Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Město proslulé srazem aut VW už nechce nic podobného pořádat, absurdní důvod si domyslíte snadno
17.2.2023 | Petr Miler
Dokážeme si představit paletu rozumných důvodů, pro které by se toto místo mohlo rozhodnout, proč si takovou věc dále nepřeje. Nad všemi ale ční jeden, který je naprosto nesmyslný, přesto nepřekvapí.
V roce 1982 se partička asi 100 majitelů Volkswagenů Golf GTI první generace sešla u městečka Maria Wörth poblíž Wörthersee, pro nás Vrbského jezera. V tu dobu to byl sraz automobilových fandů jako kdejaký jiný, nikdo z přítomných tak patrně netušil, že tím dávají za vznik tradici, která vyústí v jeden z největších festivalů nadšení do automobilů a jejich úprav, jenž bude hostit stovky tisíc lidí. A zaštítí jej samotná automobilka, která na něm bude představovat vlastní kreace i nové modely aut.
Dnes se nacházíme o 41 let později a tohle všechno je pryč. Ale odehrálo se to. Než udeřil koronavirus, bylo tzv. Wörthersee GTI Treffen gigantickou akcí, které jsme se několikrát účastnili i na oficiální pozvání Volkswagenu, který celou akci spolupořádal. Okolnosti by letos její uspořádání dovolily, žádná taková už ale nebude. Nebo aspoň ne taková, jak jsme ji znali.
I přístup samotného Volkswagenu byl v poslední době váhavý, klíčovým se ale stal krok města Maria Wörth, které rozhodlo, že už nechce na svém území akci pořádat. Pokud by to bylo kvůli tomu, že jde o hlučnou, špinavou, prostě místním nepříjemnou událost, dalo by se to docela dobře chápat, jakkoli nepochybujeme, že její ekonomický přínos pro město je či byl ohromný. Maria Wörth ale v oficiální tiskové zprávě hovoří o tom, že další pořádání akce neodpovídá „environmentálním cílům” města.
Maria Wörth prý v příštích několika letech nebude hostit žádné velké konvenční automobilové akce a byť hovoří také o životním prostředí z hlediska zachování ekosystémů, hlavním důvodem je, že festival není v souladu s jeho hodnotami redukce emisí CO2. A to je ta největší absurdita, co jsme kdy slyšeli. Mnohokrát jsme uvedli, že emise CO2 neznají hranice, takže snažit se o nějaké snížení na jedné akci u Vrbského jezera, která se může pořádat o 10 nebo 100 km jinde, je úplně nepodstatné, nic to nezmění. A ony lokální dopady městu zase tak moc nejde.
Obec k věci otevřeně uvedla, že zváží možnost pořádání podobných akcí v budoucnu, pokud budou v souladu s jejími environmentálními cíli, což ponechává otevřený prostor pro sraz elektrických modelů. Takže jakýsi ID festival? To je skutečně tragikomické - pravda, lokálních emisí z výfuků ubude, ty ale Maria Wörth ani nezmiňuje jako problém. Všechno ostatní bude stejné, jen místní emise CO2 klesnou na nulu. A to má vzhledem k výše zmíněnému opravdu nulový dopad na to, co emise CO2 mají dělat s globálním klimatem.






U Wörthersee jsme byli svědky i řady zajímavých automobilových premiér, třeba konceptu Škody Rapid Sport. Nic takového už být nemá. Tedy pardon, může být, pokud u toho nebudou spalovací motory. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Auto Motor und Sport
Bleskovky
Někdo si nechal předělat svou Hondu na Alfu Romeo. Teď má spolehlivé auto, které nevypadá jako z jiné planety
včeraNejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
2.5.2025Číňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025
Nejčtenější články
Trumpova cla si rychle vybírají svou daň. Stellantis zastavil výrobu v prvních dvou továrnách mimo USA, propustí 5 400 lidí
4.4.2025Když Rolls-Royce nechce zákazníkovi prodat jinak elektrický Spectre s motorem V12, může si takové auto nechat postavit od Slováků
4.4.2025Škoda Elroq RS je venku jako sice hezké, ale jinak naprosto zbytečné a nic neřešící 2,3tunové monstrum
4.4.2025Podívejte se, co musí vydržet nový supersport, aby ho pustili na silnice. Auto v rámci vývoje doslova utýrají
4.4.2025Arabský majitel McLarenu spojil slavnou automobilku s dosud neznámým startupem, působí to jako zoufalý pokus o záchranu
4.4.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva