Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
MG GS 2015: tohle je sériová verze první SUV značky, dorazí i verze pro Evropu
21.4.2015 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Novinka britsko-čínské značky dostala do vínku dva benzinové turbomotory, z nichž silnější nabízí 220 koní a stovku s automatem zvládne za 7,8 s.
Britsko-čínská automobilka MG odhalila koncepční SUV CS již před dvěma roky. Loni v létě jsme pak mohli poinformovat o příchodu produkční verze, přičemž zahájení prodeje se očekávalo někdy v průběhu podzimu. Nakonec se ovšem vůbec první model značky se zvýšenou stavbou karoserie poněkud zdržel ve vývoji. Aktuálně tu tedy máme premiéru na šanghajském autosalonu, kde se novinka představuje pod názvem GS, a zmínku o nájezdu do showroomů, ke kterému dojde v závěru letošního roku.
Oproti koncepční verzi sice došlo k určitému umírnění vzhledu, ten je však i nadále nadmíru agresivní. Máme tu tedy úzkou čelní masku, na kterou navazují protažené světlomety. Těm v případě výše postavených úrovní výbavy asistují LEDky určené k dennímu svícení, přičemž v tu chvíli můžete počítat rovněž s 18palcovými litými koly. S nižšími stupni se ovšem pojí šestnáctky a sedmnáctky.
Sáhnout můžete rovněž po nášlapných prazích, standardně se ovšem MG GS bude chlubit pouze černými plasty ve spodní části karoserie. Či výrazným střešním spoilerem, který navazuje na střechu s aerodynamickými doplňky. Tím ale toulku po exteriéru uzavřeme a vypravíme se do kabiny, kde nás čeká středová konzole zdobená na dnešní dobu až překvapivě velkým množstvím tlačítek.
Standardně se počítá s klimatizací, audio systémem se čtyřmi reproduktory či dělenými zadními sedadly, s vrcholnými modely pak dorazí i kožené čalounění nebo multimediální systém doplněný 6palcovým nebo osmipalcovým displejem. Na přístup k internetu ale očividně klientela musí aktuálně zapomenout, ačkoliv firma pamatuje i na tuto finesu a v Šanghaji proto představila koncept iGS.
Za daným „i“ v jeho názvu se přitom skrývá právě ona konektivita se sociálními sítěmi a podobně, nikoliv kupříkladu hybridní ústrojí. V motorovém prostoru tak nejspíše najdeme jednu ze dvou pohonných jednotek, jež pohání i standardní provedení. To přitom může vybírat mezi přeplňovanou jedna-pětkou o výkonu 168 koní a 250 Nm nebo přeplňovaným dvoulitrem, jež produkuje 220 koní a 350 Nm.
S touto silou zvládne SUV sprint z klidu na stovku za 8 sekund, přičemž spotřeba činí 7,9 l/100 km. Tyto hodnoty přitom platí pro šestistupňový manuál, automatická dvouspojková převodovka by z času potřebného ke sprintu měla srazit další dvě desetiny. Vyjma toho pak víme, že na výběr bude pohon předních kol či systém 4x4 a v rámci decelerace MG zabrzdí ze stovky na nulu na 38 metrech.
Tím stávající informace končí, zmínit můžeme snad již jen venkovní rozměry, které počítají s délkou 4 500 milimetrů, šířkou 1 855 mm a výškou 1 675 mm. Jak jsme zmínili na počátku článku, k zahájení prodeje na čínském trhu dojde v druhé půli letošního roku. V závěru toho příštího pak má být MG GS dostupné také ve Velké Británii, kam mimo jiné dorazí s jinými motory a převodovkami.

















Na autosalonu v Šanghaji se ukázala produkční verze i provedení iGS, které nenaznačuje příchod elektromotoru, ale daleko větší konektivity
Pro oficiální fotogalerii značka angažovala herce Benedicta Cumberbatche, který bude mít dozajista velký vliv na domácí, tedy britské publikum
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nezničitelný kombík Mercedesu najel už skoro 900 tisíc km s původní technikou. A dál jezdí, jako by se nechumelilo
před 2 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 4 hodinamiNěmcům otrnulo, ve srovnání elektrického a spalovacího VW vyhlásili jasným vítězem benzinové auto. A to nevybrali žádného krasavce
před 5 hodinamiHammond a May překvapili novým soubojem jako ze starých časů Top Gearu. Zkusili, jestli je na cestování rychlejší auto, nebo letadlo
před 7 hodinamiDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva