Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Mini John Cooper Works GP 2012: únik katalogu odhaluje všechna technická data
5.9.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
(doplněno) Uniklý katalog Mni potvrdil, že se Britové na motoru moc nenadřeli. Kompenzují to lepší brzdy, aerodynamika nebo stavitelný podvozek.
Doplněno 6. 9.: Mini postupně vypouští k modelu JCW GP i poslední důležité detaily, tentokrát oficiální cestou. Nově víme, že vůz bude v Británii o více než 6 300 liber dražší než výchozí JCW a to by u nás znamenalo cenovku kolem 950 tisíc. Pokud to není překážkou, možná byste si měli pospíšit, Mini postaví pouze omezenou sérii dvou tisíc aut.
Další uniklé detaily zůstávají pochopitelně v platnosti, níže najdete i novou sadu oficiálních snímků.
V polovině května představila britská značka Mini dosud neostřejší provedení John Cooper Works GP navazující na stejnojmennou limitovanou verzi z roku 2006, poháněnou šestnáctistovkou s kompresorem o výkonu 218 koňských sil. Na rozdíl od první generace (nového) Mini využívají dnešní šestnáctistovky přeplňování pomocí turbodmychadla, akorát jsme ani po premiéře typu GP netušili, jestli bude řadový čtyřválec přeladěný na podstatně vyšší výkon a zdali mu v tom pomůže jedno nebo dvě turba. Proslýchalo se totiž, že novinka bude mít až 230 koní.
Oficiálně bychom to nevěděli ani dnes, díky úniku katalogu patrně z produkce Mini však známe vše důležité. Předně se potvrdilo, že automobilka speciální motor s paralelním zapojením turbodmychadel pro tento stroj nevyvinula. Evidentně jde o tu samou pohonnou jednotku s přeprogramovanou řídicí jednotkou (i když možná i něčím navíc), která teď místo 211 koní „běžných” JCW produkuje 218 koňských sil v identických 6 000 otáčkách a stejných 260, respektive s funkcí overboost 280 newtonmetrů v poněkud jiném rozsahu (místo 1 850 až 5 600 ot./min teď v 1 750 až 5 750 ot./min).
To můžeme jen stěží nazvat pokrokem, na druhou stranu díky instalaci mechanického samosvorného diferenciálu a použití lepivějších pneumatik Kumho Ecsta V700 o rozměru 215/40 R17 (které na rozdíl od sedmnáctek standardního JCW nejsou run-flaty) se konstruktérům podařilo ukrojit z času akcelerace na stovku dvě desetiny vteřiny, takže s GP je možné pomocí šestistupňové manuální převodovky zvládnout měřený sprint k této metě za 6,3 sekundy.
Katalogová tabulka dále tvrdí, že se zvýšila také maximální rychlost z 238 na 242 km/h a pružnost na pátém převodovém stupni se zlepšila z 6,2 na 5,9 sekundy. K dalším klíčovým změnám patří nahrazení původních tlumičů a pružin plně stavitelnými jednotkami citelně zvyšujícím negativní odklon kol a snižujícími světlou výšku o 20 mm vpředu a 15 mm vzadu - prospekt se nebojí srovnání s podobně propracovaným podvozkem Porsche 911 GT3 a BMW M3 GTS. Šasi je údajně natolik agresivní, že je hlavní příčinou, proč tento vůz nedostal osmnáctky ani gumy se zpevněnými bočnicemi.
Příjemný je také pohled na brzdový systém. Původní přední kotouče o průměru 316 milimetrů doplněné čtyřpístkovými třmeny nahradily šestipístkové brzdiče a disky o průměru 330 mm. Není divů, že i tato výbava se postarala o zkrácení času jednoho kola na Nürburgringu z 8 minut a 35 sekund na osm dvacet tři a devatenáct sekund. Dost možná se o to postaralo také zakrytování podvozku pod motorem, nový difuzor a spoiler na zádi, přestože samotný aerodynamický odpor vzrostl o šest procent na Cw 0,35.
Druhá stránka katalogu představuje standardní výbavu JCW GP. V základu jsou třeba bi-xenony, stříbrně lakovaná střecha nebo palubní počítač. Ti, kteří počítají každý gram hmotnosti, patrně ocení, že pro tento vůz bude možné vypustit automatickou klimatizaci, bluetooth s přípojkou pro USB, alarm nebo rádio, pokud ale po všem vyjmenovaném toužíte, můžete to mít v autě bez příplatku, včetně štíhlejších pneumatik 205/45 R17. Naopak na některých trzích nutné bude doplácet za vyhřívané skořepiny Recaro s kontrastním prošíváním, rudé bezpečnostní pásy, specifický kůží čalouněný volant, případně rozpěru v motorovém prostoru (zadní je gratis).
Mini příliš sdílné dosud nebylo, takže cenu paketu GP vedeného v prospektu pod kódem 7KH dnes ještě neznáme. Myslíme si ale, že britská značka s JCW GP dorazí do Paříže a rozlouskne tam i poslední nejasnosti.
Tip: Projděte si všechny novinky pařížského autosalonu 2012.


Technické detaily mohou být někdy odhaleny svérázným způsobem
Nová sada oficiálních fotek obrazově zdařile dokumentuje, co je v případě paketu GP nového
Při stejném výkonu se Mini podařilo zajet s novým JCW GP na Nürburgringu o osmnáct sekund lepší čas ve srovnání s JCW GP z roku 2006
Zdroj: motoringfile.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Není mezera, do které bych se nevešel.” Řidič natočil, jak se dá proplétat dopravní zácpou, klaustrofobiky z toho trefí
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
12.6.2025„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Drahé značky musí litovat, že kdy vsadily na elektromobily, s obyčejnějšími auty prohrávají jedno srovnání za druhým
před 6 hodinamiPokud česká armáda opravdu potřebuje mobilní kuchyně, máme pro ni řešení. Místo 5 milionů stojí 36 tisíc
před 8 hodinamiFinové chtějí na elektrický pohon předělat i obří trajekty, už jejich základní parametry šokují svou absurditou
před 9 hodinamiFiat se chce stát tím, čím už vlastně býval, výrobcem normálních aut pro lidi. Jeho další novinka půjde po krku Dacii
před 11 hodinamiVW je zjevně nepoučitelný. Jakýkoli neúspěch ho neodradí od toho, aby elektromobil udělal i z toho nejnevhodnějšího auta
dnes
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 06.15. 18:41 - řidičBOB
- IT poradna 06.15. 11:12 - petr_riha
- Řidiči, co to mají v ruce... 06.15. 10:23 - řidičBOB
- Politický koutek 06.15. 07:51 - Stepan
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 06.14. 23:32 - Truck Daškam
- Jaguar a dalsi britske zverstvo 06.14. 10:00 - Stepan
- Rychlodotazy 06.14. 07:56 - Panáček
- VZKAZY 06.13. 14:29 - abgx1