Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 4 hodinami | Petr Miler
Auto na hlavní fotce vypadá docela sympaticky, co říkáte? Tak přesně takové se základní specifikací rozhodně nedostanete. Nedostanete dokonce ani smysluplně použitelnou baterii, přesto budete platit hodně, ale hodně přes 1 milion Kč. Tohle nemá šanci uspět.
Mercedes ukázal novou generaci modelu CLA letos v březnu a dva metry vysoko jsme z ní skutečně neskákali. Označili jsme ji za nevzhledné, lacině působící 2,1tunové zklamání, které nenapravilo ani pozdější odhalení kombíku, aspoň za sebe ale uznám, že jej postupně aspoň trochu napravil čas.
O odstupem půl roku se mi tento vůz aspoň nezdá vyloženě ošklivý, to se ale bavíme o vzhledu. Všechno ostatní na něm „ošklivé” pořád je, však je to technický nonsens, absurdně těžké auto s omezenou akceschopností, které lacině jen vypadá. A to i v nejlepších verzích, základ se záhy ukázal být až ostudným. No jo, ale to byl tehdejší základ, tedy CLA 250+ s technologií EQ (tak autu říká výrobce), který Mercedes začal prodávat v květnu za bratru 1,35 milionu Kč. Netušíme, kdo si tohle auto mohl za takové peníze objednat, teď je tu ale základ ještě ostudnější. A přesto ne o moc lacinější.
Novinka si říká CLA 200 s technologií EQ a je to hotový mistr automobilové bídy, hlavně po technické stránce. Značka jej v označuje pouze jako CLA 200 Sedan, což naznačuje, že podobný kombík nedorazí, litovat ale předem není čeho. Nejdostupnější verze CLA má jeden elektromotor, který posílá svůj výkon až 224 koní a točivý moment 335 Nm na zadní kola, a tak na stovku zrychlí za 7,5 sekundy. Jeho maximální rychlost pak činí 210 km/h.
To není až tak zlé, hlavní problém je jinde - aby Mercedes ušetřil, sáhl po LFP bateriích s kapacitou pouhých 58 kWh, což je ekvivalent asi 15litrové nádrže nafty v dieselovém autě. Je to zoufale málo, z vozu to činí auto do města, ostatně ani nabíjení o výkonu až 200 kW (kde ho najdete?) autu nijak neprospívá. Dobití z 10 na 80 procent kapacity, tedy dolití ekvivalentu 10 litrů nafty, zabere 20 minut. A pokud auto zapojíte do 11kW nabíječky, počkáte si 6,5 hodiny za oněch „15 litrů”. Kam tohle auto dojede? 300 až 400 km šnečím tempem? 100 až 200 km rychleji? Mercedes říká 548 km. To už může říkat rovnou 1 548 km nebo třeba 5,48 milionu, tahle čísla jsou surreální, nic pro praxi neznamenají.
Exteriér vozu byl už u předchozího základu tak zbídačelý, že u této varianty zůstává stejný, zejména kola dávají najevo, že jste si moc nedopřáli. Interiér s nejlacinější variantou „displejové palubky” pak také nemá čím ohromit a výbava potěší leda osvětleným kdečím včetně přední masky. Za to si tak něco koupíte.
Ale upřímně, kdyby tohle bylo auto za 600 nebo 700 tisíc, neřekneme popel - bude to slušné druhé auto do města za adekvátní peníze. A i kdybyste přidali nějakou výbavu navíc, budete dost pod 1 milionem. A nesmějte se, předchozí CLA generace C117 ještě v minulé dekádě za 670 tisících začínalo a za trochu víc než 700 tisíc šlo mít i diesel. Teď máte tento elektrický nesmysl s hmotností 2 045 kg (!) za - podržte se - 1 189 430 Kč, tedy skoro 1,2 milionu Kč.
Tohle za 1,2 milionu? Až se příště bude Mercedes divit, že se mu propadají prodeje i zisky, pošlete mu odkaz na tento článek. S takovou nabídku úspěch na trhu opravdu čekat nemůže...






Nové základní CLA za 1,2 milionu Kč nenabízí skoro nic, technicky, výbavově, vzhledově, jakkoli. Kam dal Mercedes hlavu? Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Číňané po zkopírování Bugatti a Rolls-Royce měli obšlehnout také Bentley, nedivili bychom se už ničemu
včeraVtipálci ukázali riziko aut řízených nikým, desítky robotických taxíků zcela zablokovaly provoz a netušily, která bije
18.10.2025Nový Mercedes třídy S by s designem posledního konceptu vypadal docela „cool”, designér ho nakreslil
16.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Kawasaki Z650 S: s vylepšenou elektronikou 12:05
- Toprak mistrem světa ačkoliv Bulega vyhrál i potřetí 19.10.2025
- Aprilia se dočkala: Vyhrál Raul Fernandez 19.10.2025
- Vítězem Masia, 18. Vostatek 19.10.2025
- Herrera slaví titul 19.10.2025
Nejnovější články
Němci postavili ojetý VW Passat proti dalšímu miláčkovi mezi domácími služebáky. A vysvětlili, proč „pašík” táhne jako nic jiného
před 4 hodinamiMercedes začal prodávat nové základní CLA. S baterií odpovídající 15litrové nádrži je to neuvěřitelně předražená absurdita
před 5 hodinamiŠéf Fordu se z návštěvy Číny vrátil zděšený. Poté, co viděl v tamních továrnách, neví, zda má Ford vůbec nějakou budoucnost
před 7 hodinamiMotor 1,8 bez turba, látkové gauče místo sedaček, „švihadla”. K mání je spása odpůrců moderny jako dodnes nejeté auto
před 8 hodinamiVolbu německého auta roku asi ovládli zahraniční novináři. Z pěti nejlepších vozů není německý ani jeden
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva