Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini Clubman ALL4 je první skutečné Mini s pohonem 4x4, dostalo jen dva motory
20.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První Mini s pohonem všech kol, které není SUV, lze osadit pouze dvoulitry. Benzinový produkuje 192 koní, dieselový chce jezdit za 4,8 l/100 km.
Mini sice na sklonku loňského roku naznačilo, že světové autosalony jej již příliš neznamenají, nicméně na samotné odhalování novinek nezanevřelo. Právě naopak přiložilo hned několik polínek do ohně inovací. Před pár dny jsme si tak mohli představit nové Cabrio JCW, nyní pro změnu přišla řada na prezentaci modelu Clubman ALL4. Ten, jak již napovídá samotný název, dostal do vínku pohon všech kol, pročež je vůbec prvním vozem Mini mimo dříve odhalená SUV, který se touto technologií pyšní.
Systém ALL4 za standardních situací zaměstnává pouze přední kola, aby tím uspořil palivo a redukoval ztrátu výkonu. Jakmile ovšem vjedete na vozovky se sníženou přilnavostí, jsou ta zadní připojena ve zlomku sekundy za pomoci elektrohydraulické spojky. Mimo to lze počítat s diferenciálem přední nápravy a systémem Dynamic Stability Control, který dokáže separátně přibrzďovat každé z kol. Zlepšit se tak dle značky má i akcelerace a chování vozu v zatáčkách.
Mini dále zveřejnilo, že s pohonem všech kol budou u Clubmanu k dispozici dvě pohonné jednotky. Tou první je ve verzi Cooper S Clubman ALL4 dvoulitrový čtyřválec, 192 koní a 280 Nm, přičemž zrychlení z klidu na stovku zabere s manuálem rovných 7 sekund, s automatem pak o desetinu méně. Možné je také počítat s maximálkou 225 km/h a spotřebou pohybující se mezi 6,3 až 7,0 l/100 km.
Jedinou alternativou je dieselová verze Cooper D Clubman ALL4, v jejímž případě dvoulitrový agregát produkuje 190 koní a 400 Nm. U této varianty je přitom osmistupňový automat standardem, přičemž jízdní dynamika počítá se 7,2 sekundami a 222 kilometry v hodině. Normovaná spotřeba pak byla vypočítána na 4,8 až 4,9 litru na sto kilometrů v závislosti na velikosti kol, která mohou být až devatenáctipalcová.
Ve zbytku již Clubman ALL4 plně odpovídá verzi s pohonem přední nápravy, i nadále je tedy možné počítat se zavazadelníkem o objemu 360 litrů ve standardu nebo 1 250 litrů po sklopení zadních sedadel. Ta jsou přitom v rámci příplatkové výbavy dělena v poměru 40:20:40. Samotné ceny ovšem prozatím zveřejněny nebyly.
Oficiální fotogalerie nového Mini Clubman ALL4
























































































Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
před 10 hodinami
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nejnovější články
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
před hodinou
Sbírka zesnulého milovníka italských aut fascinuje svou pestrostí, takto lakovaná Ferrari si nenechal dělat nikdo jiný na světě
před 3 hodinami
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací totálně zhroutily, i když zlevnily až pod úroveň dotovaných cen
před 4 hodinami
Hledáte nejpohodlnější autosedačku pro vaše děti? Už jste ji našli, jmenuje se Thule Palm
před 5 hodinami
Honda chce vrátit do nabídky další ze svých ikon. Pro dobro nás všech doufáme, že to neudělá
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.04. 18:48 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- BMW Divize 11.04. 13:56 - pavproch
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
