Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Miláček Čechů od Škody se ukázal v novém, spolu s ním dostala facelift i jeho zvýšená verze
2.8.2023 | Petr Prokopec
Ve své podstatě je to propadák, jedná se o nejhůř prodávaný model Škody spolu s elektrickým Enyaqem, jehož odbyt dalece zaostává za očekáváními. Ne však u nás, tady je Scal vidět hodně, Česko je pro tento typ největším trhem.
Již několikrát jsme zmínili, že Škoda bude mít letos napilno. Mladoboleslavská automobilka totiž na podzim představí nové generace modelů Superb a Kodiaq, mimo to pracuje na modernizaci Octavie. Ještě dřív ale facelift dostala menší Scala a s ní se může z novinek těšit i spřízněný Kamiq. A je to zejména v Česku zajímavější novinka, než se na první pohled může zdát.
Jako taková je Scala vlastně propadákem, který jde na odbyt citelně hůř než dřívější Rapid který měla s lehkostí strčit do kapsy. Údaje JATO Dynamics hovoří letos o prodejích jen 22 562 aut v celé Evropě, což ze Scaly dělá nejhůře prodávaný model spolu s elektrickým Enyaqem. Zrovna v Česku ale tahle škodovka frčí, místní zákazníci totiž za dosavadní éru tohoto hatchbacku koupili už 39 500 aut, tedy o šestnáct set více než Němci. Na třetím místě je pak u hatchbacku Polsko, tamních 19 900 registrací ale již představuje značný sešup. Celkově pak vzniklo 229 400 kusů. Zvýšený Kamiq je 351 200 prodeji úspěšnější, v jeho odbytu už tradičněji tahají za nejdelší kus provazu Němci.
Značka nyní pustila do světa první fotky a informace týkající se provedených inovací, které jsou spíše decentní. Největšími novinkami jsou inovované masky chladiče a navazující světla, v jejichž případě mohou zákazníci u obou modelů zvolit matricové LEDky. Zbytek skoro nestojí za řeč - nápis Škoda na zádi je vyveden v moderním fontu, lehce přepracovány byly i nárazníky a vedle upravené palety laků je nový i design některých litých kol, která lze pořídit až v 18palcovém rozměru. Přesto tisková zpráva hýří superlativy.
„Nová Scala působí ještě sportovnějším dojmem než původní provedení, Kamiq zase vyjadřuje víc drsného SUV charakteru,“ praví přímo mladoboleslavská značka. A je otázkou, zda se s nimi dá souhlasit - spíše než o drsnosti bychom mluvili o větší eleganci, dosavadní provedení bylo podle mnohých tím nejošklivějším vozem, který jste si od značky mohli koupit.
Co se interiérů týče, tady hlavní roli hrála změna v rámci struktury nabídky. Oba vozy budou totiž nabízeny s úrovněmi výbavy Selection, Top Selection a Monte Carlo, přičemž zákazníci mohou sáhnout po čtyřech stylizacích vnitřku. Základní Loft počítá s látkovým čalouněním, zatímco Lodge je již spojen se semišovým mikrovláknem. Stupeň Suite pak klade důraz na luxus s pomocí kůže a chromu, zatímco Monte Carlo již tradičně míří sportovním směrem.
Automobilka se nepřekvapivě rozhodla zatlačit i na strunu „udržitelnosti”, uvnitř tedy došlo i na užití konopných vláken či kenafu, což je druh ibišku. S nimi lze přitom spárovat 8- nebo 10,25palcový virtuální kokpit, stejně jako 8,25- či 9,2palcovou obrazovku multimédií. Nový je i panel ovládání automatické klimatizace, zatímco vzadu mohou cestující otevírat dveře zavazadelníku pomocí „kopance“ pod nárazník, což je u nižší střední třídy neobvyklé.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde bude možné volit ze tří motorizací, ve všech případech však jde o benzinové agregáty. Diesely jsou tedy v rámci koncernu VW stále více upozaďované, trochu překvapivé však je, že Scala a Kamiq nejdou ani mild-hybridní cestou, natož pak plug-in hybridní. Zákazníci tedy mohou volit mezi litrovým tříválcem naladěným na 95 či 115 koní a čtyřválcovou jedna-pětkou, se kterou je spojeno 150 koní. Ceny novinky budou upřesněny později, na zlevnění bychom ale nesázeli.































Scala a Kamiq prošly relativně obvyklou modernizací, dá se nicméně předpokládat, že i automobilka využije k poslání cen obou modelů ještě výš. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Škoda Auto
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera (4)Brutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025 (3)Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025 (4)
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraDevastace v přímém přenosu: BMW 540d přišlo s novou generací reálně o 49 koní. Jako podstatně těžší vůz je i zásadně pomalejší
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch