většina výrobců ale hrdě následuje diktát zejména Evropské unie, což je dostává do svízelné situace.
Investice do elektromobility jsou totiž vysoké a zájem o ně je malý, a tak jsou pro automobilky obvykle nerentabilní, pokud nejde o modely za miliony. Kromě toho zdražuje naprosto vše, přičemž často dvouciferná inflace požene dříve nebo později nahoru i mzdové náklady. Vyrobit tedy nové auto není ani zdaleka levné, kvůli nedostatku mnoha komponentů je to ovšem často i nemožné.
V důsledku všeho zmíněného již pro automobilky přestávají být hnacím motorem co největší prodeje, místo toho se zaměřují na maximalizaci marží. To ve světle jejich zamýšleného přepřáhnutí na ryzí elektromobilitu napříč portfoliem nebude jednoduché, ovšem jak zaznělo třeba ve filmové sérii Transformers, bez obětí není vítězství. Vedení Mercedesu pak nejspíše tyto snímky musí hltat od rána do večera, ostatně do posledních dílů dodalo i svá auta. Nově se totiž rozhodlo zmíněného hesla držet zuby nehty.
Automobilka se totiž rozhodla takříkajíc vrátit ke svým kořenům. Pro většinu lidí tedy bude opět nedostupnou, neboť prioritou se stane luxus. Nabídka značky proto bude rozdělena na tři linie Entry Luxury, Core Luxury a Top-End Luxury, přičemž v rámci první zmíněné dojde na výraznou čistku. Ze současných sedmi zástupců mají totiž zůstat jen čtyři. Můžete si tipovat, co ze tříd A, B, CLA, GLA nebo GLB to bude. My bychom sázeli na menší SUV a něco k tomu, kupce třeba třídy B CLA značka pustí k vodě skoro jistě.
Jelikož Mercedes na rok 2024 chystá ještě elektrickou novinku základní linie, je možné, že ze zmíněných SUV zůstane pouze jedno. Podrobnosti však zatím chybí, proto se přesuneme k prostřední linii Core Luxury. Tvořit jí přitom budou třída C a třída E, stejně jako spřízněná SUV a elektrické deriváty. Jejich nové generace nicméně již nebudou postavené na platformě EVA2, kterou dostane třeba novinka pro Čínu, ale na aktuálně vyvíjené architektuře MB.EA.
Co se vrcholu týče, zákazníci budou moci nadále objednávat třídu S, EQS, SL, GLS, třídu G a stejně tak i elektrická SUV. Kromě toho budou linii Top-End Luxury tvořit modely AMG a Maybachu. Druhá zmíněná podznačka přitom už nebude spojována pouze s třídou S, dorazit má i luxusní SL a rovněž EQS SUV. Kromě toho dá Mercedes prostor i většímu množství kolaborací, jakou je třeba Maybach S680 by Virgil Abloh či kýčovitý Haute Voiture.
Značka by přitom ve srovnání s rokem 2019 ráda navýšila během příštích čtyř let prodeje linie Top-End Luxury o nemalých 60 procent, přičemž zisková marže by měla vzrůst na 14 procent. O to se má postarat i nová podznačka Mythos, která bude součástí vrcholu nabídky. Tvořit jí přitom budou speciální vozy, které se v limitovaném množství budou prodávat pouze sběratelům. Každý model by pak dle tvrzení značky měl ihned zaujmout místo v její síni slávy.
Plány jsou to tedy odvážné. Pokud ovšem Mercedes již nechce oslovovat miliony lidí ročně, ale spíše jen statisíce, jimž zaručí vyšší exkluzivitu, pak má šanci uspět. Podstatný přitom nebude pohon pod kapotou, ale třícípá hvězda na ní, stejně jako patřičný luxus uvnitř.
Mercedes přišel s novou strategií, dle které se již nebude honit za objemy. Chce totiž se ziskem prodávat i elektromobily, což je v případě levnějších modelů skoro nemožné. Řady tříd jako A, B či CLA tak už oficiálně výrazně prořídnou. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
- Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami - 50letý Čech musel Američanům ukázat, jak se bourá s Mustangem. Žasnou, auto nevinného řidiče trefil jako řízená střela
27.3.2024
Nové na MotoForum.cz
- Nicolò Bulega operován kvůli «arm pump» včera 23:18
- Místo Balaton Ringu se pojede v Estorilu? 27.3.2024
- Indian Riders Fest 2024: Back In Time 27.3.2024
- Vostatkovo zklamání v Barceloně 26.3.2024
- Úspěšné operace předloktí pro Ayumu Sasakiho 26.3.2024
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli ojetý Mercedes C s 406 tisíci najetými km, stav auta po takovém zápřahu je dostal do kolen
před 6 hodinami - Legendární Mercedes G dostal další facelift. Teď má průhlednou kapotu, zpod té ale začínají mizet velké motory
před 7 hodinami - Cristiano Ronaldo protáhl své nové Ferrari za 47 milionů. Už ani neví, kolik jich má, i na takové si vydělá za pár dnů
před 9 hodinami - Nové levné SUV Citroënu vypadá velmi lákavě, stát má jen 225 tisíc Kč. EU se už proto vyhne obloukem
před 10 hodinami - V Moskvě nafotili nové obrněné auto ruské policie. Ze zbraně proti „zlobivým” jde strach, i když stojí
před 11 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva