Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miláček Čechů od Škody se ukázal v novém, spolu s ním dostala facelift i jeho zvýšená verze
2.8.2023 | Petr Prokopec
Ve své podstatě je to propadák, jedná se o nejhůř prodávaný model Škody spolu s elektrickým Enyaqem, jehož odbyt dalece zaostává za očekáváními. Ne však u nás, tady je Scal vidět hodně, Česko je pro tento typ největším trhem.
Již několikrát jsme zmínili, že Škoda bude mít letos napilno. Mladoboleslavská automobilka totiž na podzim představí nové generace modelů Superb a Kodiaq, mimo to pracuje na modernizaci Octavie. Ještě dřív ale facelift dostala menší Scala a s ní se může z novinek těšit i spřízněný Kamiq. A je to zejména v Česku zajímavější novinka, než se na první pohled může zdát.
Jako taková je Scala vlastně propadákem, který jde na odbyt citelně hůř než dřívější Rapid který měla s lehkostí strčit do kapsy. Údaje JATO Dynamics hovoří letos o prodejích jen 22 562 aut v celé Evropě, což ze Scaly dělá nejhůře prodávaný model spolu s elektrickým Enyaqem. Zrovna v Česku ale tahle škodovka frčí, místní zákazníci totiž za dosavadní éru tohoto hatchbacku koupili už 39 500 aut, tedy o šestnáct set více než Němci. Na třetím místě je pak u hatchbacku Polsko, tamních 19 900 registrací ale již představuje značný sešup. Celkově pak vzniklo 229 400 kusů. Zvýšený Kamiq je 351 200 prodeji úspěšnější, v jeho odbytu už tradičněji tahají za nejdelší kus provazu Němci.
Značka nyní pustila do světa první fotky a informace týkající se provedených inovací, které jsou spíše decentní. Největšími novinkami jsou inovované masky chladiče a navazující světla, v jejichž případě mohou zákazníci u obou modelů zvolit matricové LEDky. Zbytek skoro nestojí za řeč - nápis Škoda na zádi je vyveden v moderním fontu, lehce přepracovány byly i nárazníky a vedle upravené palety laků je nový i design některých litých kol, která lze pořídit až v 18palcovém rozměru. Přesto tisková zpráva hýří superlativy.
„Nová Scala působí ještě sportovnějším dojmem než původní provedení, Kamiq zase vyjadřuje víc drsného SUV charakteru,“ praví přímo mladoboleslavská značka. A je otázkou, zda se s nimi dá souhlasit - spíše než o drsnosti bychom mluvili o větší eleganci, dosavadní provedení bylo podle mnohých tím nejošklivějším vozem, který jste si od značky mohli koupit.
Co se interiérů týče, tady hlavní roli hrála změna v rámci struktury nabídky. Oba vozy budou totiž nabízeny s úrovněmi výbavy Selection, Top Selection a Monte Carlo, přičemž zákazníci mohou sáhnout po čtyřech stylizacích vnitřku. Základní Loft počítá s látkovým čalouněním, zatímco Lodge je již spojen se semišovým mikrovláknem. Stupeň Suite pak klade důraz na luxus s pomocí kůže a chromu, zatímco Monte Carlo již tradičně míří sportovním směrem.
Automobilka se nepřekvapivě rozhodla zatlačit i na strunu „udržitelnosti”, uvnitř tedy došlo i na užití konopných vláken či kenafu, což je druh ibišku. S nimi lze přitom spárovat 8- nebo 10,25palcový virtuální kokpit, stejně jako 8,25- či 9,2palcovou obrazovku multimédií. Nový je i panel ovládání automatické klimatizace, zatímco vzadu mohou cestující otevírat dveře zavazadelníku pomocí „kopance“ pod nárazník, což je u nižší střední třídy neobvyklé.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde bude možné volit ze tří motorizací, ve všech případech však jde o benzinové agregáty. Diesely jsou tedy v rámci koncernu VW stále více upozaďované, trochu překvapivé však je, že Scala a Kamiq nejdou ani mild-hybridní cestou, natož pak plug-in hybridní. Zákazníci tedy mohou volit mezi litrovým tříválcem naladěným na 95 či 115 koní a čtyřválcovou jedna-pětkou, se kterou je spojeno 150 koní. Ceny novinky budou upřesněny později, na zlevnění bychom ale nesázeli.































Scala a Kamiq prošly relativně obvyklou modernizací, dá se nicméně předpokládat, že i automobilka využije k poslání cen obou modelů ještě výš. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Nástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včera1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
25.6.2025Přímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025
Nejnovější články
Další z majitelů supersportu za 75 milionů má tohoto auta dost, zbavuje se ho pod cenou. A to jde o mistra světa F1
před 11 hodinamiŠkoda po letech odhalila svůj první nový pick-up. Podivně vyhlížející stroj je ale postavený na dost nešťastných základech
včeraNástupce po léta nejoblíbenějšího auta Jeremyho Clarksona byl načapán při testech v provozu, teď už jistě dorazí
včeraBez elektrifikace. Automobilky začínají chápat, že prodejním argumentem je dnes pravý opak toho, co roky marně přiživují
včeraŠvédové přidali koně a sebrali kila svému už tak brutálnímu sporťáku, chtějí s ním sbírat rekordní časy na kolo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva